Jos 18-vuotias poika/mies harrastaa seksiä 15-vuotiaan erittäin humalaisen tytön kanssa, onko kyseessä raiskaus/hyväksikäyttö?
Ja erittäin kova humala tarkoittaa siis melkein (melkein, mutta ei ihan) sammumispisteessä olevaa. Lisäksi poika/mies (joka on itsekin humalassa mutta ei niin pahasti) pitää kättään tytön suun päällä jotta tyttö olisi hiljaa.
Lähipiirissä tällainen tapaus.
Kommentit (54)
Kyseessä on törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Mikäli tällainen on oikeasti tapahtunut, niin poliisin puheille ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttö ainakin, ja riippuu myös siitä onko poika itse juottanut tytön humalaan.
On juottanut, tai ainakin kehoittanut juomaan, tyyliin sanomalla "juo, juo".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Mikäli tällainen on oikeasti tapahtunut, niin poliisin puheille ja äkkiä.
Poliisin puheilla ollaan jo tietääkseni oltu. Itse en ole uhri vaan uhrin läheinen.
Ap
Eihän poliisia yleensä kiinnosta jos on vain vähön ikäeroa mutta ehkä tuosta jotain sen hyvöksikäytön osalta saisi.
Nyt sotket. Raiskaus on raiskaus. Lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä tuomio tulee vaikka alle 16-vuotias olisi ollut suostuvainenkin. Alaikäisten pieni ikäero lieventää tällöin tilannetta.
Tässä tapauksessa jo tytön kova humalatila aiheuttaa sen, että kyseessä on raiskaus.
Miksi joidenkin mielestä raiskaus? Minusta vain hyväksikäyttö (iän takia) jos tyttö ei ole vastustellut.
Kyllä tuo on alaikäisen hyväksikäyttöä vähintään. 18 Vuotias on jo lain mukaan aikuinen..mutta 15 vuotias vielä lapsi kaikin tavoin juridisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käsi suun päällä?
Itse en tähän osaa vastata. Veikkaisin kuitenkin, että ehkä sen takia ettei tyttö pitäisi ääntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No yksi oleellinen tieto puuttuu. Halusiko se tyttö?
En osaa sanoa. Kuulemma hän oli niin sekaisin (=humalassa) ettei pystynyt edes ajattelemaan mitään.
Ap
Hyväksikäyttö ainakin, ja riippuu myös siitä onko poika itse juottanut tytön humalaan.