Olen tapaillut fiksua, koulutettua miestä, joka ei halua käyttää kondomia! Mitä ajatuksia herättää?
Voiko tuollaiseen tyyppiin luottaa? En siis syö pillereitä ja seksi ilman kondomia on ehdottomasti no no. Mutta mies kovasti aina yrittää ilman kondomia. Alkaa mennä maku :/
Kommentit (69)
Nähtävästi tyyppi haikailee isäksi? En voi käsittää miten se kortsun käyttö on niin vaikeeta. Sitten itketään apua kun on pullat uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdenillanjutuissa kumi on hyvä, mutta eihän sitä nyt kukaan jaksa käyttää jos on seurusteltu pidemmän aikaa ja molemmat puhtaita
Aha? Kyllä me vaan käytettiin vuosia, ihan siihen saakka kunnes päätettiin alkaa yrittämään lasta. Kyllähän kumi on ehdottomasti parempi kuin kehon hormonaalinen sotkeminen. On helpompaa ja vaivattovampaa ottaa se kumi esille ennen yhdyntää kuin joka päivä samaan aikaan muistaa pilleri ja kärsiä sivuvaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli alkaa itkeä näistä kommenteista... ihan tiedoksi ehkäisystä:
Kumi: ei välttämättä tunnu niin hyvältä, mutta estää taudit, ja ainakin useimmat miehet saavat sen orkun tästä huolimatta.
Naisten kumi: voi tuntua miehelle paremmalta kuin normi kumi, mutta itse testanneena se tuntui todella epämukavalta itselle, ihan kuin olisi läjää ilmapalloja tunkenut sisään. Ei tuntunut ollenkaan hyvältä, ja siinä meni halut niin pahasti, että ei onnistunut jälkikäteen enää saamaan orkkua käsipelillä tai edes suulla.
Pillerit: halut katoaa. Aikaisemmin mulla teki mieli kerran-kaksi päivässä, nykyään olen tyytyväinen jos kerran viikkoon saisi. Ja sitten kun koittaa jotain saada, niin tuntuu kuin alapää olisi puudutettu, todella vaikea saada.
Eli, olisiko parempi käyttää kumia, ja saada vaikka joka päivä vs vetää paljaana, ja saada kerran viikkoon? Onko se laatu vai määrä parempi?
Kannattaa myös muistaa se ettei kumi aiheuta mielialan muutoksia ja masennusta.
Tunnen muutaman naisen jotka ovat lopettaneet kokonaan hormonit ja jokainen sanoo että ei edes ollut tajunnut miten kireä ja kiukkuinen oli jatkuvasti kaikki ne vuodet. Ihan kuin olisi herännyt ja taas oma itsensä.
Joo itseasiassa mulla on tämä sama ongelma, erona ehkä että huomaan kyllä suuttuvani paljon helpommin. Ennen pillereitä mieheni ei ollut ikinä nähnyt mua vihaisena, kun en ikinä mistään pienestä edes jaksanut turhaan suuttua. Nyt alkaa kiukuttaa välillä täysin turhasta, ja itsekään en edes tiedä mistä. On vain vihainen olo, ja tekee mieli itkeä.
Aika innokas poikanen pitää olla sen 35+ ikäisen, että kumin kanssa tulee normiseksissä. Muiden(kin) kokeneempien kanssa asiasta jutellessa se on ennemmin niin, että pitää olla todella erityistä menoa, että kumin kanssa pystyy laukeamaan. Koska tuntoa ei yksinkertaisesti ole, niin sitten vastaavasti korvien välissä ja visuaalisesti pitäisi kiihotus olla maksimit.
Ihan kuulkaa naiset omiin kokemuksiinsa nojaten voivat sanoa, että pillerit vievät halut.
Itse käytin e- pillereitä n 15 vuotta ja en juuri koskaan halunnut seksiä. Toki sitä velvollisuudesta mieheni kanssa harrastin mutta koskaan ei ollut himoja.
Lopetuksesta oli n vuosi, niin heräsin uudelleen seksuaalisesti. Halut palasivat äärettömällä voimalla. Aloin haluta joka päivä ja himoita oikein kunnolla. Orgasmit voimistuivat. Ajattelin, että tällaistakö on miehillä koko ajan kun seksi vaan pyöri mielessä.
Sitten tein ilmeisesti virheen ja laitatin hormonikierukan. Taas ovat halut vähentyneet, tosin ei niin paljon kuin pillereiden kanssa. Mietin nyt pitäisikö poistaa se ja suostutella mies sterilisaatioon. Se kun tuntuu olevan niin vaikeata miehille vaikka on heille paljon helpompi toimenpide. Mielestäni olen osani jo tehnyt ehkäisyssämme ja kolme lastakin synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään halua käyttää kondomia, kun sitä varten olen vasektomiassakin käynyt.
Olen älykäs, koulutettu ja sivistynyt kolmikymppinen mies.
Miinustajat, voitteko perustella kantanne?
No itse naisena ajattelen vasektomiaa aina välissä. Vasektomia tai ei, niin ilman kondomia en todellakaan rupea sänkypuuhiin. Monta on tarinaa kuultu, että toinen saattaa piilotella sukupuolitauteja ja tahtoo vain levitellä niitä silkkaa pahuuttaan toisille. Sitten niitä jotka tietämättään saattaa kantaa tauteja ja tartuttaa muihin mutta ei varmasti ota vastuuta teoistaan. Aina on riskejä ja ei sitä tiedä vaikka se vasektomia pettäisikin jollin ihmeellisellä tavalla. Kyllä minusta on todella epäilyttävää jos mies ei halua kondomia käyttää. Kummatkin voi pettää ja näin saada tauteja itselleen ja tartuttaa ne toiseen.
Mä haluaisin että joku näistä täällä päivystävistä miehistä kertoisi mulle mitä ehkäisyvaihtoehtoja mulla on, kun lääkäri on kieltänyt hormonivalmisteet, eli niitä en enää saa. Pistivät elimistöni pysyvästi sekaisin, varmoja päiviä ei ole, koska kiertoni pituus on mitä sattuu. Kuparikierukan kinusin, mutta aiheutti niin vakavan anemian että oli pakko poistaa, enkä saa enää sitäkään. Sterilisaation ehdot eivät täyty, eli en saa sitäkään. Naisten kortsua olen kokeillut, siitä ei pitäny mies enkä minä, hommat piti hoitaa suulla ja käsillä loppuun. Kokeiltiin reilu 5 kertaa, joka kerta sama juttu. Joten hyvät "ei kukaan käytä kumia pitkässä suhteessa", kertokaapa mitä ehkäisyä minä vielä voisin kumin lisäksi käyttää? Lääkärit eivät ainakaan enää osaa antaa muita vaihtoehtoja, mutta ehkäpä teillä on parempaa tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuulkaa naiset omiin kokemuksiinsa nojaten voivat sanoa, että pillerit vievät halut.
Itse käytin e- pillereitä n 15 vuotta ja en juuri koskaan halunnut seksiä. Toki sitä velvollisuudesta mieheni kanssa harrastin mutta koskaan ei ollut himoja.
Lopetuksesta oli n vuosi, niin heräsin uudelleen seksuaalisesti. Halut palasivat äärettömällä voimalla. Aloin haluta joka päivä ja himoita oikein kunnolla. Orgasmit voimistuivat. Ajattelin, että tällaistakö on miehillä koko ajan kun seksi vaan pyöri mielessä.
Sitten tein ilmeisesti virheen ja laitatin hormonikierukan. Taas ovat halut vähentyneet, tosin ei niin paljon kuin pillereiden kanssa. Mietin nyt pitäisikö poistaa se ja suostutella mies sterilisaatioon. Se kun tuntuu olevan niin vaikeata miehille vaikka on heille paljon helpompi toimenpide. Mielestäni olen osani jo tehnyt ehkäisyssämme ja kolme lastakin synnyttänyt.
Minä vaihdoin suoraan pillereistä kierukkaan. Jo kierukan kanssa halut ovat aivan eri tasolla kuin pillereiden kanssa (jolloin en myös noin 15 vuoteen tuntenut koskaan, missään tilanteessa mitään seksuaalista halua, mutta harrastin tuota mainitsemaasi velvollisuusseksiä). Pitänee tämän kierukan vaihtoajan tullessa pyytää sterilisaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdoin suoraan pillereistä kierukkaan. Jo kierukan kanssa halut ovat aivan eri tasolla kuin pillereiden kanssa (jolloin en myös noin 15 vuoteen tuntenut koskaan, missään tilanteessa mitään seksuaalista halua, mutta harrastin tuota mainitsemaasi velvollisuusseksiä). Pitänee tämän kierukan vaihtoajan tullessa pyytää sterilisaatio.
Mitkä pillerit teillä oli ennen kierukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on tapailussa jos ei saa edes harrastaa seksiä ilman kondomia?
Jotenkin tuntuu älyttömältä että tapailisi jotakuta ja silti käyttäisi kondomia. Yhdenillanjutuissa kyllä.
Testeihin vain molemmat ja joku ehkäisy naiselle.
Minkä takia joku ehkäisy naiselle?! Miksi et itse tee vaikka sterilisaatiota? Mikä kumma siinä on että ehkäisyn pitäisi aina olla naisten vastuulla. Ja sitten miehet narisevat kondomeista. Voi voi kun pili ei toimi jos kumin laittaa päälle. Buhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kirjoittajalla Meliane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekalla kirjoittajalla Meliane.
Nopeasti googlettamalla vaihdoit yhdistelmävalmisteesta vain yhtä hormoonia sisältävään siis? Kysyn ihan koska minä kokeilin kahdet minipillerit sillä syyllä että niillä kokeiltiin voisinko käyttää pitkä aikaista valmistetta eikä ne lankaan sopineet. Nyt menossa kokeillu yhditelmäpillereillä ja tuntuu ettei tämäkään voi olla pysyvä ratkaisu. Mielenkiinnosta siis vertailua kenelle on sopinut ja mikä.
Vierailija kirjoitti:
FIksu ja koulutettu on pelkkää bluffia. Toi kolmas ominaissuus paljastaa ettei voi olla.
Vähän kuin sanoisi että on aurinkoista ja lämmintä ja kello on 4:00 tammikuussa.
Ei voi pitää paikkaansa jos viimeinen on totta.
Ei koulutus, edes korkea koulutus, ole mikään synonyymi järkevälle käyttäytymiselle. Eikä se ole muutenkaan mikään tae "hyvästä ihmisestä", ei usein edes sivistyneestä ihmisestä. Koulutus tähtää ammattipätevyyteen, ei yksityiselämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään halua käyttää kondomia, kun sitä varten olen vasektomiassakin käynyt.
No itse naisena ajattelen vasektomiaa aina välissä. Vasektomia tai ei, niin ilman kondomia en todellakaan rupea sänkypuuhiin. Monta on tarinaa kuultu, että toinen saattaa piilotella sukupuolitauteja ja tahtoo vain levitellä niitä silkkaa pahuuttaan toisille. Sitten niitä jotka tietämättään saattaa kantaa tauteja ja tartuttaa muihin mutta ei varmasti ota vastuuta teoistaan. Aina on riskejä ja ei sitä tiedä vaikka se vasektomia pettäisikin jollin ihmeellisellä tavalla. Kyllä minusta on todella epäilyttävää jos mies ei halua kondomia käyttää. Kummatkin voi pettää ja näin saada tauteja itselleen ja tartuttaa ne toiseen.
Jos on noin pahoja luottamusongelmia, ei sille sitten mitään mahda. Itse en harrastaisi seksiä toisen kanssa, jos epäilisin noin kovasti toista.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin että joku näistä täällä päivystävistä miehistä kertoisi mulle mitä ehkäisyvaihtoehtoja mulla on, kun lääkäri on kieltänyt hormonivalmisteet, eli niitä en enää saa. Pistivät elimistöni pysyvästi sekaisin, varmoja päiviä ei ole, koska kiertoni pituus on mitä sattuu. Kuparikierukan kinusin, mutta aiheutti niin vakavan anemian että oli pakko poistaa, enkä saa enää sitäkään. Sterilisaation ehdot eivät täyty, eli en saa sitäkään. Naisten kortsua olen kokeillut, siitä ei pitäny mies enkä minä, hommat piti hoitaa suulla ja käsillä loppuun. Kokeiltiin reilu 5 kertaa, joka kerta sama juttu. Joten hyvät "ei kukaan käytä kumia pitkässä suhteessa", kertokaapa mitä ehkäisyä minä vielä voisin kumin lisäksi käyttää? Lääkärit eivät ainakaan enää osaa antaa muita vaihtoehtoja, mutta ehkäpä teillä on parempaa tietoa.
Lain mukaan olet oikeutettu sterilisaatioon, jos muut ehkäisykeinot eivät sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että tälläinen epäluuloisuus menee jo kauan sairaalloisen pelon puolelle?
Oikeasti vähän surettaa ajatus, että oma tyttöystävä luulisi kuukausienkin jälkeen minun kantavan tauteja, joista en vain kerro mitään, tai hankkivan niitä pettämällä. Toki jos et itse luota kykyysi olla panematta randomia paljaalla, varmaan kannattaakin huolehtia kondomista koko loppuelämä.
Seksikästä! Vaarallinen seksi on mielettömän kiihottavaa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin pahoja luottamusongelmia, ei sille sitten mitään mahda. Itse en harrastaisi seksiä toisen kanssa, jos epäilisin noin kovasti toista.
No itse olenkin elänyt "selibaatti" elämää, koska en ole löytänyt miestä johon voisin luottaa ja jota molemmat kestäisi haamaan loppuun saakka. Kun on tarpeeksi moneen ihmiseen törmännyt joka ei ole luottamuksen arvoinen, niin pakostakin sitä etsii tarkemmin kumppania johon haluaa rakentaa luottamus suhteita rauhassa. Olen kyllä huomannut, että ihminen joka saattaa vaikuttaa oikein mukavalta voi olla selän käännettyä jotain täysin muuta. Muutenkin Itse en pysty harrastamaan petipuuhia, ellen luota henkilöön täysin, minkätakia ihastuminen on hyvin todennäköistä. Helpommalla pääsen kun harrastan tuollaista seurustelusuhteessa.
Ei vaikuta kovin fiksulta mieheltä!
Kannattaa myös muistaa se ettei kumi aiheuta mielialan muutoksia ja masennusta.
Tunnen muutaman naisen jotka ovat lopettaneet kokonaan hormonit ja jokainen sanoo että ei edes ollut tajunnut miten kireä ja kiukkuinen oli jatkuvasti kaikki ne vuodet. Ihan kuin olisi herännyt ja taas oma itsensä.