Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunympärysihottuma. Vinkkejä, neuvoja, kotikonstihoitoja?

Vierailija
18.07.2017 |

Sain ihotautilääkäriltä parin vuoden vetkuttelun jälkeen diagnoosiksi kasvojen sitkeälle ihottumalle perioraalidermatiitin. Lääkkeeksi sain Rosazol-voidetta. Nyt kysymys kuuluukin, miten te muut periksestä kärsivät hoidatte ihoanne, mitä tuotteita vältätte, meikkaatteko, hoidatteko ruokavaliolla? Sain myös reseptin antibiootteihin mutta katson ensin, lähteekö pois voiteella.

Voide kuivattaa ihan hulluna ja aiheuttaa kuumotusta ja kutinaa. En tohdi laittaa mitään muuta voidetta nyt enkä meikkaa. Pesen palasaippualla. Mutta mitä kosteusvoidetta ja kasvoputsaria uskaltaisi alkaa käyttää? Jostain luin, että Xyliderm-voide on hyvä ja pesuaineissa pitää välttää sulfaatteja. Mites se meikkaaminen sitten?

Mulla tämä alkoi ilmeisesti luonnonkosmetiikan käytöstä. Sitä ennen iho oli täydellinen, sen jälkeen ihan karmea vaikka aikaa kokeiluista on mennyt jo useampi vuosi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tuo hammastahnajuttu voi pitää paikkansa. Mulla meni suupielet auki Pepsodentin Nature Elements- kookoshammastahnasta. Vaiva katosi heti, kun lopetin sen käytön.

Apteekista hammastahnat. Noi kaupan vaahtoaa todella paljon ja edes tuoteselosteessa ei ole merkitty kunnolla mitä sisältää, joissakin merkeissä ne rakeet saattaa olla jopa muovia mitä siellä tahnan seassa on valkaisua varten!!!!

Vierailija
42/46 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluorihammastahna pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tästä on apua: minä vaihdoin hammastahnan Elmexiin, ei vaahtoa. Lisäksi ylim. kasvovoiteet pois. Illalla yöksi sinkkivoidetta. Tuo oli aivan ehdoton, alkoi paranemaan. Sitten Nivea Cremeä kosteusvoiteena.

Kokeilin myös ruokasooda+vesi-tahnaa. Itselläni rauhoitti ihoa. Annoin olla n. 10 minuuttia ja pesin pois.

Vierailija
44/46 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa.. Ja olen sitä mieltä että luonnonkosmetiikasta tuli, ruusuöljystä. Sitten pärähti pahana päälle. Äidilleni käynyt kuulema nuorena sama juttu.

Vierailija
45/46 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetrasykliinikuuri ja Rozex voide.

Kuurin annosta voi säätää oireiden mukaan ja auttaa nopeasti(huom!Ei raskauden aikana)

Vierailija
46/46 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ehkä ole suunympärysihottuma ollut ikinä kovinkaan sitkeä. Mutta aina sen ilmaantuessa lopetan kaiken kosmetiikan kokonaan. Jos on liian kuiva iho, laitan jotain hyvin kevyttä ja hajusteetonta, hypoallergista voidetta. Yritän myös välttää prosessoitua ruokaa ja syödä mahdollisimman paljon kasviksia ja hedelmiä eli voimavarojen mukaisesti mahdollisimman "puhdasta" ja aitoa ruokaa, mutta en tiedä miten paljon vaikutusta ruokavaliolla on. Näillä parantui juuri 10 vuotta poissa ollut ja keväällä ilmaantunut suunympärysihottuma.