Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paypal tilille palkka

Vierailija
19.07.2017 |

Hei,

alan tekemään pieniä käännöstöitä ulkomaiselle firmalle ja he maksavat palkan paypal tilille. Minulla ei ole kyseistä tiliä vielä, mutta nyt kun avaan sen, niin miten saan sinne jonkin "tilinumeron", että pystyvät suoritukset maksamaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä suoritus noinkin googlaustaidottomalta saada pesti ulkomaalaiselta firmalta. :)

Vierailija
2/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alan tekemään", heheh. No, onhan se NYKYÄÄN jo virallisestikin oikein, mutta se osoittaa usein kuitenkin kieliopillista sivistymättömyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilinumero" on sähköpostiosoite, joka on myös PayPalin käyttäjäntunnus.

Vierailija
4/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle vastauksestasi. Eli ilmoitan työnantajalle tuon minun sähköpostiosoitteeni, jolla avasin äsken paypal tilini.

Vierailija
5/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle vastauksestasi. Eli ilmoitan työnantajalle tuon minun sähköpostiosoitteeni, jolla avasin äsken paypal tilini.

Mun on vastaavassa tilanteessa pitanyt tehda lasku vasta puolelle

Vierailija
6/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Paypal-tilini.

Ethän haukannut nyt liian isoa kakkua?

Vierailija
7/17 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kun kirjoitin väärin. Olen äidinkieleltäni ruotsinkielinen ja tulen kääntämään ranska-saksa-ranska.

Vierailija
8/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, teen vastaavaa kun ap. Minunkin pitäisi luoda palkkion saamista varten Paypal-tili. Käännöstyö myös kyseessä. Mitenhän saan sieltä sitten rahat käyttööni omalle tililleni?

Entä tietääkö joku miten verotuksen kanssa tulisi toimia tällaisissa pienissä käännöstöissä? En ole mikään yrittäjä tms.

Vierailija
9/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani kun kirjoitin väärin. Olen äidinkieleltäni ruotsinkielinen ja tulen kääntämään ranska-saksa-ranska.

Totta kai olet. Netistähän ei löydy miljoonia natiiveja ranskan ja saksan puhujia vaativampiin käännöstöihin (ja automaatiota helpompaan) vaan valituksi tulee vieraskielinen ummikko.

Vierailija
10/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olet. Netistähän ei löydy miljoonia natiiveja ranskan ja saksan puhujia vaativampiin käännöstöihin (ja automaatiota helpompaan) vaan valituksi tulee vieraskielinen ummikko.

Miksi täällä pitää jonkun aina päästä olemaan ilkeä?

Vierailija
11/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ulkomaiset työnantajat maksa muka suomalaiselle pankkitilille?? Eu-aluella käytössä SWIFT-koodi joka takaa maksun vuorokaudessa.  Taitaa olla pelitileistä eli pelaamisesta kyse ja niissä käytetään paypal-tilejä jne. Verotuksessa on ilmoitettava verottajalle vuoden ansiot. Jollei ilmoita niin kyseessä on verovilppi.

Vierailija
12/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettänäin kirjoitti:

Miksei ulkomaiset työnantajat maksa muka suomalaiselle pankkitilille?? Eu-aluella käytössä SWIFT-koodi joka takaa maksun vuorokaudessa.  Taitaa olla pelitileistä eli pelaamisesta kyse ja niissä käytetään paypal-tilejä jne. Verotuksessa on ilmoitettava verottajalle vuoden ansiot. Jollei ilmoita niin kyseessä on verovilppi.

Palkkio tulisi EU:n ulkopuolelta, eikä ole pelaamisesta kyse.

nro 8

Vierailija
13/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei ne maksa suomalaiselle pankkitilille suoraan että miksi pitää maksaa jonnekin paypal-tilille; sitä en ymmärrä??

Vierailija
14/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seihmetyttää kirjoitti:

No miksei ne maksa suomalaiselle pankkitilille suoraan että miksi pitää maksaa jonnekin paypal-tilille; sitä en ymmärrä??

Kait siinä on enemmän riskiä antaa tilinumeronsa suoraa, voi joutua vaikka vääriin käsiin matkan varrella.

Vierailija
15/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilmoituksessa ihan vaan ilmoitetaan, paljonko sitä rahaa on paypal-tililleen saanut.

Ei siitä sen kummempaa. Tosin jos on kuluja, jotka kohdistuu siihen tienaamiseen (esim. on ostanut ruohonleikkuriin bensaa) niin ne voi vähentää siitä saamisesta.

Eli:

Sain ruohoa leikkaamalla tuloja 1000 euroa

ostin omilla rahoilla bensaa 200 eurolla

Ja verottaja laskee: nettoansio 800 euroa! Tästä sitten oman tuloveroprosentin mukaan pidätys.

Vierailija
16/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luo itsellesi Paypal -tili https://www.paypal.com/fi/home

Tiliin voit liittää pankkitilin tai luottokortin, jonne voit sitten nostaa Paypal-tililtä rahaa. Ja samoja voit käyttää verkkomaksamiseen verkkokaupoissa jne.

Paypalista löytyy ohjeet kuinka voit laskuttaa/pyytää rahaa muilta.

Vierailija
17/17 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alan tekemään", heheh. No, onhan se NYKYÄÄN jo virallisestikin oikein, mutta se osoittaa usein kuitenkin kieliopillista sivistymättömyyttä.

Mikä tuossa on väärin? Mikä on oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme