Miksi mun kainalot haisee hieltä koko ajan?
Siis ihan naurettavaa. Sillä ei ole mitään väliä, käynkö suihkussa, käytänkö deodoranttia.. Kun kysyn läheisiltä, haisenko, en kuulemma ikinä haise. Kuitenkin haistan itse itseni, joten kaiken logiikan mukaan muut haistaisivat mut vielä enemmän.
Tulin kirjaimellisesti juuri suihkusta, istun pyyhe päällä sohvalla ja kainalot haisee jo. Itkettää ihan helkkaristi, olen parikymppinen nainen enkä ihan oikeasti keksi tälle mitään syytä. En hionnut ennen yhtään, nyt pari viimeistä vuotta olen hionnut kuin pieni porsas. :)
Kommentit (43)
Oletko kuorinut kainaloiden ihoa koska viimeksi? Se kannattaa tehdä kerran viikossa. Se voi auttaa hajuongelmaa.
Jos et ole, niin sheivaa karvasi. Vähenee ainakin.
Itselläni auttoi palasaippualla peseminen.
Mulla oli sama kun käytin suihkusaippuaa, mut joku vinkkas, että palasaippua auttaa ja kas, niinpä se teki. Eli perus palmolive ostoksille mars. Ja tota kuorintaa kannattaa myös tehdä.
-Kokeile nujertaa bakteerikanta laittamalla kainaloihisi säännöllisesti tasainen kerros käsidesiä. Kokeile tätä (aina puhtaaseen kainaloon) tosiaan säännöllisesti aamuin/illoin vaikka viikon ajan ja katso auttaako asiaa?
-Voi johtua hormoonien epätasapainosta. Esim. monilla naisilla alkaa vaihdevuosien aikaan haista hiki (erityisesti kainaloissa) pistävälle ja oudolle. En nyt tarkoita, että sulla ois vaihdevuodet alkamassa, mutta joku hormoonien epätasapaino voi olla. Jos olet tosi epätoivoinen, niin aloita e-pillerit. Tai vastaavasti, aloititko käyttämään jotain hormoonivalmistetta ongelman ilmaannuttua? Jos näin on, niin lopeta tai vaihda merkkiä/valmistetta.
Kannattaa pestä se pyyhekin välillä.
Kokeile suolasaippuaa. Kainokarvat kannattaa sheivata. Minulla ainakin auttaa.
Mä olen 20 vuoden aikana kokeillu kaikki mahdolliset dödöt mitä kaupoista saa ja aina kainalot haisi pistävälle hielle. Ei kauas, mutta silleen, että itse haistoi, kun pisti nenän kainaloon. Kokeilin myös tuota desinfiointiainetta kainaloon, ei auttanu.
Nyt 40-vuotiaana löysin melko luonnollisen tuotteen, joka toimii: ihan tuollainen luomuyrttidödö. Olen 3 kk käyttäny, enkä haise enää missään välissä hielle, kainalot eivät haise enää. Ja tuote on tämä: https://www.ekolo.fi/tuote/bio-active-deodorantti-roll-on/4751009823911/
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 20 vuoden aikana kokeillu kaikki mahdolliset dödöt mitä kaupoista saa ja aina kainalot haisi pistävälle hielle. Ei kauas, mutta silleen, että itse haistoi, kun pisti nenän kainaloon. Kokeilin myös tuota desinfiointiainetta kainaloon, ei auttanu.
Nyt 40-vuotiaana löysin melko luonnollisen tuotteen, joka toimii: ihan tuollainen luomuyrttidödö. Olen 3 kk käyttäny, enkä haise enää missään välissä hielle, kainalot eivät haise enää. Ja tuote on tämä: https://www.ekolo.fi/tuote/bio-active-deodorantti-roll-on/4751009823911/
Tuotteesta kirjoitetaan näin:
Yrttideodorantin, rinnalle. Innovatiivinen koostumus sisältää luonnollisia anti-bakteerisia ainesosia ja palmarosan eteeristä öljyä, jotka vaikuttavat hien hajua vähentävästi sekä hien hajua aiheuttavia bakteereja ehkäisevästi. Tuoksu on miellyttävän kukkaisen raikas ja mieto.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolasaippuaa. Kainokarvat kannattaa sheivata. Minulla ainakin auttaa.
