Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suunympärysihottuma. Vinkkejä, neuvoja, kotikonstihoitoja?

Vierailija
18.07.2017 |

Sain ihotautilääkäriltä parin vuoden vetkuttelun jälkeen diagnoosiksi kasvojen sitkeälle ihottumalle perioraalidermatiitin. Lääkkeeksi sain Rosazol-voidetta. Nyt kysymys kuuluukin, miten te muut periksestä kärsivät hoidatte ihoanne, mitä tuotteita vältätte, meikkaatteko, hoidatteko ruokavaliolla? Sain myös reseptin antibiootteihin mutta katson ensin, lähteekö pois voiteella.

Voide kuivattaa ihan hulluna ja aiheuttaa kuumotusta ja kutinaa. En tohdi laittaa mitään muuta voidetta nyt enkä meikkaa. Pesen palasaippualla. Mutta mitä kosteusvoidetta ja kasvoputsaria uskaltaisi alkaa käyttää? Jostain luin, että Xyliderm-voide on hyvä ja pesuaineissa pitää välttää sulfaatteja. Mites se meikkaaminen sitten?

Mulla tämä alkoi ilmeisesti luonnonkosmetiikan käytöstä. Sitä ennen iho oli täydellinen, sen jälkeen ihan karmea vaikka aikaa kokeiluista on mennyt jo useampi vuosi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee maitotuotteista. Riittää, että jätin ne pois. Heti huomaa, jos jossain onkin ollut vähänkään maitoa.

Vierailija
22/46 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pahasta suunympärysihottumasta kärsivä atoopikko suositteli omien kokemustensa perusteella Body Shopin hamppuvoidetta, ja kokeilin. Yllätyin todella tehosta, auttoi enemmäm kuin mitkään muut voiteet mitä olen kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mitä neuvoja. :o ei missään nimessä mitään öljyjä naamalle, tai hajustettuja tuotteita ja jos käytät niin pese samantien pois. Ihan hajusteeton saippua pesuun, nimenomaa saippua. Se vähentää talipunkkien lisääntymistä ja tappaa jo olemassa olevia.

Mä tuskailen itse myös tuon rasvan suhteen. Olen nyt pessyt Dermosilin sensitive maitoputsarilla ensin meikin pois. Tässä ilmeisesti jotain öljyä, sillä jättää öljyisen pinnan. Sen jälkeen Dermosilin Sensitive saippualla. Usein käytän kosteusvoiteeksi tai aamu pesuun Aqualan L. Kun oikein kiristää niin käytän Clinique Moisture Surgen rasvaa. En mitään muuta. Poistin kaikki muut rasvat.

Pahimpaan aikaan käytin meikkinä Estee Lauderin Double-Wear. Ei sisällä öljyjä tai hajusteita ja peittokyky on hyvä.

Vierailija
24/46 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri juttu mutta minulle ei sovi mitkään rasvat. Koulussa minulle äityi paha huulirasva addiktio kun ihoni lopetti oman rasvan tuotannon huulirasvan takia. Suun ympärys oli auki jokapuolelta, Kun selvisin siitä en ole ikinä enää käyttänyt huulirasvaa, tai no ehkä pari yksittäistä kertaa 20 vuoden sisään.

25/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä kaivataan. Mulla on ollut jo puolisen vuota outoa ihottumaa kasvoissa, erikoisissa kohdissa eli alaluomellä lähellä silmän ulkonurkkaa, ja suupielten läheisyydessä, sekä suun ylä- että alapuolella.

Ihottuma on kuivaa ja luulin ensin, että mulla on jotain atopiaa, meikkiallergiaa tms. kunnes löysin googlella oikean diagnoosin. Tää on 100% varmuudella POD.

Mulla on ollut rosacea aikaisemmin, ja siitä pääsin muutamassa päivässä eroon hoitamalla ihoa pelkästään kookosöljyllä. Kokeilen nyt samaa tähän, katsotaan miten käy. Meikkinä käytän vain mineraaleja, niiden pitäisi olla ok.

Älkää missään nimessä käyttäkö Hydrocortisonia, jos teillä on tämä vaiva! Se pahentaa tilannetta. Itse olen rasvannut Hydrocortisonilla naamaani, ja ihmetellyt, kun ihottuma tulee aina takaisin... hitto kun olisin selvittänyt asiaa aikaisemmin!

🇺🇦🇮🇱

27/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva mutta sivulta ei löytynyt mitään tuoteselosteita, josta näkisi, mitä noissa tuotteissa on. Onko hajusteita jne.

En ostaisi sivujen perusteella vaan pysyn apteekin tuotteissa. Nuo luonnonkosmetiikkatuotteet on yleensä aina tosi allergisoivia ja saattavat pilaantuakin tosi nopeasti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
28/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdottaisin tuota Laponie of Scandinaviaa. Mitään aktiiviaineita ei ihottuma-alueelle ja muutenkin incin tulisi olla lyhyt, mutta toki järkevä. Incit löytyy netistä ja myös raaka-aineiden funktiot. Laponiessa on kaikki kohdallaan herkälle ja herkistyneelle iholle ja plussana suomalaisuus.

Apteekkikosmetiikka ei eroa muusta kosmetiikasta ja luonnonkosmetiikan alle mahtuu kaikenlaista, joten nuo myyntipaikat tai luonnollisuus yksinään eivät ole hyviä perusteita valita sarjaa.

Vierailija
29/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.ruohonjuuri.fi/tuotemerkit/laponie_of_scandinavia

tuolta vaikka tuoteselosteita selaamaan, tai heidän omilta sivuiltaan.

Vierailija
30/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljyllä hoidin omani pois, suosittelen

Vierailija
31/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi La Roche Posayn Toleriana -sarjan rasva ,samalta sarjalta myös puhdistusaine ja kasvovesi ja hammastahnana citarista Zendium classic tai apteekista vaahtoamaton tahna mutta se on kallista ja maistuu pahalle.

Vierailija
32/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mieto, öljytön ja hajusteeton kasvojenpesuaine ja tarvittaessa yhtä mieto ja vähärasvainen perusvoide. Niillä lähti, eikä ole takaisin tullut.

Luonnonkosmetiikasta puhkesi alun perin minullekin. Iholle ei voi enää laittaa mitään luonnonöljyjä.

Vierailija
33/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laukesi suunympärusihottuma molempien raskauksien aikana (jännä miten hormoonit ja raskausstressi tekee tämän monille) ja kun en tajunnut tätä asiaa alkaa hoitamaan, muuttui tämä ruusufinniksi. Ihotautilääkäri sanoi että ruusufinni alkaa usein suunympärysihottumalla.

Todella outoa, miten paljln stressi vaikuttaa meihin ihmisiin. Minulla kukkii naama aina kun jotain stressaavaa on tiedossa. Olen yrittänyt hoitaa tätä apteekin lääkerasvoilla, ruokavalioilla, öljyillä, täys kosmetiikkakiellolla jne. Mikään ei auta. Kun stressi iskee, naamaan tulee pikkuisia finnejä.

Monilla paranee nämä vaivat lomalla (kesällä) ja reissuilla. Olisiko siis kyse siitä että stressitaso laskee...

Vierailija
34/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhkesi flutikasoninenäsumutteesta omasta mielestäni. Samoin Pepsodent-hammastahna aiheuttaa kihelmöintiä leualla, ja jos jatkan sen käyttöä, ennen pitkää aiheuttaa ihottuman. Uskon, että saman tekee minulla mikä tahansa voimakas minttuhammastahna. Käytän normaalisti Emmelleä.

Tää on ns. mutu-tietoa, mutta useamman kerran kuitenkin mulla on puhkennut ko. ihottuma... Tällä hetkellä käytän putsaukseen garnierin micellair vettä, ihovoiteena widmerin päivävoide sk 30, yövoiteena widmerin a-vitamiinipitoinen voide. Iho loistava.

Vierailija
35/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut Avenen tolerance sarja, erityisesti sarjan kasvovoide on ainoa, jota tuo suunympärysiho sietää ärtymättä ja punoittamatta:

https://www.avene.co.uk/face/specific-care/hypersensitive-allergic-or-i…

Vierailija
36/46 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pod:stä kärsivät: tarkkailkaa myös mentolia sisältävien tuotteiden yhteyttä pod:iin. Pastillit, huulirasvat, hammastahnat, suuvedet. Mulla räjähtää kuumotus ja näpyt, jos mentolia saan suuhuni/iholle.

Zendium -hammastahnaan siirryttyäni ei ole pod:ta tullut, vaikka muissakaan tahnoissa sitä ei ole ollut. Nykyään Zendiumia saa ainakin Prismastakin; aiemmin oli kai vain (Yliopiston) apteekissa.

37/46 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hammastahnajuttu voi pitää paikkansa. Mulla meni suupielet auki Pepsodentin Nature Elements- kookoshammastahnasta. Vaiva katosi heti, kun lopetin sen käytön.

🇺🇦🇮🇱

38/46 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin muutaman viikon pelkkää kookosöljyä kasvojen puhdistukseen ja kosteutukseen. Iho voi muuten todella hyvin, mutta pod ei ole hellittänyt; ehkä rauhoittunut hieman.

Daktarinia laitoin kerran yöksi, siitä tule tunne, että aamulla iho oli ärtyneempi. Jätin siihen yhteen kertaan.

Noin viikon olen nyt käyttänyt A-Derman Dermaliour-voidetta, ja tämä on oikeasti auttanut. Iho on rauhoittunut huomattavasti, mutta ei ongelma täysin poissa ole vieläkään.

Sinkkivoidetta kokeilin myös, ja se tuntui ihan yhtä hyvältä kuin tuo Dermalibour (joka sisältää myös sinkkiä).

Seuraavaksi menee kokeiluun Rosazol... kerron sitten, miten kävi.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
39/46 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja tyttärelläni lähti omenaviinietikalla

40/46 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä: Rosazol ei auttanut, päinvastoin muutaman päivän päästä tuntui, että iho on punoittavampi ja kutisevampi, ja uusia punaisia nystyröitä noussut nasolabiaaliluonteisiin. Roskiin lensi.

Jatkan nyt A-Derma Dermalibour -voiteella, se on ainoa tuote, josta on oikeasti ollut apua. 

🇺🇦🇮🇱