Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hieman vaiettu aihe - miehen orgasmivaikeus

Vierailija
18.07.2017 |

Yleensä puhutaan naisten orgasmista ja keinoista miten se saavutetaan yhdynnässä tai muilla keinoin. Näissä keskusteluissa yleensä miehen osaksi jää hieman työkalun rooli. Miehen seksuaaliseksi vastineeksi ongelmassa kuvitellaan virheellisesti hyvin usein erektiokyky, mikä ei tietenkään ole 1:1 sama asia. Se taas olisi haluttomuuteen tai kostumattomuuteen verrattava asia.

Orgasmivaikeudessa ei ole ongelmia erektion saavuttamisessa tai pitämisessä yllä koko yhdynnän ajan, mutta huipun saavuttaminen on vaikeaa.

Itselläni vaiva iski ihan puun takaa 35-vuotiaana. Masturboidessa ongelmaa ei ole, mutta naissuhteissa kyllä. Mitään kuntoon tai fyysiseen terveyteen liittyvää asiaa ei oikein voi olla takana, koska molemmat on paljon paremmalla tolalla kuin kolmekymppisenä. Päänuppikin on ihan ok kunnossa, joskin sitä sopii epäillä, kun kirjoitan Vauva-palstalle aiheesta! :D

Miten muilla? Onko kokemuksia miehenä tai naisena aiheesta? Miten koitte asian ja löytyikö ratkaisu?

Kommentit (48)

1/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kai hiukan sama asia käsiteltävänä. Itse M40.

2/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä ollut useamman kuin yhden naisen kanssa, vai voiko johtua tyttöystäväsi/vaimosi fyysisistä ominaisuuksista? (Esim. liian löysä emätin tms.) Saatko siis koskaan yhdynnässä? Usein ovat kuitenkin psyykkisiä juttuja, mutta jos sanot, että pää on kunnossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mahdotonta saada orgasmi suihinotossa sekä vaikeaa käsitöillä ja vaikuttaa varmaan osaltaan vaimon hiipuneeseen libidoon, kun on sitä tyyppiä että asioiden pitäisi sujua heti ja lahjattomat harjoittelee. Ne asiat mitkä ei heti suju, joko sulkee elämästään pois tai harjoittelee salaa kunnes osaa niin hyvin, että saa kehuja (ei ole oppinut erityisen taitavaksi, joten ei ole tainnut salaharjoitella :D )

Yhdynnässä ollut välillä myös "tulpaton mopo" ja on todella turhauttavaa. Hirveän kovan ja pitkän yrityksen jälkeen lopulta lerpahtaa, ottaa vietävästi päähän ja syö molempien itsetuntoa. Näitä on tullut vasta vaimon jo pitkään jatkuneen haluttomuuden jälkeen. Silloin kun vielä tiesin että hän haluaa ja nauttii, ongelmaa ei ollut.

Ongelmana on sekin, että on tullut vaikeuksia laueta siinä asennossa jossa vaimo saa orgasmin, jolloin yhtäaikaisesti tuleminen ei onnistu. Tuntuu käyvän vaimon itsetunnolle ja vähentää läheisyyden tunnetta.

Toisaalta en ole pelkkä meisselinjatke vaan parisuhteen heikentynyt tila vaikuttaa seksiin. Haluihin kyllä vähemmän, jos ollenkaan, ja sehän pistää miettimään ruohon väriä aidan takana...

4/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin elää ilman yhdyntää.... pelkkä se ei riitä. Olen ihan normaali ja en tykkää naisista. 

Vierailija
5/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee tunne, että toinen ei ole täysillä mukana se voi tehdä orgasmin saamisesta vaikeaa tai viedä erektion tai heikentää sitä tai sekä että. Siis henkisiä juttujahan nämä pitkälti ovat. Suostuminen seksiin ja haluaminen ovat kuitenkin kaksi eri asiaa ja tämä heijastuu intensiteettiin ja siihen kuinka kelpaavaksi voimme itsemme kokea. Ja se taas heijastuu miehillä fyysiseen kykyyn selvemmin kuin naisella. Orgasmivaikeutta se tuottaa ehkä enemmän naisille.

Vierailija
6/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaimosi suhtautuu asiaan? Onko vaikuttanut halukkuuteen?

Vierailija
7/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Huomasin etten ole enää elävä hieromasauva.

Vierailija
8/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei laukee aina ja mulle tulee sellainen fiilis, et oon huono sängyssä ja se ei haluu mua tarpeeks :(

Vierailija
9/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6407 kirjoitti:

Onko tätä ollut useamman kuin yhden naisen kanssa, vai voiko johtua tyttöystäväsi/vaimosi fyysisistä ominaisuuksista? (Esim. liian löysä emätin tms.) Saatko siis koskaan yhdynnässä? Usein ovat kuitenkin psyykkisiä juttuja, mutta jos sanot, että pää on kunnossa...

On ollut useamman kanssa. Ja tavaran tiukkuus ei ole kuin korkeintaan pieni osa sitä ongelmaa, sillä sama vaiva esiintyi tyttöystävän kanssa, joka oli äärimmäisen tiukka.

Jotenkin minusta tuntuu, että semmoinen kokonaisvaltainen hyvän olon tunne jää jotenkin vajaaksi. Eli olen yhtäkkiä tullut hieman tunnottomammaksi. Jos pitäisi jotain itse arvailla, niin eturauhasen osuus asiaan hieman mietityttää. Sillä muistikuvissa se sisääntyöntyminen aiheutti joskus mahtavaa tunnetta kivesten alta. Nyt se on poissa, vaikka erektio olisi kivikova (ilman mitään nappeja).

Vierailija
10/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä? Testosteronin taso? Mittaukset lääkäriltä ja korvaushoito?

Vierailija
11/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei laukee aina ja mulle tulee sellainen fiilis, et oon huono sängyssä ja se ei haluu mua tarpeeks :(

No juuri tämmöiset asiat muakin mietityttää sitten, että mitä toinen sisimmässään ajattelee. Tuo on kuitenkin varmaan helposti semmoinen eka johtopäätös. Mutta ei ainakaan mun kohdalla tosi.

Mutta kyllä tuo syö hieman yhteenkuuluvuuden tunnetta valitettavasti.

Vierailija
12/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kyllä mällit ulos mutta naisen orgasmi on hankalaa siis emätinorgasmi. Yksin saa kyllä klitoris orgasmin.

Vierailija
13/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä? Testosteronin taso? Mittaukset lääkäriltä ja korvaushoito?

Ikä on alle 40. Urheilen säännöllisesti. Testoja en ole mitannut, mutta olen kyllä koittanut sitä luonnollisesti tukevaa ruokavaliota ja punttisalia. Se ei itse herkkyyteen vaikuta, jos kohta mieskunto voi muuten olla tuolloin parempi.

Korvaushoitoon suhtaudun hieman varauksella, kun käsittääkseni se voi surkastuttaa oman tuotannon entisestään. En haluaisi luopua rakkaista massiivisista kasseistani :D

Vierailija
14/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin monta vuotta epäterveellisessä suhteessa, ja orgasmikyky katosi sen suhteen jälkeen (traumaattinen ero), huomasin että mulla oli vaikeuksia tulla yksin, ja oli täysin mahdotonta naisen kanssa. 

Nyt minulla on onneksi ymmärtäväinen nainen, ja voidaan puhua tästä asiasta avoimesti.

Vierailija
15/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehkä hiukan samaa ongelmaa. Tai no, ei ehkä ongelmaksi asti kuitenkaan, mutta aina toisinaan (ehkä yksi kerta 20:stä tjsp) tulee juurikin tuo olo, että saa polkea kuin tulpatonta mopoa, mutta orgasmia ei tule. Erektio kyllä säilyy, eli se ei ole ongelma.

Itse olen mieltänyt tämän henkisen puolen vaivaksi, koska sitä ilmenee ainoastaan puolison kanssa. Minulla on myös itseäni reilu 20 vuotta nuorempi tyttöystävä (en kaipaa moraalisaarnoja, kiitos) ja hänen kanssaan tätä ongelmaa ei ilmene. Puolison kanssa hommasta tavallaan puuttuu sellainen intohimo, joka tyttöystävän kanssa rakastellessa on läsnä.

Vierailija
16/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee jutella asiasta suoraan sen oman kumppanin kanssa. Jos hän on kypsä aikuinen se yleensä auttaa tilanteessa ja lisää molemminpuolista ymmärrystä ja siten läheisyyden tunnetta kokemustakin. Ja parhaimmillaan tukee molempien seksuaalista itsetuntoakin.

Vierailija
17/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että vika on elimellinen, niin mars lääkäriin. Miehille on onneksi enemmän apua tarjolla tuolla saralla kuin naisille.

Kuinka paha tilanne on miehelle, ellei hän laukea? Kuinka kesken seksi jää? Tuntuuko kroppa silti tyytyväiseltä, vai jääkö kamalat "paineet"? Vai onko tämä lähinnä asia, joka hävettää kumppanin edessä?

Näin naisena on vaikea vertailla, kun anatomia on niin erilainen ja tuntemuksetkin siis varmaan, mutta naisillehan on tosi tyypillistä, ettei sitä orgasmia yhdynnässä tule. Eikä se tunnu olevan edes iso aasia, verrattuna siihen, jos miehellä ei seiso/mies ei laukea.

Minäkään en saa orgasmia yhdynnässä, mutta ei se mitään. Seksin jälkeen on hyvinkin tyydyttynyt olo, jos vain henkinen puoli oli kunnossa. Jossain kohtaa orgasmin tarve vain hiipuu pois, mies tulee ja se siitä. Minusta asia on yhtä hyväksyttävä miehelle, olettaen, ettei siitä jää fyysisesti kovin kamala olo?

Vierailija
18/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin vuosia miehen kanssa kuka ei saanut orgasmeja.. Kyllä se söi pikkuhiljaa.. Ja hän ei luonnollisestikkaan halunnut tarpeeksi seksiä kanssani, joten suhde alkoi pikkuhiljaa kuolla.  En myöskään itse saanut orgasmeja, koska tämä vaiva häiritsi niin paljon ja en voinut miettiä seksin aikana muuta kun tätä ongelmaa. Onneksi eron jälkeen olen löytänyt miehiä kenen kanssa olen taas voinut rentoutua. Ikävä ongelma.. :(

Vierailija
19/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ongelmani oli liian nopea tuleminen joka johti vaimoni kanssa siihen että seksi loppui. Suhteen alkuaikoina seksi oli mahtavaa ja molemmat saivat orgasminsa samanaikaisesti. Vaimon selkäongelmien ja synnytysten jälkeen tilanne sitten muuttui. Asennot oli vaikeita selän takia, tuli tunnottomuutta jne. jotka estivät vaimon orgasmit. Se lisäsi tyytymättömyyttä ja kritiikkiä minua kohtaan joka johti osaltani stressiin ja ennenaikaisiin siemensyöksyihin, joka sitten naulasi koko seksin suhteessamme.

Vuosien hiljaiselon jälkeen seksi piristyi, osittain oman henkisen kasvuni myötä. Otin seksistä enemmän vastuuta ja nykyään hoitelen suu- ja käsipelillä vaimon orgasmin ensin ja vasta sitten työnnyn sisään. Oma kestoni ei ole palannut nuoruuden aikaisiin, eli tulemiseni ei edellenkään kestä muutamaa minuuttia kauempaa, muttei tarvikkaan sillä lopputulos tyydyttää molempia.

20/48 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43 ilmottautuu, ennen olin minäkin epäterveessä suhteessa ja siinä lopuksi alkoi viime vuosina olla tätä.

Nyt uuen vaimon kanssa ensin tulin alta kahden minuutin. Sitten tilanne normalisoitui, nyt saa polkea ja polkea. Ehkä 1/5 kerroista saan normaalisti, mutta sitäkin autuaammalta se tuntuu.

Toisaalta: Miehen orgasmia pidetään aina jotenkin automaattisena asiana, miehet pyytelevät anteeksi jos tulevat liian nopeasti / eivät lainkaan. Nyk vaimoni ei aiemmissa miessuhteissaan saanut orgasmia muuten kuin sauvalla. Tavannut siis vääränlaisia miehiä. Ja ex-vaimoni oli sängyssä kuin lahna, kunnes itse sai, totesi vain: hoitele itsesi loppuun!