Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Ai kiesus 😂 Ehkä oon vähä väsyny mutta
Saara12908 kirjoitti:
Ai kiesus 😂 Ehkä oon vähä väsyny mutta
:D :D :D :D :D :D
Minä en malta odottaa, miten briennen ja tormundin juttu etenee. Ihanaa että brienne saa ihailua ja huomiota mieheltä.
Samppa tuskin jaksaa surra isäänsä kovin syvästi, isähän vihasi Samia ja oli melkeinpä kieltänyt tämän, lähetti Muurillekin (tapettavaksi). Pikkuveli oli tietysti syytön isän synteihin, mutta en usko, että Sam jaksaa erityisemmin vihoitella Danylle. Sodankäynti on sodankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Samppa tuskin jaksaa surra isäänsä kovin syvästi, isähän vihasi Samia ja oli melkeinpä kieltänyt tämän, lähetti Muurillekin (tapettavaksi). Pikkuveli oli tietysti syytön isän synteihin, mutta en usko, että Sam jaksaa erityisemmin vihoitella Danylle. Sodankäynti on sodankäyntiä.
Ei tolla ole sodankäynnin kanssa mitään tekemistä. Tyrion ei enää luota Danyyn tippaakaan eikä luota Varyskaan.
Kun Jonille paljastuu minkälainen Dany oikeasti on niin ei luota Jonkaan.
Hauskaa kuinka jotkut katsovat/lukevat juonipaljastuksia ja sitten tulevat pätemään ketjuun tiedoillaan aivan kuin se olisi jokin saavutus. Itse katson sarjaa sen mukaan kun se tulee ulos. Tykkäisin spekuloida tapahtumia muiden kanssa, mutta aina tulee ketjuihin näitä ihmisiä, jotka oikeasti jo tietävät mitä tapahtuu ja pahimmassa tapauksessa selittävät sitä vielä omana teorianaan. Ei minua juonipaljastukset mitenkään erityisemmin hetkauta, mutta onhan se ikävää oman pohdinnan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kuinka jotkut katsovat/lukevat juonipaljastuksia ja sitten tulevat pätemään ketjuun tiedoillaan aivan kuin se olisi jokin saavutus. Itse katson sarjaa sen mukaan kun se tulee ulos. Tykkäisin spekuloida tapahtumia muiden kanssa, mutta aina tulee ketjuihin näitä ihmisiä, jotka oikeasti jo tietävät mitä tapahtuu ja pahimmassa tapauksessa selittävät sitä vielä omana teorianaan. Ei minua juonipaljastukset mitenkään erityisemmin hetkauta, mutta onhan se ikävää oman pohdinnan kannalta.
Mitä järkeä pohtia jotain jonka tietää jo?
Pohdi niitä asioita mitä ei vielä tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tolla ole sodankäynnin kanssa mitään tekemistä. Tyrion ei enää luota Danyyn tippaakaan eikä luota Varyskaan.
Kun Jonille paljastuu minkälainen Dany oikeasti on niin ei luota Jonkaan.
Dany antoi Tarlyille mahdollisuuden valita, mutta jääräpääisä ei suostunut nöyrtymään. Poika halusi sitten seurata isäänsä marttyyriksi. Ei heitä olisi voinut käsitellä silkkihansikkain, kun episodia oli vielä seuraamassa muutama sata vihollisen sotilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon järkevämpää on pohtia jos kaikilla on sama tieto eli se viimeisin jakso, joka on julkaistu. Se, että jotkut kyttäävät kuvauspaikkoja ja näyttelijöiden twiittejä tai jopa ihan vuotaneita juonipaljastuksia aiheuttaa keskusteluihin sen, että tavallinen sarjan seuraaja ei voi käydä tätä tavallista keskustelua. Valtaosaa ei kiinnosta lähteä tuollaiseen kyttäysleikkiin tai ylipäänsä kuulla etukäteen mitä sarjassa tulee tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon järkevämpää on pohtia jos kaikilla on sama tieto eli se viimeisin jakso, joka on julkaistu. Se, että jotkut kyttäävät kuvauspaikkoja ja näyttelijöiden twiittejä tai jopa ihan vuotaneita juonipaljastuksia aiheuttaa keskusteluihin sen, että tavallinen sarjan seuraaja ei voi käydä tätä tavallista keskustelua. Valtaosaa ei kiinnosta lähteä tuollaiseen kyttäysleikkiin tai ylipäänsä kuulla etukäteen mitä sarjassa tulee tapahtumaan.
No esim. toi asia että Danysta tulee uhka on jo näkynyt erittäin selvästi niissä jaksoissa mitä on tullut julkisesti ulos.
Voisiko olla että katsojia johdatetaan luulemaan että Daeneryksen ja Jonin välille on kehittymässä suhde, mutta joko toinen(Jon) ei ole tarpeeksi kiinnostunut, tai sitten jokin asia vie heitä erilleen, kuten erilainen moraali, tai esille tullut sukulaisuus, jotka molemmat saisi nimenomaan Jonin vetäytymään. Daenerystä sukulaisuus tuskin haittaisi, päinvastoin.
Minä en kyllä kestä jos Jon päätyy kumartelemaan Daenerystä.
Ärsytti jo tarpeeksi kun toinen lempihahmoistani, Tyrion meni Danyn leiriin. En tykkää siitä, että Tyrionista on tehty täysidiootti ja Dany sitten tietysti aina onnistuu kun on kuuntelematta Tyrionia. Jotenkin tuntuu että Tyrionin hahmolta mennyt täysin pohja kun Dany on tehty näyttämään älykkäältä ja strategikolta Tyrionin kustannuksella.
Pelkään, että Jonin kanssa on käymässä samalla tavalla. Kumartaa Danya ja päätyy samaan talutusnuoraan Tyrionin kanssa. Dany saa tehdä mitä tahansa ja olla kuinka törkeä tahansa ja kukaan ei pane vastaan.
En olisi sarjan alussa uskonut, mutta oon nyt siirtynyt Lannisterien puolelle. En tykkää täysin karismattomasta ja ilmeettömästä Danysta jonka leiriin pohjoinen Jonin johdolla näyttää hyppäävän.
Jaime ja Cersei ovat paljon mielenkiintosempia kuin pökkelöDany, mun puolesta Night King sais rauhassa tuhota Danyn ja sen seuraajat ja Cersei&Jaime pitää valtaistuimen.
Huomenna taas uusi jakso! Pitäisiköhän herätä aamuyöstä katsomaan vai malttaisiko odottaa myöhempään?
Viserion...:(
Uncle Benjen...:(
Ärsyttävä kirjautumispakko jatkuu edelleen ja tukahduttaa kaiken keskustelun.
Viserion! Voi ei, oikeasti itketti kun katsoi sen kuolemaa, vaikka olihan se odotettavissa että yksi niistä muuttuu... Toivon vaan että lopussa Danylla on molemmat jäljelle jääneet lohikäärmeensä, eikä menetä vielä toistakin tai vielä kauheampaa, kaikkia kolmea!
Mutta sitten: Jon vihdoin ''bends the knee''. Siitäs saitte Danyn vihaajat, hah :D
Ketä jääkentälle kuoli sivuhahmoista, oliko muita kuin Thoros? Ja tietty Benjen kai lopussa, vai näytettiinkö sitä. Ehkä Benjen selvisi tuostakin.
Jännäks muuttuu. Sitten tiettyä viimeinen jakso jää kutkuttamaan epämiellyttävästi, varsinkin kun vimeistä kautta saa odottaa kauan.
Mun mielestä Jonin ja Danyn välillä ei oo minkäänlaista kemiaa, jonka takia koko romanssi tuntuu tosi väkisinväännetyltä ja kiusalliselta. En vaan pysty näkemään noita kahta yhdessä ja tulee jo valmiiks kiusaantunut olo kun mietin tulevia mahdollisia rakkauskohtauksia ilman kemiaa ja minkäänlaista kipinää.
Kyllä Dany ja Jorah ois paljon parempi match, Jorahissa on uskomatonta karismaa ja seksikkyyttä niinkin vanhaksi ukoksi... Jon on tietysti kaunis katsella ja loppuun asti hyvä ja kiltti ja oikeudenmukainen, mutta... njäääh..
Kiinnostavaa ois kyllä nyt spekuloida mitä Talvivaarassa tapahtuu. Arya ja Sansa kohta toistensa kimpussa? Eikä vieläkään Littlefinger ole jäänyt kiinni vehkeilystään. Ja nyt miltei näytti, että Sansa luottaa tähän kieroilijaan. :(
Dany ja Jon on täydellisiä toisilleen <3
Jorah on symppis ja vähän säälittää kun se on niin in love Danyyn, mutta oikeastihan se on noin 30 vuotta vanhempi kuin Dany joten ei kiitos.
Tulee olemaan mielenkiintoista jos Daenerys ja Sam jossain kohtaa tapaavat. Kun Daenerys saa kuulla että Sam on pelastanut Jorahin hengen ja sitten tajuaa että Sam on Tarlyn sukua ja ne oli Samin isä ja veli, jotka hän poltti hengiltä, niin Daenerykselläkin saattaa tulla hieman katumusta ilmoille. Tosin Sam ei välttämättä ota sitä turhan raskaasti.