Mitä yleensä juot kahvilassa? :)
Oletko erikoiskahvien lipittäjä ja jos olet, niin mikä on suosikkisi?
Vai juotko jotain muuta, teetä?
Kommentit (30)
Juon tavallista kahvia kerman kanssa. Enkä edes älyä hävetä.
Juotuani lähes 20 vuotta erikoiskahveja, nykyisin kahvilassa otan mustan suodatinkahvin. Tekee tehtävänsä yksinkertaisimmin eli piristää. Vastajauhetuista pavuista kuitenkin, jos vain saatavilla, samaa juon kotona. Kahvirasva suodattuu sopivasti pois, jotenkin en enää kaipaa sitä kahvissani. Mukaan vain lasi raikasta lähdevettä.
Joskus maistuu jokin hyvä ja aito yrttitee, yrtin mukaan haudutettuna, jos on saatavilla.
Juon vain espressoa, yleensä tuplana, yleensä vaaleaa paahtoa. Ei sokeria. Lasi vettä ilman jäitä. Jos kahvilassa on A-oikeudet ja hetki on sopiva, otan espresson kaveriksi Jaloviinan tai Calvadosin.
Kylminä ja sateisina, hämärinä syksy- ja talvipäivinä otan myös silloin tällöin ison kupin (mustaa) teetä, johon sekoitan reippaasti sitruunaa ja hunajaa, vaikka iltatee pääasiassa kuuluukin mun kotirituaaleihin ennen nukkumaanmenoa. :)
Arvioin kahvilat sen perusteella millaista espressoa niistä saa.
Näitä kolmea juon: cappuccino, iced latte, latte macchiato.
Pätkis-mokka, Fazerina-mokka tai joku muu ihanan suklainen sokeriällötys :D
Riippuu kahvilasta. Maxin kahvilassa on niin hyvät leivonnaiset, että juon suodatinkahvia.
Jos menen vaikka Strindbergille, otan joko latten kolmella shotilla tai tuplaespresson, enkä tilaa mitään syötävää. Kauniina päivänä saatan juoda lasin kuohuvaa ja istua ulkona.
Espressoa. Tosi harvoin menen kahvilaan, juon mieluimmin kotona tai kylässä.
Tavallinen kahvi maidolla tai tupla-espresso
Juon aina ihan tavallista kahvia. Olen joskus maistanut jotain erikoiskahveja, mutta ihan perinteinen kahvi on minun juttuni.