En vaan voi ymmärtää epäterveellisesti eläviä/ylipainoisia
Miten ei voi missään vaiheessa tulla mieleen, että meneeköhän nyt hieman överiks? Olen nyt viikonlopun aikana juonut viiniä ja kaljaa, syönyt sipsiä, suklaata ja vaaleaa leipää. Pakko päästä huomenna salille ja ostaa salaattia ja muuta terveellistä. Ei mielenterveys kestäisi epäterveellistä ruokavaliota kauempaa kuin kaksi päivää.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Madonruoaksi me kaikki päädytään, oli ylipainoinen tai täydellinen fitness-friikki.
Mietipä AP hetki sitä.
fitness friikki tosin saattaa elää helposti sen 30 vuotta pidempään ja saa haalittua omaisuutta paremmin perheelleen, mutta rajansa kaikella, eiseole elämistä jos alkaa laskeen niitä kaloreita pilkulleensa, pitää osata myös rentoutua
Vierailija kirjoitti:
Miten ei voi missään vaiheessa tulla mieleen, että meneeköhän nyt hieman överiks? Olen nyt viikonlopun aikana juonut viiniä ja kaljaa, syönyt sipsiä, suklaata ja vaaleaa leipää. Pakko päästä huomenna salille ja ostaa salaattia ja muuta terveellistä. Ei mielenterveys kestäisi epäterveellistä ruokavaliota kauempaa kuin kaksi päivää.
Niin me ollaan ihmiset erilaisia. Mä en ymmärrä miten kukaan voi juoda viiniä tai kaljaa, syödä sipsiä tai vaaleeta leipää. Suklaan vielä ymmärrän. En ymmärrä myöskään sitä, että tulee joku pakko mennä noiden syömisten jälkeen salille, tai muutenkaan en ymmärrä salilla käyntiä ylipäätään. Inhoan yli kaiken liikuntaa. Sitä tulee töissä kuitenkin ihan pakollisesti tehtyä, muuten en varmaan liikkuisi yhtään. Töissä tulee löysänä päivänä 12 000 askelta, sisältää myös kyykkyjä, kurottelua, painavien asioiden nostelua, lakaisua jne. fyysistä. Lisäksi käyn koiran kanssa kävelyllä ja rallytokoa. Venyttelen ja teen lihashuoltoa, koska se on välttämätöntä töissä jaksamisen kannalta, muuten en kyllä tekisi.
Olen pulska, en mikään hervoton läskin, mutta bmi:n mukaan ylipainoinen. Varmasti ruokavalioni on terveellisempi kuin sinun ap. Ruokavalioni on sellainen, että pystyn noudattamaan sitä joka ikinen päivä ilman tarvetta mihinkään kahden päivän epäterveellisiin repsahduksiin ja sen jälkeisiin kurinpalautuksiin. Minulla nyt vaan sattuu olemaan tämä energian saannin ja kulutuksen välinen epäsuhta. Enkä pode siitä minkäänlaista morkkista. Näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi AP sohaista ampiaispesään. 🙈
Tai ampiaisenpesään, niin ku sano tämä julkkistyrkky jonka nimeä en pysty muistamaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole ylipainoinen, mutta en myöskään elä kauhean terveellisesti.
Pääsyy tähän on se, etten saa minkäänlaista nautintoa liikunnasta. Kuulemma suurimmalla osalla ihmisistä liikunta tuo nautintoa, energisen olon ja parantaa itsetuntoa. Itselläni sillä on päinvastainen vaikutus. Ja kaikkea on kokeiltu uinnista salitreeniin ja juoksusta kuntonyrkkeilyyn. Varmasti niiden on helpompi pitää kunnostaan huolta, joille liikunta ei ole täyttä pakkopullaa.
Se on justiinsa näin! Mulle jo koululiikunta oli aikoinaan inhotus. Siellä jo näki sen jaon, että toiset nautti siitä touhusta ja toiset oli mukana velvollisuudesta.
Mulle aina sanotaan, että kyllä kaikille varmasti löytyy laji josta nauttii ja saa ne liikunnan tuomat kiksit, endorffiinit vai mitä ne nyt oli. No mä en ole vielä löytänyt ja ikää on jo 36v, niin että luulis jo löytyneen tähän päivään mennessä. Mutta kun ei niin ei. Harrastin ratsastusta yli 20 vuotta, siinähän kunto kasvaa, hiki lentää ja kai sitten pitäisi tulla niitä hyviä fiiliksiä. No ei siitä tullut kuin paikat kipeeksi ja päänsärkyä. Mutta harrastin silti koska kivaahan se noin muuten silti oli, hevoset on kivoja. Lopetin kun mielenkiinto vähitellen hiipui. Uinti on varmaan ainoa liikuntamuoto, josta ei tule päänsärkyä tai suunnatonta vitutusta. Mutta ei sitäkään jaksa määräänsä enempää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne epäterveelliset elämäntavat tarkoittaa aina vain syömisiä tai joskus harvoin juomisia jos ne juo joku läski?
