Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita yläluokan edustajia paikalla? Miten puhutte ja käyttäydytte ns. tavisten kanssa?

Vierailija
18.07.2017 |

En yleensä halua viettää aikaa ala- tai keskiluokan keskuudessa, mutta joskus illanvietoissa joutuu keskustelemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Valitettavasti heidän yleisimpiä puheenaiheitaan ovat kysymykset ”mitä teet” tai ”missä olet töissä?” Jos sanon että olen ainoastaan sijoittaja niin se ei ole täysin oikein sillä ostan vain pohjilta joka voi olla parinkin vuoden välein. Siispä sanon että elän pääomatuloilla mutta usein ihmiset suhtautuvat nyrpeästi ja negatiivisesti ikäänkuin olisin itsekäs tai keinottelija. Tosiasiassahan me pyöritämme yhteiskuntaa sijoituksillamme.

Vai vaihdatteko puheenaihetta kokonaan? Itse puhuisin mieluiten matkailusta, musiikista, taiteista, politiikasta ja tietenkin taloudesta, mutta kysymykseen vastaamatta jättäminenkin on hiukan epäkohteliasta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee töihin.

Työelämä vie liikaa aikaa asioilta joista todella nautin. Samoin ystävyyssuhteet kärsivät kun en pääse tuttavieni kanssa mukaan menoihin silloin kun olen töissä. OP

Vierailija
22/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi yläluokkaan kuuluva. Taviskansan kanssa yksi hyvä puheenaihe on sää. Siitä on hauska jaaritella ja päivitellä varsinkin huonoja kelejä ja pimeää syksyä kun tietää että voi itse koska tahansa lähteä palmun alle karibialle tai vaikka safarille eksoottisia eläimiä katselemaan.

Toinen hyvä puheenaihe on keskustella miten kiireistä elämä on. Tavikset raatavat töissä ja valittavat vapaa-ajan puutteesta ja itse nyökytyelen ja ja päivittelen asiaa siinä mukana. Jätän tietysti yksityiskohdat paljastamatta mitä omilla kiireilläni tarkalleen tarkoitan..

Siinäpä nyt muutama vinkki mainitakseni!

Kiitoksia vastauksesta. Asun Suomessa vain kesäisin joten en uskalla valittaa Suomen säistä sillä se katsottaisiin loukkaukseksi. Tuo toinen pointti oli hyvä. OP

Osuuspankki? Olisit nyt ollut edes Nordea niin olisit edes yrittänyt olla yläluokkaisempi.

Onko Nordea mielestäsi yläluokkaisten pankki? Sehän on tavalliselle rahvaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi yläluokkaan kuuluva. Taviskansan kanssa yksi hyvä puheenaihe on sää. Siitä on hauska jaaritella ja päivitellä varsinkin huonoja kelejä ja pimeää syksyä kun tietää että voi itse koska tahansa lähteä palmun alle karibialle tai vaikka safarille eksoottisia eläimiä katselemaan.

Toinen hyvä puheenaihe on keskustella miten kiireistä elämä on. Tavikset raatavat töissä ja valittavat vapaa-ajan puutteesta ja itse nyökytyelen ja ja päivittelen asiaa siinä mukana. Jätän tietysti yksityiskohdat paljastamatta mitä omilla kiireilläni tarkalleen tarkoitan..

Kiitoksia vastauksesta. Asun Suomessa vain kesäisin joten en uskalla valittaa Suomen säistä sillä se katsottaisiin loukkaukseksi. Tuo toinen pointti oli hyvä. OP

Osuuspankki? Olisit nyt ollut edes Nordea niin olisit edes yrittänyt olla yläluokkaisempi.

Onhan se. Ei hiekkaa eteiseen taviksilta, palvelumaksut sen mukaan.

Vierailija
24/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan ainakin olla itse eri luokkaa kuin Ap. olen sitä luokkaa, ettei minulla ole tarvetta halveksia ketään. Yritän olla kaikkia kohtaamiani kohtaan asiallinen ja huomaavainen. Yritän välttää sellaisia ajatuksia siitä, että joku toinen olisi minua, jotenkin erityisesti alempi tai ylempi arvoinen. Minusta sanonnassa, että tyhjät tynnyrit kumisevat usein eniten on usein perää. En minä saa yhtään voimaa tai vahvuutta siitä, että käyttäytyityisin muita kohtaan mm.  töykeästi, nöyryyttävästi, tai alentavasti ja / tai pilkkaavasti. 

En käyttäydy ketään kohtaan töykeästi ja yritän olla kaikkia kohtaan asiallinen ja huomaavainen. Siksipä mietinkin juuri noita aiheita, ja nimenomaan Suomessa tähän törmää useimmin. Siitä olen kanssasi samaa mieltä että olemme eri luokkaa. OP

Vierailija
25/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Ei hiekkaa eteiseen taviksilta, palvelumaksut sen mukaan.

Jos palvelumaksuja pitää miettiä niin silloin on tavisluokkaa. Ei muuta kuin Nordeaan.

Vierailija
26/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla törmäilemättä heihin, koska minulla ja serkuillani on jostain syystä kaikilla verenvuototauti.

Vierailija
27/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan vaikka Häkkistä ja Räikköstä, niin molemmilla on rahaa, mutta kukaan tuskin kuvailisi heitä yläluokkaisiksi. Raha ei tee yläluokkaiseksi.

Vierailija
28/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksistakin löytyy ihan hyviä keskustelukumppaneita. En tosin tiedä mitään formuloista tai tosi-tv Jonnejen tai Jennyjen edesottamuksista kun ei oma aikani riitä tv:n katseluun mutta usein pärjään instant huumorilla. Omista asioistani en koskaan kerro mitään. Tai korkeintaan jotain yleistä ja suuripiirteistä.

Vierailija
29/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan vaikka Häkkistä ja Räikköstä, niin molemmilla on rahaa, mutta kukaan tuskin kuvailisi heitä yläluokkaisiksi. Raha ei tee yläluokkaiseksi.

Mutta hehän joutuvat (tai ovat ainakin joutuneet) työskentelemään kovasti rahojensa eteen, keskiluokkaa siis. Mutta Häkkisen vanhemmat olivat työväenluokkaa, joten luokkanousua on tapahtunut. Heidän lapsensa taas ovat todennäköisesti yläluokkaa tulevaisuudessa. Sitä kutsutaan sosiaaliseksi liikkumiseksi.

Vierailija
30/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me syntymärikkaat aateliset nauramme yleensä kaltaisillesi nousukkaille eli kuten me sanomme "nouveau riche" -tyypeille :)

Vierailija
31/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot koulutuksesi, jos on, ja sitten annat ymmärtää olevasi juuri nyt "between jobs".

Vierailija
32/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me syntymärikkaat aateliset nauramme yleensä kaltaisillesi nousukkaille eli kuten me sanomme "nouveau riche" -tyypeille :)

Just joo... :)

Vierailija
33/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit keskustella heidän kanssaan jääkiekosta, formuloista jne. Tosin edellyttää että itsekin katsot niitä edes joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan