Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on tutkittu: 90 % laktoosi-intoleransseissa on kuvitelmaa

Vierailija
17.07.2017 |

Olen aina tiennyt tämän ja sanonkin vierailla aina että on laktoosittomaan leivottua, vaikkei ole.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ihmistä ei ole luotu kestämään lehmänmaitoa, eli ihmiset eivät pysty pilkkomaan laktoosia. Ne jotka laktoosia kestävät ovat ns. mutantteja.

Vierailija
2/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani pitää aina eräässä kahviossa hirveän metelin, ettei voi syödä heidän pullaansa, koska se on vähälaktoosista, mutta kotiin ja työpaikalleen haettuna saman kahvion samat pullat eivät aiheuta yhtikäs mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit laittaa linkin tutkimukseen?

Vierailija
5/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko itse tutkit vai?

Vierailija
6/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Vai onko lähteenäsi kenties Magneettimedia tai MV? Vai kenties "oma empiirinen tutkimus"?

Vierailija
7/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ihmisille edes lääkärin lausunto siitä ettei jotain yliherkkyyttä tai allergiaa ole, ei riitä. Kun ollaan "itse päätetty" että se on, niin se on...

Vierailija
8/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hirveän kiva. Oletpa kovin ystävällinen. Minulla ei ole laktoosi-intoleranssia, mutta IBS on, ja oireet laktoosista ovat tismalleen samat kuin laktoosi-intoleranssisella. Eli sellaiset vatsakivut, että tuntuu, että henki lähtee. Tunteja wc:ssä, äheltäen ulos sietämättömän hajuista limaa, kunnes ripuli suvaitsee tulla. Joskus oksennankin. Koko ajan samanaikaisesti toivoen kuolemaa ja kuitenkin, ettei tähän kuolisi. Toisinaan jopa viikkoja kestävät vatsakivut seuraavat tuota. Siis viikkoja kestävä jatkuva, tauoton vatsakipu. Haluaisitko tämän itsellesi? Miten pärjäisit arjessasi, kun koko ajan vatsaasi sattuisi niin, että sinun tekisi mieli tonkia sitä puukolla? Kylmänhiestä valuen. Nukkumisesta ei tule mitään. Pyytäisin sinua ja muita sinunlaisiasi, yrittämään asettua muiden asemaan.

Muuten, laktoosi-intoleranssitesti ei ole luotettava. Ts. joskus laktoosi-intoleranssi on, vaikkei sitä kokeilla todenneta.

Vierailija
10/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ollut jo kauan tiedossa. 

Vierailija
11/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/tiede/art-2000002822595.html

Aijoo, mutta teillähän on myös keliakia ja fruktoori-intoleranssi!!!

Buaahahahaha

Vierailija
12/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Siltikin kermajäätelö ja muu reipas maitotuotteiden käyttöö saa mut (hajun perusteella) mätänemään sisältä. Sinänsä siis ihan sama onko mikä syy, en mä huvikseni halua tehdä kämpästäni kaasukammiota.

Vierailija
13/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosia kestävät ovat kehityksen viimeinen sana ja luomakunnan kruunu. Ihmistä ei ole luotu juomaan alkoholia,tekemään tulta ja paistamaan ruokiaan,polttamaan tupakkaa....

Vierailija
14/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut erityisesti naiset, on mielestään monivammaisia, että esim ravintolan tarjoilijat pystyvät poimimaan heidät ruokaseurueesta jo ennen tilaamista. Minulla on tuttuja ollut tarjoilijana ja tämä on alalla ihan yleinen naurun aihe.

Vierailija
15/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole laktoosi-intoleranssia. Siltikin kermajäätelö ja muu reipas maitotuotteiden käyttöö saa mut (hajun perusteella) mätänemään sisältä. Sinänsä siis ihan sama onko mikä syy, en mä huvikseni halua tehdä kämpästäni kaasukammiota.

Ikkuna auki,paista pullaa ja laita asetille mäntytervaa

Vierailija
16/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.hs.fi/tiede/art-2000002822595.html

Aijoo, mutta teillähän on myös keliakia ja fruktoori-intoleranssi!!!

Buaahahahaha

No mulla on kyllä keliakia. Ihan todettu gastroskopiassa ja patologin lausunnolla koepalasta, eikä siis mitään mutua. Mitään muuta mulla ei ole.. mutta ei sun mielestä varmaan allergiatkaan ole todellisia. Tai reuma, kun sekin on autoimmuunisairaus niinkuin keliakia.

Vierailija
17/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut koehenkilönä kokeilemassa testiä laktoosi intoleranssiin ja itselläni on ainakin ihan selvät merkit.

Ja myöskin oireet.

Aloittajan päässä on 90% vaje...järjestä. Ihan selvästi.

Vierailija
18/18 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle teki yksi kaveri tuota kuin ap. Kerran olin sitten niin pitkään kylässä, että oireet iskivät siellä. Aloin oksentamaan ja ripuloimaan. Silloin kaverini ymmärsi, että oikeasti jollakin on laktoosi-intoleranssi. Mä en voi käyttää käsittelemätöntä maitoa, en juoda maitoa tai syödä maitotuotteita Saksassa, Italiassa tai muuallakaan päin maailmaa. Kyse on ihan aidosta intoleranssista. Kiitos ap:n kaltaisten sadistien, se on tullut sokkotestattua monesti.