Missä on aloitukset tupakoitsijoiden epätervellisestä elämästä, puolet heistä saa keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin, maksaa yhteiskunnalle ja inhimillisininä kärsimyksinä ihan helkkaristi.
Ironista, että mainitsit nimenomaan tupakoitsijat, sillä tämä puolustusreaktio tässä ketjussa kuulostaa aivan tupakoitsijoiden vastaavalta puolustuspuheenvuorolta.
Lihavuus aiheuttaa monia sairauksia ja kustannuksia yhteiskunnalle. Noin puolet suomalaisista on ylipainoisia, joten ei tätä ilmiötä nyt ihan olankohautuksella voi ohittaa. Yksilöiden syyllistäminen ja pilkkaaminen eivät tietenkään ole hyviä tapoja lähestyä asiaa.
Riippuvuuksistakin voi kuitenkin päästä eroon, kun hoitaa henkiset syyt niiden taustalla.
T. Entinen pullero, entinen sauhuttelija
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi AP sohaista ampiaispesään. 🙈
Tyhmä mikä tyhmä. Ja seuraavaksi istutetaan kusiaispesään. Josko sitten oppisi tavoille?
Vierailija kirjoitti:
Mutta sote-uudistus on siis kirkkaana mielessäsi, sen sinä ymmärrät? Ajattelin vain, kun sinulla näyttää olevan aikaa ja energiaa pohtia ylipainoisten asioita.
En mäkään ymmärrä.Totta kai minäkin nautin enemmän sipseistä,kuin salaatista mutta valitsen sipsit n.kerran kuussa (on sekin usein).
En voi kun ihmetellä,että miten ihmiset ei pelkää sairauksia tai miten jaksaa olla urheilematta.
Mutta hei.Kukin tyylillään 🙂
Mulla ylipainoa n.10kg. On tullut oltua myös paljon hoikemmassa kunnossa. Mielestäni elän ja syön kohtuu terveellisesti, tosin liian usein sorrun eineksiin tai ulkona syömiseen ja turhiin välipaloihin. Itse kuulun juuri siihen ryhmään, jolle harva liikuntalaji tuottaa mitään mielihyvää. Yhtään kovemmasta treenistä tulen vain kipeäksi ja huonovointiseksi. Migreeni voi jatkua seuraavaan päivään.
Pieni herkuttelu piristää ja kuuluu elämään. Haluaisin silti hoikistua, koska kävely tuntuu jo tällä ylipainolla raskaammalta ja inhoan sitä kun housut puristaa isot läskimuhkurat esiin. Ei todellakaan nättiä. Mulla vaan laihtuminen ollut aina sairaan hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne epäterveelliset elämäntavat tarkoittaa aina vain syömisiä tai joskus harvoin juomisia jos ne juo joku läski?
Missä on aloitukset tupakoitsijoiden epätervellisestä elämästä, puolet heistä saa keuhkosyövän tai keuhkoahtaumataudin, maksaa yhteiskunnalle ja inhimillisininä kärsimyksinä ihan helkkaristi.
Ironista, että mainitsit nimenomaan tupakoitsijat, sillä tämä puolustusreaktio tässä ketjussa kuulostaa aivan tupakoitsijoiden vastaavalta puolustuspuheenvuorolta.
Lihavuus aiheuttaa monia sairauksia ja kustannuksia yhteiskunnalle. Noin puolet suomalaisista on ylipainoisia, joten ei tätä ilmiötä nyt ihan olankohautuksella voi ohittaa. Yksilöiden syyllistäminen ja pilkkaaminen eivät tietenkään ole hyviä tapoja lähestyä asiaa.
Riippuvuuksistakin voi kuitenkin päästä eroon, kun hoitaa henkiset syyt niiden taustalla.
T. Entinen pullero, entinen sauhuttelija
Miten hoidit henkiset syyt liikasyomisen taustalla?Kavitko esim. terapiassa ?
Ap miksi elät välillä epäterveellisesti? Selvästi tiedät ettei ravintoköyhä ruoka ole elimistöllesi hyväksi ja jo yhdet kännit tuhoavat aivosoluja!
Pyrit elämään terveellisesti mutta kun repsahdat tulet tänne syyllistämään muita ja ylenkatsomaan niitä jotka eivät ymmärrä katua tekojaan.
Juu ja meissä ylipainoisissa on madoille paljon enemmän purtavaa kuin fittness tikussa....vai pitäiskö nyt huolestua matojenkin terveydestä kun joutuvat syömään läskiä :D Tuskin ne hengissä pysyis luutikkuja jyrsimällä. Ympäristöteko, sanon minä.