Auts, kainokarvat 🤔
Nyt nukkumaan, kun teksti menee tälläiseksi 😴
Eli en olekaan ainoa! Olen myös miettinyt kovasti tätä samaa ongelmaa. Aivan äärimmäisen noloa haistaa oma hien haju suoraan suihkusta tultua, vaikka olisin pessyt ne suihkussa kymmenen kertaa. Hormonikierto lisäsi vaivaan oman osansa ennen kierukkaa. Haju on olemassa aina, oli karvoja tai ei, käytännössä aina vahatut/epiloidut kainalot. Sinällään mielenkiintoinen juttu, että kun kerta hikibakteeri ei häviä vaatteistakaan kuin kuudenkympin pesussa, niin miten se itse asiassa voisi ihostakaan lähteä suihkuveden lämpötilassa. Tänä aamuna testasin niinkin luomun konstin kuin ruokasoodan tehoa tähän ongelmaan. Suihkussa siis normaalin pesun jälkeen jynssäsin kainaloni kahteen kertaan ruokasoodalla - ja perhana, se toimi! Kiitos palasaippuavinkistä!
Anteeksi, tuolla Madaralla on näköjään muitaki dödöjä. Tämä herbal eli yrtti toimii. En ole kokeillu tuota aiempaa, jonka linkkasin. Eli tästä puhuin: https://www.yliopistonapteekki.fi/madara-herbal-deodorant-50-ml-59118.h…
Hormoonit! Oma hiki haisee ja muut eivät haista, joten tuossa ei ole mitään ongelmaa. Lääkkeet ja jotkut ruuat saavat myös hien haisemaan.
Kainaloiden suurissa hikirauhasissa pesii hienhajua aiheuttava bakteerikanta. Se hajoittaa kyseisistä hikirauhasista erittyneitä proteiineja. Itselläni se pysyy kurissa ja kainalot hajuttomina, kun kerran viikossa suihkun jälkeen kostutan molemman kainalot kunnolla Neo Amiseptilla. Muukin alkoholipohjainen desinfiointiaine voi toimia.
Jos tuo unohtuu niin jossakin kahden viikon kohdalla alkavat kainalot haista pesemisestä huolimatta. Uusi käsittely neoamiseptilla vie hajun pois taas ainakin viikoksi.
Ei kulu dödöä ollenkaan kun hikoilu muuten ei ole ongelmana. Ainoa ongelma mulla oli tuo haju.
Mulla oli sama ongelma ja kokeilin kaikkea mahdollista. Lopulta auttoi vain apteekissa myytävä Absolut torr kerran viikossa ja muina päivinä Acon nopeasti kuivuva antiperspirantti yhdistelmä. Nyt on ihanaa, kun ei tarvi haista.
Olen aina ollut kova hikoilemaan kainaloista, mitä enemmän stressaan sitä enemmän hikoaa. Pari vuotta on ollut isompi ongelma, liitän sen hormonien epätasapainoon. Itkettää ja harmittaa, kalliit paidat ja takit alkaa haista ja valkoiset kellastuu. En ole jaksanut kaikkia dödöjä testata mutta nykyään pesen kainalot vielä erikseen ennen lähtöä vaikka pari tuntia sitten olisin käynyt suihkussa, lisäksi laitan aina vetyperoksidia tai tavallista käsidesiä ennen deodoranttia.
Hyviä vinkkejä meille hikikainaloille. Mulle ei auta se Madara ollenkaan. Pitää kokeilla desinfioida.
Syyllinen on Staphylococcus hominis.
Tapa se jollain tai laita kainaloosi samoista ravinteista kilpailevaa bakteerikantaa, esim. Nitrosomonas eutropha.