Paypal tilille palkka
Hei,
alan tekemään pieniä käännöstöitä ulkomaiselle firmalle ja he maksavat palkan paypal tilille. Minulla ei ole kyseistä tiliä vielä, mutta nyt kun avaan sen, niin miten saan sinne jonkin "tilinumeron", että pystyvät suoritukset maksamaan?
Kommentit (17)
"Alan tekemään", heheh. No, onhan se NYKYÄÄN jo virallisestikin oikein, mutta se osoittaa usein kuitenkin kieliopillista sivistymättömyyttä.
"Tilinumero" on sähköpostiosoite, joka on myös PayPalin käyttäjäntunnus.
Kiitos sinulle vastauksestasi. Eli ilmoitan työnantajalle tuon minun sähköpostiosoitteeni, jolla avasin äsken paypal tilini.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle vastauksestasi. Eli ilmoitan työnantajalle tuon minun sähköpostiosoitteeni, jolla avasin äsken paypal tilini.
Mun on vastaavassa tilanteessa pitanyt tehda lasku vasta puolelle
Vierailija kirjoitti:
*Paypal-tilini.
Ethän haukannut nyt liian isoa kakkua?
Olen pahoillani kun kirjoitin väärin. Olen äidinkieleltäni ruotsinkielinen ja tulen kääntämään ranska-saksa-ranska.
Hei, teen vastaavaa kun ap. Minunkin pitäisi luoda palkkion saamista varten Paypal-tili. Käännöstyö myös kyseessä. Mitenhän saan sieltä sitten rahat käyttööni omalle tililleni?
Entä tietääkö joku miten verotuksen kanssa tulisi toimia tällaisissa pienissä käännöstöissä? En ole mikään yrittäjä tms.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani kun kirjoitin väärin. Olen äidinkieleltäni ruotsinkielinen ja tulen kääntämään ranska-saksa-ranska.
Totta kai olet. Netistähän ei löydy miljoonia natiiveja ranskan ja saksan puhujia vaativampiin käännöstöihin (ja automaatiota helpompaan) vaan valituksi tulee vieraskielinen ummikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olet. Netistähän ei löydy miljoonia natiiveja ranskan ja saksan puhujia vaativampiin käännöstöihin (ja automaatiota helpompaan) vaan valituksi tulee vieraskielinen ummikko.
Miksi täällä pitää jonkun aina päästä olemaan ilkeä?
Miksei ulkomaiset työnantajat maksa muka suomalaiselle pankkitilille?? Eu-aluella käytössä SWIFT-koodi joka takaa maksun vuorokaudessa. Taitaa olla pelitileistä eli pelaamisesta kyse ja niissä käytetään paypal-tilejä jne. Verotuksessa on ilmoitettava verottajalle vuoden ansiot. Jollei ilmoita niin kyseessä on verovilppi.
ettänäin kirjoitti:
Miksei ulkomaiset työnantajat maksa muka suomalaiselle pankkitilille?? Eu-aluella käytössä SWIFT-koodi joka takaa maksun vuorokaudessa. Taitaa olla pelitileistä eli pelaamisesta kyse ja niissä käytetään paypal-tilejä jne. Verotuksessa on ilmoitettava verottajalle vuoden ansiot. Jollei ilmoita niin kyseessä on verovilppi.
Palkkio tulisi EU:n ulkopuolelta, eikä ole pelaamisesta kyse.
nro 8
No miksei ne maksa suomalaiselle pankkitilille suoraan että miksi pitää maksaa jonnekin paypal-tilille; sitä en ymmärrä??
seihmetyttää kirjoitti:
No miksei ne maksa suomalaiselle pankkitilille suoraan että miksi pitää maksaa jonnekin paypal-tilille; sitä en ymmärrä??
Kait siinä on enemmän riskiä antaa tilinumeronsa suoraa, voi joutua vaikka vääriin käsiin matkan varrella.
Veroilmoituksessa ihan vaan ilmoitetaan, paljonko sitä rahaa on paypal-tililleen saanut.
Ei siitä sen kummempaa. Tosin jos on kuluja, jotka kohdistuu siihen tienaamiseen (esim. on ostanut ruohonleikkuriin bensaa) niin ne voi vähentää siitä saamisesta.
Eli:
Sain ruohoa leikkaamalla tuloja 1000 euroa
ostin omilla rahoilla bensaa 200 eurolla
Ja verottaja laskee: nettoansio 800 euroa! Tästä sitten oman tuloveroprosentin mukaan pidätys.
Luo itsellesi Paypal -tili https://www.paypal.com/fi/home
Tiliin voit liittää pankkitilin tai luottokortin, jonne voit sitten nostaa Paypal-tililtä rahaa. Ja samoja voit käyttää verkkomaksamiseen verkkokaupoissa jne.
Paypalista löytyy ohjeet kuinka voit laskuttaa/pyytää rahaa muilta.
Vierailija kirjoitti:
"Alan tekemään", heheh. No, onhan se NYKYÄÄN jo virallisestikin oikein, mutta se osoittaa usein kuitenkin kieliopillista sivistymättömyyttä.
Mikä tuossa on väärin? Mikä on oikein?
Aika hyvä suoritus noinkin googlaustaidottomalta saada pesti ulkomaalaiselta firmalta. :)