Oletko löytänyt muita hävikkiruokakauppoja kuin ruotsalaiset Matsmart ja Fiksuruoka?
Tilasin ensimmäistä kertaa Matsmartista kaikenlaista. Jos ja kun tällainen toiminta lisääntyy ja valikoima monipuolistuu, aion täyttää kodin varastot kaikenlaisella hävikkiruoalla.
Kommentit (87)
En ole muita löytänyt, mutta olen käyttänyt noista kumpaakin. Hyvänä puolena nopea toimitus sekä ruokahävikin vähentäminen. Huono puoli on se, että tulee ostettua herkkuja joita en normaalisti edes ostaisi. Tilaan vain silloin, kun on joku kampanja jolla saa halvemmat tai ilmaiset toimituskulut.
Minäkin testasin Fiksuruuan ekaa kertaa. Olen tyytyväinen. Tuotteet ovat ok hintaisia.
Ei mitään yyberhalpaa, mutta halpaa. Toimitusnopeudella ei ole suurta merkitystä, koska en minä niitä ruokia tilaushetken nälkääni osta.
Kokemuksistani koostin blogille jutun: https://mutkatonta.com/fiksuruoka/
Ja kyllä, mainostan Fiksuruokaa, mutta vain koska oma kokemukseni oli hyvä. Fiksuruoka ei ole minulta pyytänyt mainosta, vaan teen sen itse oma-aloitteisesti.
Katso blogijutustani, miten saat tilaukseesi ilmaisen toimituksen!
Iso peukku Urjalan makeistukun poistoerille jotka ovat parempia kuin normaalihintaiset matsmart ja fiksuruoka.
https://urjalanmakeistukku.fi/poistoerat.html
Onko Suomessa käytössä Too Good to Go app? Ravintolat myy jämäruokaa naurettavalla hinnalla.
Salmon88 kirjoitti:
Iso peukku Urjalan makeistukun poistoerille jotka ovat parempia kuin normaalihintaiset matsmart ja fiksuruoka.
Ei näytä olevan kuin karkkeja ja proteiinipatukoita.
Salmon88 kirjoitti:
Nyt vilkaistessa ainakaan valikoima ei ole tuolla yhtään parempi, liian karkkipainotteinen noihin kahteen muuhun verrattuna.
^^^ tätä mäki mietin, ei mua niinkään kiinnosta missä on halvimmat hinnat tai toimituskulut, vaan missä säästää eniten noin yleisesti. totta kai alennukset on aina kivoja, mut mä käsittäisin että se pääpointti on kummiskin aina "jes, tää ei mee haaskuun". mikään ei oo inhottavampaa ku ajatus siitä et tuotetaan tonnikaupalla ruokaa tietäen et se menee suoraan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
^^^ tätä mäki mietin, ei mua niinkään kiinnosta missä on halvimmat hinnat tai toimituskulut, vaan missä säästää eniten noin yleisesti. totta kai alennukset on aina kivoja, mut mä käsittäisin että se pääpointti on kummiskin aina "jes, tää ei mee haaskuun". mikään ei oo inhottavampaa ku ajatus siitä et tuotetaan tonnikaupalla ruokaa tietäen et se menee suoraan roskikseen.
hups, sori, olin sivulla 1.
Olen Matsmartista ja Fiksuruoka.fi:sta tilaillut useampaan kertaan, lähinnä kun olen kärkkynyt mainosviesteistä uusia tuotteita. :) Eihän noista ihan kaikkea perusruokaa kannata etsiä, mutta voi kokeilla välillä jotain mitä ei muuten ostaisi. Kahvia välillä löytyy edullisesti, joskus esimerkiksi pähkinöitä, mausteita tai tonnikalaa ja tulee ostettua isompi erä niitä. Kannattaa seurata tuotevalikoimaa niin voi tehdä löytöjä. Lisäksi saa varastoon kerättyä huomaamatta muuttolaatikoita kotiin... :D
No siellähän ei ole hedelmiä eikä vihanneksia joten en tilaa mitään
Kaaritte kirjoitti:
No siellähän ei ole hedelmiä eikä vihanneksia joten en tilaa mitään
Jaa sä et syö mitään muuta? 😀 Epäilen.
Fiksuruoka myy useamman kuukauden vanhaa majoneesia isoja ravintolapakkauksia, onko edes lainmukaista touhua? Majoneesi pilaantuu aika helposti muutenkin. Samoin nämä ovh on kyllä ihan hanurista revittyjä, 50kpl teepusseja, nyt 9.90e (ovh. 49.90e) ja monta kk vanhaa, mautonta kamaa. Ei ole minulle nämä firmat, terveisin tuoreen ja terveen ruoan ystävä.
Harmi,ettei fiksuruuasta saa smartpostiin pakettia. Siksi tilaan matsmartista smartpostiin. Helppo hakea paketti koska vaan lokerosta.
Koivulantäti kirjoitti:
Harmi,ettei fiksuruuasta saa smartpostiin pakettia. Siksi tilaan matsmartista smartpostiin. Helppo hakea paketti koska vaan lokerosta.
Saa sen. Mä en koskaan ota schenkerin toimitusta, koska ne vie sen aina nettikaupasta riippumatta 2 km päähän ärrälle, vaikka 0,5 km päässäkin olisi. Fiksuruuan paketitkin tulee mulla aina automaattiin, kun toi sama 0,5 km kantomatka on niille ihan riittävä.
Bonuswayn kautta kannattaa tilata molemmista. Saa muutaman roposen omalle tilille. Bonuswayssa on muitakin ruoka-ja juomakauppoja, mutta ei hävikkiruokia varten muita kuin nämä kaksi.
Olen tilaillut pari vuotta molemmista lähinnä säilykkeitä, keittoja, mausteita ketsu-ja sinppia euron kilo, vegeruokia paljon molemmissa niin ja tosi hyvät kissan-koiranruuat.
Pissahiekat tilaan pelkästään noista.
Olen seurannut Fiksuruokaa alusta asti, mutta enää ei näy esim. alkuaikojen tavallisempia tuotteita luomuosastolla. Ehkä "normaali" tavara menee tiskin alta myyntiin kättelyssä. Nettiin jää sitten ihan ihmeroipetta jota ei edes luomuna tarvittaisi ja jonka tuotanto joutaakin krääsänä hävikkiin, toivottavasti turhuus loppuu kokonaan.
Viksuruoka on Suomalainen.
Molemmissa "lähtöhinnat" ovat jopa nelinkertaisia liitiin ja pörrismaan verrattuina.
Viksuruuassa puuttuu kaikki tiedot, matsmartissa on edes suttuiset valokuvat sisällöistä.
Molemmista puuttuu yksikköhinnat, liekö laillistakaan.
Hyvin sujuu tilaukset, matsmartista "ilmaiseksi" kotiin asti,
Mä tilaan säännöllisesti molemmista. Vaikka Fiksuruokakin on ok, niin useammin tilaan Matsmartista, koska siellä valikoima on isompi. Siellä on myös usein kaikkia erikoisempia juttuja, joita mun lähiruokakaupasta ei saa. Fiksuruuassa mulla on liian usein vaikeuksia saada se kahdenkympin minimraja täyteen, kun ei sitä loppuosaa viitsi pelkillä karkeilla täyttää (tai no, saattaa se hinnoistakin johtua eikä vaan pienemmästä valikoimasta). Eipä noissa taida olla isoa eroa toisiinsa nähden hintojen osalta. Normikauppaan verrattuna hintataso on välillä pienempi ja välillä melkein sama. Toisaalta pienikin alennus on jo alennusta, kun toi lähikauppa ei niitä juurikaan harrasta ja jos nyt tällä nettitilailulla saa pelastettua planeetan, kun ruoka ei mene roskiin.