Miksi Turkulaiset ovat muita suomalaisia kauniinpia?
Me Turkulaiset tuppaamme olemaan pitkäjalkaisia, paksuhiuksisia, kapeakasvoisia jne. Kenties Eurooppalainen (varsinkin ruotsalainen/saksalainen) geeniperimä vanhana satamakaupunkina vaikuttaa?
Huvittavaa istua joenrannassa terassilla ja bongata ulkopaikkakuntalaisia! =D
Kommentit (55)
Suomalaiset ei kyllä tunnu kyllästyvän itsensä haukkumiseen rumiksi. Täytyy olla joku syvälle juurtunut alemmuuskompleksi. Muissa Euroopan maissa vierailleena voin sanoa että kaikista löytyy kauniita, taviksia ja niitä joita kauneuskäsityksen mukaan rumiksi luokiteltaisiin.
Minä ainakin laitan aina vähän tyylikkäämpää päälle kun käyn Turussa, jotta sulaudun joukkoon. Samasta syystä Tampereella käydessä laitan päälle sellaista silittämätöntä liian suurta college-paitaa ja jo jonkun aikaa pesemättöminä olleet farkut.
Ketjun aloituksesta on jo 5 vuotta. Onkohan ap herännyt jo todellisuuteen päiväunelmistaan?
Satamakaupunki ja paljon geenivariaatipta, tekee hyvää ihmisille. Kyllä täällä tuntee itsensä pottunokaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te turkulaiset ette ainakaan osaa äidinkieltänne, minkä takia Turun voisi minun puolestani irrottaa muusta Suomesta erilleen.
Väärin. Kirjoitin äidinkielestä kaksi pistettä vaille laudaturin. Todella moni samassa turkulaisessa lukiossa sai laudaturin.
Puolalanmäki eiks vaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te turkulaiset ette ainakaan osaa äidinkieltänne, minkä takia Turun voisi minun puolestani irrottaa muusta Suomesta erilleen.
Väärin. Kirjoitin äidinkielestä kaksi pistettä vaille laudaturin. Todella moni samassa turkulaisessa lukiossa sai laudaturin.
Puolalanmäki eiks vaa?
Heh. Täytyy olla. Miksi Puolalanmäestä kirjoitetaan niin älyttömän hyvät äikän yo:t?
Kuulemma jatkivasti lukioiden top3:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolalanmäki eiks vaa?
Heh. Täytyy olla. Miksi Puolalanmäestä kirjoitetaan niin älyttömän hyvät äikän yo:t?
Mä olin siellä kasarilla ja kirjoitin 4 ällää, mikä ei ollu mitään erityistä siellä. Yheltä luokalta kirjoitti yli 20 kuuden ällän paperit.
Itse asun Turun lähistöllä ja kyllä se vaan niin on että jos lähtee Turun keskikaupungille (jokiranta, Hansa jne), niin täytyy laittaa parhaat ulkotamineet päälle, villakangastakit ja nahkasaapikkaat. Ei sinne mennä kulahtaneessa kevyttoppiksessa ja lenkkareissa (niin kuin Tampereella voi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa on kyllä Suomen kauneimmat naiset.
-Mies
Mutta heistä hyvin harva taitaa olla Turkulainen, joten tuo ei liity tähän ketjuun mitenkään.
Komeat turkulaiset miehet houkuttelevat kauniita naisia kaupunkiin?
T: Itsekin komean turkulaisen miehen kanssa seurustellut. Oli niin komea, että olin aina vähän pökerryksissä sen kanssa.
Turussa on eniten skandinaavista perimää. Ehkä se miellyttää silmää?
Surkia äidinkielen osaaminen ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa on tänään kuten aina ollut hyvin vähän savolaisia. Karjalaisia evakkojahan tänne tuli aikanaan, mutta melko vähän.
Siinähän se tuli, sillä kukapa savolaisia sanoisi kauniiksi tai komeiksi... viäräleuat töpselinokat.
Oletpa tosi oikeassa, buahahhaa! Jenni Vartiainen, Karita Tykkä ja Paula Vesala ovat kaikki savolaisia ja "tosi rumia". Jep, jep.
Eivät mielestäni ole likimainkaan kauneimpia Suomen naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolalanmäki eiks vaa?
Mutta isoista lukioista Suomen paras on useana vuotena peräkkäin ollut ruotsinkielinen Katedralskolan i Åbo, jossa mm. Mikael Agricola toiminut rehtorina. Kunniakkaat perinteet, historian siipien havinaa.
Turun Sanomat julkaisi nyt lokakuun lopulla tutkimustuloksen, jonka mukaan turkulaiset poikkeavat geeneiltään muista suomalaisista luultua enemmän. Onkohan tässä yksi selitys sille, että turkulaisia niin paljon morkataan?
Vierailija kirjoitti:
Surkia äidinkielen osaaminen ainakin.
Mitä olen Maajussi-ohjelmaa katsellut, niin eri puolilla Suomea nuoretkin puhuvat murretta (omaa murrettaan). Ei kai turkulaisten sitten kuuluisi puhua kirjakieltä?
Kiinnitän huomiota ihmisten kenkiin ja Turussa on Suomen tyylikkäimmät ihmiset siltäkin kantilta. Näitä oksettavia lenkkareita on vähiten ja naiset pitävät korkoja.