Avo- tai avioliitossa asuvat: pystytkö käymään vessassa ovi auki, kun puolisosi on kotona?
A. Pystyn, mutta vain pienen hädän sattuessa
B. Pystyn, ihan sama onko pieni vai iso hätä
C. Ihan sama - käyn kummalla tahansa hädällä vaikka toinen pesisi hampaitaan samassa vessassa
D. En ikinä!
Kommentit (41)
Siis onko tuo jotain, mihin pitäisi pyrkiä?
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo jotain, mihin pitäisi pyrkiä?
Kukin tavallaan. AP
Tarkoittaa ovi auki siis ovi sepposen selällään vai ovi lukitsematta?
Pissillä voin käydä vaikka toinen pesisi hampaita, isompi asia tehdään ovi kiinni.
En käy. Miestä ei haittaisi mutta itse olen pyytänyt häntäkin sulkemaan vessan oven siellä asioidessaan.
Tuo C-kohta tuntuu jo suorastaan vastenmieliseltä.
En tiedä miten teillä päin, mutta meillä päin käydään huussissa ovi kiinni ettei paskan tuoksu tunkeudu asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa ovi auki siis ovi sepposen selällään vai ovi lukitsematta?
Ei pelkästään lukitsematta, vaan ihan kokonaan auki selällään.
Mulle asennettiin jo kolmen vuoden ikäisena sellainen toiminto, että suljen aina vessan oven, mennessä ja poistuessa. Siihen kuuluu sekin, että pitäisin outoina tyyppejä, jotka jättävät ovet auki. Onneksi ei kuulu niitä lähipiiriin.
Pissalla voin käydä ovi auki (siis raollaan tai lukitsematta, en sepposen selällään) tai jopa kun mies on suihkussa vieressä, jos on ihan pakko.
Kakkoshätä on privaatimpi. Ja ujo. Ei tarvitse olla oven lukossa, koska luotan, ettei kesken asioinnin tulla häiritsemään, mutta kiinni ehdottomasti.
Mies käy ihan miten vaan, ei tunnu häiritsevän. Toisinaan ohimennen laitan vessan oven kiinni kun on täysistunnolla, kun haju alkaa levitä ympäriinsä :D
Mitä, eikö kaikilla pariskunnilla olekaan omat vessat nykyisin?
Olen käynyt armeijan aikaan, kun kasarmien vessossa ei ollut ovia. Eli voin, mutta en halua enkä ole ikinä niin sen jälkeen tehnyt. Vaimo sen sijaan käy tarpeillaan ovi raollaan. Olen ihmetellyt sitä 15 vuotta, mutten koskaan ole sanonut mitään.
Voin käydä pissalla ovi raollaan ja niin mieskin tekee, mutta isommat hädät hoidetaan ovi kiinni. Joskus on ollut pakko käydä pissalla myös toisen ollessa suihkussa mutta sitä yritän silti välttää.
Mielestäni tuollainen lapsellinen kakkaihastelu ja avoimella vessankäyttöoikeudella uhittelu on jollain lailla vähän henkisesti jälkeenjäänyttä. Eli vastaus on ei, en ole jäänyt kolmevuotiaan tasolle ja täsyä seuraa että kyllä, suljen oven WC:ssä (yksin) asioidessani, mieheni myös.
Voidaan pissata kun toinen on vieressä, mutta paskomaan ei aleta. Joskus mies häätää mut vessasta kun oon siinä jtn huseeraamassa että "nyt pois alan paskomaan". Mutta ovee se ei laita lukkoon, useemmankin kerran oon pamahtanu huussiin kun toinen istuu pöntöllä xd Mutta ei haittaa, piereskellään avoimesti ja sitä rataa. Alapeukkuja kiitos vaan!
Vierailija kirjoitti:
Pystyn, mutta en vain tee sitä.
Ensimmäisessä avioliitossa me kävimme vessassa ovi auki. Eron jälkeen päätin, että tästä lähtien teen toisin.
Hassu juttu, itsellä juuri päin vastoin. Edellisessä avoliitossa onko pysyi visusti kiinni ja lukossa ja pienenkin hädän sattuessa häädin ex-avomiehen jopa saunasta pihalle kun pesuhuoneessa oli ainoa wc-istuin. Eron jälkeen päätin että teen toisin ja nykyisessä suhteessa oven voi huoletta jättää auki. Suhteet ovat muutenkin kuin yö ja päivä, nykyisen kanssa olemme hyvin läheisiä.
Ööh, pystytkö sinä paskomaan olohuoneen matolle ja laulamaan maammelaulua? Ai et tee koska sinulla on käytöstapoja? Mielenkiintoista.
Pissalla käymme molemmat ovi auki ja usein ensimmäisenä vessassa oleva huutaa toiselle" tarviiko sun käydä". Tämä siksi, ettei omaa likakaivoa täytetä turhilla pytyn vetäsemisillä. Isolla hädällä kumpikin käy ihan yksin ja ovi ehdottomasti kiinni.
Pystyn, mutta en vain tee sitä.
Ensimmäisessä avioliitossa me kävimme vessassa ovi auki. Eron jälkeen päätin, että tästä lähtien teen toisin.