Miksi "kaikkien kaverit" ei ymmärrä, että muut eivät välttämättä halua olla heidän kavereitaan
Mieheni ex-vaimo on ns. kaikkien kaveri-tyyppinen. Hän haluaa pitää hyvät välit kaikkiin ja hänellä on esim. on facebookissa kaverina mieheni ja kaikki häntä edeltävät exätkin sekä monet exän sukulaiset. Tässä ei ole mitään ongelmaa. Hyvät, asialliset, välit on hyvä juttu.
Ex-vaimo vaan ei oikein ymmärrä hyvien välien ja kaveruuden eroa. Hän olisi halunnut hengailla minunkin seurassani. Hän tykkäilee mieheni seinällä olevista yhteisistä päivityksistämme. Toivottelee miehen vanhemmille hyvät juhannukset ja kommentoi heidän päivityksiään. Tuossakaan ei sinänsä ole mitään pahaa. Mutta, se mutta.
Miehen äiti inhoaa ko. naista. Oli iloinen, kun erosivat. Hän tai mieheni eivät koskaan tykkäile tai kommentoi naisen päivityksiä. Eivät halua olla erityisemmin tekemisissä, mutta eivät poista naista fb-kavereista, koska ovat kiinnostuneita lapsia koskevista päivityksistä. Minä jouduin sanomaan naiselle ihan suoraan, etten halua olla kaveri, vaikka mielelläni ystävälliset ja asialliset välit pidänkin.
Kertokaa te "kaikkien kaverit", ettekö te oikeasti huomaa vetäytyä? Ettekö te huomaa, jos joku välttelee seuraanne tai yhteydenottojanne? Ettekö huomaa, että tykkäykset/toivottelut/puhelut yms. on yksipuolisia? Se on kamalan kiusallista joutua sanomaan suoraan, että nyt takavasemmalle siitä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että isovanhemmat olisivat hiukan onnettomampia, ellei heillä olisi noinkin fiksu exminiä. Saattaisi lastenlasten kuulumiset olla kiven alla. Että kukahan se tahditon olikaan?
Tuskin olisi. Mies kun viettää enemmän aikaa lasten kanssa kuin niiden äiti.
Ap
Kyllä täytyy olla ilkeä ihminen. Todennäköisesti tämä tuttava on teitä muita huomattavasti parempi ihminen.
Ketjun pointti oli: Miksi toiset eivät ymmärrä vihjeistä, ettei seuraa kaivata? Voi olla ex, kaveri, sukulainen yms. Pointti ei ollut kuka on paras. Taisi mennä sulta ohi.
Jonkun mainitsema tottuminen rohkaisemaan ja toisen mainitsema pelisilmän puute oli hyödyllisiä, aiheeseen liittyviä kommentteja.
Varmaan koska olette vittumaisia kaksnaamaisia ihmisiä, jotka ette kerro suoraan mitä ajattelette. Teeskentelette jotain muuta mitä olette. Todennäköisesti vieläpä rohkaisee tuohon käytökseen jotenkin. Hyvin harva ihminen nimittäin jatkaa kontaktin pitoa ihmiseen, joka sanoo tälle ettei hänen seuraansa kaivata.
Tässä toinen jolle pitää sanoa suoraan. Teitä on siis paljon. Kaikille se suoraan sanominen ei ole niin helppoa. Mieluummin antaisi tuttavuuden hiipua.
Mene oikeesti peilin eteen ja katso tarkkaan. Vaikutat todella epämiellyttävältä ihmiseltä.
Aivan. Hirviönyxä. Joka on ottanut miehen lapset avosylin perheeseensä ja kohtelee tasavertaisesti omien kanssa. Joka viettää lasten kanssa enemmän kesälomaa kuin heidän oikea äiti, joka laittaa heidät heti hoitoon, että pääsee viettämään sitä seura-elämää jota viettää muutenkin kaikki lapsettomat ajatkin. Mutta on se hirviönyxä, kun ei halunnutkaan olla exän kaveri ja koki kiusalliseksi joutua sanomaan suoraan.
Ja varmaan hirviöexäkin olen, kun en koskaan ota yhteyttä ex-mieheni nyxään, en anna ohjeita omia lapsiani koskien, annan hänen tutustua uuteen sukuunsa rauhassa, en soittele yötä myöten, en viestittele turhia enkä varsinkaan tunge mukaan juhlapäiviin tai joulunviettoon, enkä ikinä koskaan ole kävellyt sisään ilmoittamatta (tai edes muutenkaan). Huoh.
Mä olen tuollainen "kaikkien kaveri". Ei minua kiinnosta se, että tykkääkö joku minusta. Kommentoin facessa ja tykkäilen kaikesta, mikä kuulostaa kivalta, en vain "omien" ystävien päivityksiä, vaan ihan kaikkea. Olen sosiaalinen ja itsevarma, eikä minua haittaa yhtään ne, jotka minusta ei tykkää. Minä voin silti tykätä jostain heidän päivityksistään siitä huolimatta, että he inhoaisivat minua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuollainen "kaikkien kaveri". Ei minua kiinnosta se, että tykkääkö joku minusta. Kommentoin facessa ja tykkäilen kaikesta, mikä kuulostaa kivalta, en vain "omien" ystävien päivityksiä, vaan ihan kaikkea. Olen sosiaalinen ja itsevarma, eikä minua haittaa yhtään ne, jotka minusta ei tykkää. Minä voin silti tykätä jostain heidän päivityksistään siitä huolimatta, että he inhoaisivat minua.
Oot rasittava. Minäkin ole sosiaalinen ja itsevarma eikä haittaa pätkääkään, jos joku ei tykkää. Silti käytän sitä pelisilmää, enkä tuppaudu.
Kiitos kaikille kommenteista. Poistun nyt, koska tämä harhautui aiheesta ja meni hölmöksi exä-nyxä ja kuka on paras väittelyksi. Taattua av-laatua siis :D
Opin sen, että näitä sosiaalisesti ei niin taitavia on paljon ja ainoa mikä heihin tepsii on ihan suoraan sanominen, vaikka se tuntuukin vaikealta.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista. Poistun nyt, koska tämä harhautui aiheesta ja meni hölmöksi exä-nyxä ja kuka on paras väittelyksi. Taattua av-laatua siis :D
Opin sen, että näitä sosiaalisesti ei niin taitavia on paljon ja ainoa mikä heihin tepsii on ihan suoraan sanominen, vaikka se tuntuukin vaikealta.
Minusta enemmän sosiaalisesti taitamatonta on se että ei osaa viestiä. Ja itsekästä myöskin olettaa että muut jatkuvasti ajattelisivat ko. henkilöä ja kuinka tekisivät elämän helpommaksi niin ettei hänen tarvitsisi tehdä ikäviä asioita, kuten sanoa oma mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta enemmän sosiaalisesti taitamatonta on se että ei osaa viestiä. Ja itsekästä myöskin olettaa että muut jatkuvasti ajattelisivat ko. henkilöä ja kuinka tekisivät elämän helpommaksi niin ettei hänen tarvitsisi tehdä ikäviä asioita, kuten sanoa oma mielipiteensä.
Joo, itsekkäästi piti ääneen sanoa, ettet vielä yli vuosi eron jälkeen voi vaan lampsia sisälle. Tai ettet voi tulla tekemään jouluruokia. Että keittiö on varattu ihan omaan käyttöön. Vieläkin, vaikka aikaa on kulunut reilusti, tuntuu uskomattomalta, että kaikkien kaveri ei itse tajunnut tuossa mitään. Tottahan hän nyt ei ole häiriöksi ja tottahan kuka vaan haluaa viettää aikaa hänen kanssaan. Eikä hänen tarvitse varmistaa käykö tuo. Tottakai se käy, kuka nyt ei hänen seurastaan nauttisi.
Aivan. Hirviönyxä. Joka on ottanut miehen lapset avosylin perheeseensä ja kohtelee tasavertaisesti omien kanssa. Joka viettää lasten kanssa enemmän kesälomaa kuin heidän oikea äiti, joka laittaa heidät heti hoitoon, että pääsee viettämään sitä seura-elämää jota viettää muutenkin kaikki lapsettomat ajatkin. Mutta on se hirviönyxä, kun ei halunnutkaan olla exän kaveri ja koki kiusalliseksi joutua sanomaan suoraan.