Uusi Ikean pöytä tuli vastaan - mitä tekisin?
Minulla on kotona ihan ok pöytä. Olen muuttanut pöydän kanssa ensin yksiöstä kaksioon, sitten vielä ihanaan omakotitaloon, jossa pöytä "on kuin kotonaan". Takana yhteistä aikaa yli kymmenen vuotta.
Mutta kävelin kaupungilla ja näin aivan uskomattoman upean Ikean pöydän. En voinut sitä ohittaa. Tajusin, että se pöytä on saatava. Vähän sitä pöytää testasinkin salaa ja kyllä, siinä on elämäni Ikean pöytä! Haluan sen.
Mutta mitä teen vanhalle pöydälle? Vanha pöytä ja omakotitalo sopivat yhteen. Uusi pöytä on enemmän kaupunkiasuntoon sopiva. Ajattelin, että jätän vanhan pöydän ja omakotitalon maalle ja aloitan ihan uuden elämän kaupungissa Ikean pöydän kanssa. Mielstäni se olisi rohkean ja aidon sekä tuntevan ihmisen teko.
Mitä mieltä olette?
Rakkaus
Kommentit (21)
No pöytä on huonekalu. Ei huonekalun tunteita voi loukata joten anna mennä vaan, ihan mikä parhaalta tuntuu. Paitsi toki jos kuulut näihin jotka ovat seksuaalisesti kiinnostuneita tavaroista ja rakennuksista ja vastaavista.
Seuraa tunteitasi. Sydämesi rehellistä ääntä. Et voi enää elää valheessa vanhan pöydän kanssa. Lapset kyllä sopeutuvat. Niistä ei huolta.
Wt ja Ikea ne yhteen soppii!
Yhtälöön vielä GoT, niin se on siinä!
Kyllä. Olet oikeassa. Olet rohkea. Olet aito. Kuin se Ikean pöytä. Myös kaunis. Rakkauspöytä. Katsoessasi sitä tiedät. Jätä. Vaihda. Hih.
Ikean pöytä on aina ihan kelpo syy vaihtaa koko elämä. Varsinkin siloin, kun se pöytä ihan vastaan tuli kaupungilla. Tarvitseeko ihminen selvempää Signaalia?
Ihan ok jos et tee siitä pöydänvaihdosta julkista.
Minä kyllä kehottaisin elämän käännekohdissa lukemaan Pikku Prinssiä. Vaikka se pöytä tuntuisi miten ainutlaatuiselta, jollakin kaukaisella planeetalla varmasti on Ikea, jossa voi olla jopa satoja samanlaisia pöytiä.
Mutta sinun pöydästäsi tekee ainutlaatuisen se aika ja rakkaus, jonka olet sille antanut. Olet niin sanotusti kesyttänyt pöytäsi. Ja tästä lähtien kun katsot yötaivaalle, näet vain pöytiä.
Sanot että kotonasi ok pöytä. Mutta eihän me voida tietää totuutta kaiken takana, kuinka kamala vanha ikean pöytä onkaan, huojuva, notkuva, likainen. Moni sanoisi että jää ja yritä vielä kun kerran pöytä sopii taloonkin, mutta minä sanon että älä ohita uutta, ihanaa ja lumoavaa josta rakkaus kumpuaa. Uusia seikkailuja uuden ikean pöydän kanssa, vanha jääköön taakse. Ties mitä tuo tullessaan, onnen josta muut vanhojen ikean pöytien kanssa ovat vain kateellisia.
Onko sillä pöydällä kauniit silmät? Jos vastaus on kyllä, niin eihän sitä voi vastustaa..eihän?
Anna mennä. Ole rohkea. Luo kaunis uusi elämä kauniin uuden pöydän kanssa. Rakkaus.
Olet itsekäs materialisti. Olet hylkäämässä vanhan ainutlaatuisen pöytäsi Ikean bulkkitavaran takia! Entinen pöytäsi palvelee sinua vielä vuosia, mutta Ikean pöytä menee aika pian ruman näköiseksi. Vaihda edes johonkin laadukkaaseen jos on pakko vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs materialisti. Olet hylkäämässä vanhan ainutlaatuisen pöytäsi Ikean bulkkitavaran takia! Entinen pöytäsi palvelee sinua vielä vuosia, mutta Ikean pöytä menee aika pian ruman näköiseksi. Vaihda edes johonkin laadukkaaseen jos on pakko vaihtaa.
Et voi tietää, millaista ap:n elämä vanhan pöydän kanssa on ollut. Ehkä olet vain kateellinen, ehkä omassa pöytäsuhteessasi on ongelmia mutta et vain uskalla tehdä yhtä rohkeaa ratkaisua.
Mitä jos kävisit Ikeassa salaa ihailemassa ja ehkä vähän tunnustelemassa. Omaksi ei tarvitse ottaa.
Minulle tapahtui tuo, mutta uusien sohvien ja rahin kanssa. Tunnen olevani uusi ihminen, kun tein tilauksen aamulla. Kyllä se kummasti rauhoittaa kun saa liki neljä tonnia menemään yhdellä sähköpostilla.
Nyt täytyy sitten siivota, laihduttaa, opetella uusi meikkityyli ja uusia gardedobi, niin olen tulevien sohvieni arvoinen. Onneksi toimitus kestää, ei tarvitse vielä tänään aloittaa.
🌹
Et kai ap ehtinyt hankkia vanhaan pöytään sopivaa tuolia? Jos ehdit, niin todella järjetöntä vaihtaa uuteen pöytään!
Pöytä oli siinä
Rakkaus
Kävelin ohi, mutta palasin
Minä halusin sanoittaa pöydän
Halusin valua pöydältä
Minä
Se oli vaaleanpunainen pöytä
Rakkaus
Miltä siinä mahtaisi näyttää uusi siirappipurkki
Minä
Vanha pöytä kotona
Ette te tiedä kaikkea, kukaan ei tiedä minun elämästäni