En ymmärrä tällaisia äitejä,jotka keskeyttävät lapsen imetyksen ennen puolen vuoden ikää
En ymmärrä äitejä,jotka keskeyttävät lapsen imetyksen ennen puolen vuoden ikää. Lastahan olisi hyvä imettää 1,5vuotiaaksi asti. Itse imetin lasta melkein 2-vuotiaaksi ja nyt hän on oikein reipas, oppinut paljon uusia taitoja nopeasti . Uskon, että hän saa oikein hyvän ja terveen elämän ja tulee pärjäämään tulevaisuudessa ,koska olen ollut hänelle hyvä ja vastuullinen äiti.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ap ihan turha. Tottakai imetys on tärkeää, mutta lapset eivät kuole korvikkeeseen. Itse jouduin käymään ison tsistelun, että sain imetyksen onnistumaan. Alussa siis syötiin myös korvikkeita, muuten lapsi olisi aneeminen.
Ja apua en oikein imetykseen saanut. Imetyksen tuesta jonkin verran, mutta en kokenut että nettituki oli paras apu tilanteeseeni. Sairaalassa ei autettu ja neuvolassa käskettiin saman tien pullolle. Tässä maassa imetykseen avustus on ihan täydellisen retuperällä. Ja samaan aikaan terveydenhoidon taholta painostetaan imetykseen, mutta siihen ei sitten kuitenkaan anneta eväitä onnistumisen kannalta. Neuvoloissa annetaan vieläpä täysin thl:n vastaisia suosituksia tai neuvoja, jotka loppupeleissä ovat haitallisia vauvalle (esim. Korvikkeen anto niin paljon kuin vauva haluaa, lopputuloksena venynyt vatsalaukku, jonka takia maistelut pitää aloittaa ennen kuin lapsi täyttää 4kk, ettei munuaiset vaurioidu liiasta korvikkeesta, seurauksena voi olla ikäviä suolistosairauksia aikuisiällä).
Lääkärit eivät tiedä imetyksestä mitään, elleivät itse opiskele aiheesta. Ja suurin osa hoitajista tyrkyttää pulloa liian herkästi ilman, että lähdetään edes selvittämään miksi vauva ei saa maitoa tarpeeksi. Suurimmalle osalle imetys olisi mahdollista, mutta jokainen pullosyöttö on poissa rintaruokinnasta. Ei mikään ihme että maito loppuu.
Ja tämä on suuri pettymys niille, jotka oikeasti haluaisi imettää.
Jep, Suomessa on tasan yksi imetystä opettava spesialisti, olen nähnyt sen livenä opettamassa. Muutoin se on aika tavalla oman aktiivisen tiedonhaun ja nettituen varassa. Se tukipuhelinkin on joutunut taistelemaan olemassaolostaan, kun rahoittajia ei tahdo löytyä. Synnäreiden ja neuvoloiden imetysohjauksella voi heittää vesilintua, koskee valitettavasti myös sulkemistaan odottavaa kättäriä. Provoileva palstapena voisi nillityksen sijaan keskittää tarmonsa yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, jotta imetyksen ohjaukseen saadaan kaivettua riittävät resurssit!
Vierailija kirjoitti:
Vauvallekin parasta ravintoa on kasvisravinto. Esim; soijamaito yms.
Meidän perheessä aikuiset ovat kasvissyöjiä, mutta silti olemme ehdottomasti sitä mieltä, että maito on oikeaa ravintoa vauvalle. Ei mitkään kasvisperäiset maidonkorvikkeet. Niitä käytetään vain, jos tavallinen maito ei jostain syystä sovi.
Kaikille ei sitä ymmärrystä ole kauhalla jaettu. Silloin voi ehkä lakata päivittelemästä muiden elämänvalintoja, hyväksyä sen ettei erilaisten ihmisten ymmärtäminen kuulu omiin vahvuuksiin ja keskittyä ihan vaan omaan elämään.