Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita yläluokan edustajia paikalla? Miten puhutte ja käyttäydytte ns. tavisten kanssa?

Vierailija
18.07.2017 |

En yleensä halua viettää aikaa ala- tai keskiluokan keskuudessa, mutta joskus illanvietoissa joutuu keskustelemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa. Valitettavasti heidän yleisimpiä puheenaiheitaan ovat kysymykset ”mitä teet” tai ”missä olet töissä?” Jos sanon että olen ainoastaan sijoittaja niin se ei ole täysin oikein sillä ostan vain pohjilta joka voi olla parinkin vuoden välein. Siispä sanon että elän pääomatuloilla mutta usein ihmiset suhtautuvat nyrpeästi ja negatiivisesti ikäänkuin olisin itsekäs tai keinottelija. Tosiasiassahan me pyöritämme yhteiskuntaa sijoituksillamme.

Vai vaihdatteko puheenaihetta kokonaan? Itse puhuisin mieluiten matkailusta, musiikista, taiteista, politiikasta ja tietenkin taloudesta, mutta kysymykseen vastaamatta jättäminenkin on hiukan epäkohteliasta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin.

Vierailija
2/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tälläisen keskiluokkaan voi törmätä? Tunnen vain aatelisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha yksistään ei tee yläluokkaiseksi, se tekee vain rikkaaksi. 

Vierailija
4/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele yläluokka niin voin vastata.

Vierailija
5/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna et kuulosta kovin yläluokkaiselta. Tai sitten olet jotenkin luonnevikainen, näitäkin tietysti näkee.

Suurin osa ihmisistä on ihan tavallisia, ei täällä missään kuplassa eletä.

Vierailija
6/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe vapaa, tuo kaikkien yläluokkaan kuuluvien suosikki palsta.

Vierailija
7/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha yksistään ei tee yläluokkaiseksi, se tekee vain rikkaaksi. 

Sekoitat ilmeisesti vanhanajan aatelisiin. Keskiluokka on se jonka täytyy käydä töissä toimeentulonsa eteen mutta yläluokan ei. Sitten on vielä työväenluokka, jonka myös täytyy tehdä töitä mutta heiltä puuttuvat keskiluokan statussymbolit.

Vierailija
8/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas muuten hyviä neuvoja tullut vastauksina.

Vierailija
9/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en tunne ketään keskiluokkaan kuuluvaa. Tunnen vaan parempaa väkeä. T: Hyacintti Bouqeee

Vierailija
10/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhh kirjoitti:

Määrittele yläluokka niin voin vastata.

Jos sun pitää erikseen kysyä niin et kuulu siihen.

Vierailija
11/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi yläluokkaan kuuluva. Taviskansan kanssa yksi hyvä puheenaihe on sää. Siitä on hauska jaaritella ja päivitellä varsinkin huonoja kelejä ja pimeää syksyä kun tietää että voi itse koska tahansa lähteä palmun alle karibialle tai vaikka safarille eksoottisia eläimiä katselemaan.

Toinen hyvä puheenaihe on keskustella miten kiireistä elämä on. Tavikset raatavat töissä ja valittavat vapaa-ajan puutteesta ja itse nyökytyelen ja ja päivittelen asiaa siinä mukana. Jätän tietysti yksityiskohdat paljastamatta mitä omilla kiireilläni tarkalleen tarkoitan..

Siinäpä nyt muutama vinkki mainitakseni!

Vierailija
12/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas katkeraa ja kateellista porukkaa täällä.

Vierailija
13/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suomalainen ei ole tavis? Jollakin on enemmän rahaa kuin jollain toisella, mutta eipä juuri muuta eroa ole. Samalla tavalla kaikista ihmisryhmistä löytyy koko ihmisyyden kirjo.

Vierailija
14/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en rahvaan kanssa ole missään tekemisissä, sisäkkömme käy kaupassa puolestamme ja autonkuljettajaksi valitsin virolaisen miehen, joka ei turhia puhele. Joskus taksikuskin kanssa on joutunut vaihtamaan pari sanaa, mutta hekin yleensä kyllä osaavat olla hiljaa, kun vastaa tarpeeksi niukkasanaisesti.

Vierailija
15/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi yläluokkaan kuuluva. Taviskansan kanssa yksi hyvä puheenaihe on sää. Siitä on hauska jaaritella ja päivitellä varsinkin huonoja kelejä ja pimeää syksyä kun tietää että voi itse koska tahansa lähteä palmun alle karibialle tai vaikka safarille eksoottisia eläimiä katselemaan.

Toinen hyvä puheenaihe on keskustella miten kiireistä elämä on. Tavikset raatavat töissä ja valittavat vapaa-ajan puutteesta ja itse nyökytyelen ja ja päivittelen asiaa siinä mukana. Jätän tietysti yksityiskohdat paljastamatta mitä omilla kiireilläni tarkalleen tarkoitan..

Kiitoksia vastauksesta. Asun Suomessa vain kesäisin joten en uskalla valittaa Suomen säistä sillä se katsottaisiin loukkaukseksi. Tuo toinen pointti oli hyvä. OP

Vierailija
16/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ainakin olla itse eri luokkaa kuin Ap. olen sitä luokkaa, ettei minulla ole tarvetta halveksia ketään. Yritän olla kaikkia kohtaamiani kohtaan asiallinen ja huomaavainen. Yritän välttää sellaisia ajatuksia siitä, että joku toinen olisi minua, jotenkin erityisesti alempi tai ylempi arvoinen. Minusta sanonnassa, että tyhjät tynnyrit kumisevat usein eniten on usein perää. En minä saa yhtään voimaa tai vahvuutta siitä, että käyttäytyityisin muita kohtaan mm.  töykeästi, nöyryyttävästi, tai alentavasti ja / tai pilkkaavasti. 

Vierailija
17/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painiskelin pitkään saman ongelman kanssa. Lopulta ymmärsin perustaa osakesalkkujeni hoitamista varten oman yrityksen, ja nykyisin voin mainita olevani toimitusjohtaja. Yleensä tiedustelut loppuvat tähän vaiheeseen, tarvittaessa kerron yrityksen tarjoavan sijoituspalveluja.

Jos et ole luontaisesti kiinnostunut kirjanpidon harrastamisesta vuotuisen tilinpäätöksen voit pientä korvausta vastaan teetättää ekonomilla. Kai sinunkin tuttavapiirissäsi on joku, joka ei vain ole vielä onnistunut elämässään ja on joutunut pakollisten päivätöiden piiriin? Jätä hienotunteisesti tämä mainitsematta, mutta samalla sinulla on upea mahdollisuus tukea heidän elämäänsä ilman että he tuntevat jäävänsä kiitollisuuden velkaan.

Vierailija
18/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska yritys, mutta eipä nykyään kauheasti varsinainen sivistystaso korreloi varallisuuden kanssa.

Rahasta puhuminen taas on aina äärimmäisen junttimaista.

Vierailija
19/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivän huonommasta provosta, sain makeat naurut.

Vierailija
20/33 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia vastauksesta. Asun Suomessa vain kesäisin joten en uskalla valittaa Suomen säistä sillä se katsottaisiin loukkaukseksi. Tuo toinen pointti oli hyvä. OP

Osuuspankki? Olisit nyt ollut edes Nordea niin olisit edes yrittänyt olla yläluokkaisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi