Miksi mun kainalot haisee hieltä koko ajan?
Siis ihan naurettavaa. Sillä ei ole mitään väliä, käynkö suihkussa, käytänkö deodoranttia.. Kun kysyn läheisiltä, haisenko, en kuulemma ikinä haise. Kuitenkin haistan itse itseni, joten kaiken logiikan mukaan muut haistaisivat mut vielä enemmän.
Tulin kirjaimellisesti juuri suihkusta, istun pyyhe päällä sohvalla ja kainalot haisee jo. Itkettää ihan helkkaristi, olen parikymppinen nainen enkä ihan oikeasti keksi tälle mitään syytä. En hionnut ennen yhtään, nyt pari viimeistä vuotta olen hionnut kuin pieni porsas. :)
Kommentit (43)
Täältä vielä yksi vinkki, joka tehosi itselläni:
Sinkkivoide (itsellä 3 euron Ainu).
Haju hävisi jostain syystä välittömästi, ja ei tuki alumiinisuoloilla ihohuokosia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Mulla syynä pahanhajuiseen hikoiluun oli kilpirauhasen vajaatoiminta, lievänä, jota jatkui vuosia, niin etten saanut siihen hoitoa. Kun olen alkanut syödä kilpirauhashormonia pahanhajuinen pistävän hajuinen hiki jäi sille tielleen.
Suosittelen desinfiointiainetta ja säännöllstä karvojen ajamista. Itsekin pesen välillä kainalot kolmestikin, mutta lopulta haju lähtee vain desinfioimalla.
Absolut torr. Apteekista. Lue käyttöohje ja usko mitä siinä sanotaan: Ei sheivauksen jälkeen - kirvelee. Laita yöksi ja käytä vanhaa pyjamaa - rikkoo kuituja. Kerta viikossa riittää - muuten kuivuu niin, että kainalot verillä.
Refluksista jotenkin mulla johtuu. Bats, apteekista auttoi alkuun, nyt ei auta muu kuin superhalpa konsti eli laita ihan mitä tahansa rasvaa käteen ja sekaan ruokasoodaa. Levitä tätä yhdistelmää kainaloon. Mulla auttaa, ei vitsi.
Hyviä vinkkejä täällä. Kooste:
- desinfiointiaine
- säännöllinen sheivaus
- kunnon pesu
- perusrasvaa ja ruokasoodaa sekaisin
- madara yrttidödö
- sinkkivoide (Ainu)
- suolasaippua
- vihreä saunasaippua
- vihreä vichy dödö
- aco dödö
- absolutt torr dödö
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä täällä. Kooste:
- desinfiointiaine
- säännöllinen sheivaus
- kunnon pesu
- perusrasvaa ja ruokasoodaa sekaisin
- madara yrttidödö
- sinkkivoide (Ainu)
- suolasaippua
- vihreä saunasaippua
- vihreä vichy dödö
- aco dödö
- absolutt torr dödö
Ja etikka.
Mulla ainakin sama ongelma. Samoin teinilläni. Yritin löytää teinille alumiinittoman ratkaisun. Ei auttanut mikään apteekin tuotekaan. Ei edes alkoholia sisältävät. Itse oon käyttänyt nyt lv 48 h siinä on varmaan paljon alumiinia. Ei voi mitään. Samaa teinilläni nykyään.
Mutta kysyn teiltä käsidesistä puhuvilta: miksi käsidesi olisi parempi kuin alkoholia sisältävä deodorantti?
Heitä ensimmäiseksi keinokuituiset paidat ja puserot mäkeen. Niihin pinttyy jo muutaman käyttökerran jälkeen hienhaju eikä se lähde enää pois, vaikka millä pesisi. Heti pyykin jälkeen ei ehkä haiskahda hielle, mutta kun on hetken päällä, niin johan lemahtaa, kun joutuu lämpimän ihon kanssa tekemisiin.
Toiseksi lopeta se nokkasi tunkeminen kainaloon.
Palasaippuaa suosittelen minäkin, tepsii !
Uskokaa jo nyt. Mikään deo ei auta ellei pese kainaloita palasaippualla.
Dermosilin tyrni palasaippua auttaa.
Mullakin haisee enkä pääse eroon.....
Aja kainalokarvat pois. Pese kainalot huolellisesti hyvällä saippualla. Kuivaa. Käytä apteekin pitkäkestoisia deodorantteja ja peseydy joka päivä.
Mulla toi absolut torr poltti kainalon ihon verille. (enkä käyttänyt sitä sheivauksen jälkeen) Helvetin kipeät kainalot heti ekan kerran käytöstä. Kokeile ensin apteekissa iholle kestääkö sun iho sitä.
Kokeile neo amiseptia tai vastaavaa desinfiointiainetta ja sheivaa.
Palasaippua (vihreä saunasaippua paras) ja pesun jälkeen yöksi etikkaa kainaloon (uusitaan silloin tällöin). Aamulla pesu ja minulle paras deo on vihreä Vichy. Seuraavaksi testaan tuon suolasaippuan.