Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
6.jakso, pakko oli kattoa vaik katon kyl uudestaan maanantaina. Sit pitääkin oottaa puoltoista (!) viikkoa päätösjaksoa :o !
Ehkä tulen ja jään laulu ei kerrokaan Jonista (jää) ja Danysta (tuli), vaan Night's Kingistä armeijoineen (jää) ja Dany+Jon Targaryenista (tuli).
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tulen ja jään laulu ei kerrokaan Jonista (jää) ja Danysta (tuli), vaan Night's Kingistä armeijoineen (jää) ja Dany+Jon Targaryenista (tuli).
Odotan jo kovasti sitä yhteistä laulukohtausta. Musikaalit on niin ihania
Vierailija kirjoitti:
6.jakso, pakko oli kattoa vaik katon kyl uudestaan maanantaina. Sit pitääkin oottaa puoltoista (!) viikkoa päätösjaksoa :o !
Tuli katsottua myös ja nyt kaduttaa, että pitää odottaa niin kauan seuraavaa jaksoa!
Tosin intoni on vähän viilennyt tämän kauden myötä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Tyrion mennyt heti piiloon kun näki Gebdryn ja Davosin luona Kuninkaansataman vartijat? Vartijat ei huomannut Tyrionia heti, joten olisi ehtinyt heittäytyä vielä piiloon.
Miksei kokenyt salakuljettaja ser Davos piilottanut venettä mitenkään tai jättänyt jonnekin syrjempään silloin kun saapuivat Kuninkaansatamaan? Nyt vene kökötti siinä keskellä rantaa paraatipaikalla.Toivoisin, että joku "hyvis" paljastuisi petturiksi tai loikkaisi toiseen porukkaan. Esim. Varys tai Missandei, kuten täällä on jo spekuloitukin. Missandein hahmo muuttuisi heti kiinnostavammaksi, jos sillä olisikin jokin suurempi agenda taustalla.
Miten Varys voi olla petturi kun se koskaan ei ole ollutkaan Danyn puolella vaan Tyrionin ja kansan.
Missandei on kyllä täysin turha hahmo. Keksisi sille jotain järkevää tekemistä tai sitten tappaisi sen hahmon.
Minäkin katsoin jo 6. jakson. Aion silti katsoa sen ma uudestaan.
Mistä kuudennen jakson voi katsoa?
Minä ajattelin, että Tyrion ei voinut piiloutua koska rantaan johti vain se yksi, kapea polku. Sotilaathan olivat palaamassa polulle ja Tyrion marssimassa alas. Ei niillä pikkujaloilla olisi ehtinyt juosta ylöskään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missandei ja Mato ovat kiintiöhahmoja. You know?
Ja tämä "Aye. Queen you shall be... until there comes another, younger and more beautiful, to cast you down and take all that you hold dear" tarkoittaa sitä, että Cersei synnyttää tyttären, joka nousee valtaan murhaamalla äitinsä.
Meinaat siis että viimeisissä jakoissa koko sarjasta Cersei synnyttää ja sitten tytär ehtii kasvaa jo aikuiseksi?
Muut Westeroksessa vaan istuu perseellään sen 20 vuotta vai?
Hmmmm. Sarjan ihan ekassa tai tokassa (en muista) Cersei kertoo Catille että hänen ensimmäinen lapsensa kuoli synnyttyään. Jossei kuollutkaan....
Vierailija kirjoitti:
Linkkejä löytyy netistä vaikka kuinka moneen eri paikkaan. Löytyy myös torrenttina, jos sellaista uskaltaa käyttää, itse en ole uskaltanut enää aikoihin.
Onko muuten kuudennen jakson nähneille omaa keskustelua missä voisi puida jakson tapahtumia? Olisi avautumista vaikka mistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkejä löytyy netistä vaikka kuinka moneen eri paikkaan. Löytyy myös torrenttina, jos sellaista uskaltaa käyttää, itse en ole uskaltanut enää aikoihin.
Onko muuten kuudennen jakson nähneille omaa keskustelua missä voisi puida jakson tapahtumia? Olisi avautumista vaikka mistä :D
http://www.vauva.fi/keskustelu/2941441/game-thrones-vuodetut-kasikirjoi…
Minua ihmetytti siinä Tyrionin ja Davosin Kuninkaansataman visiitissä se, että miten ja missä välissä ne otti yhteyttä Bronniin sopiakseen siitä Jaimen tapaamisesta? Muutenkin siinä tunnuttiin ottavan melkoinen riski, Daeneryksen Hand of the Queen yksin Kuninkaansatamassa ja Punalinnassa hiippailemassa. Myös Bronnin ja Tyrionin tapaaminen olisi ollut ihan kiva nähdä, olivathan he ennen tiivis parivaljakko.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetytti siinä Tyrionin ja Davosin Kuninkaansataman visiitissä se, että miten ja missä välissä ne otti yhteyttä Bronniin sopiakseen siitä Jaimen tapaamisesta? Muutenkin siinä tunnuttiin ottavan melkoinen riski, Daeneryksen Hand of the Queen yksin Kuninkaansatamassa ja Punalinnassa hiippailemassa. Myös Bronnin ja Tyrionin tapaaminen olisi ollut ihan kiva nähdä, olivathan he ennen tiivis parivaljakko.
Se oli varmaan sillä kännykällä millä ne nykyään muutenkin ottaa yhteyttä joka puolelle.
Sitten ne teleporttasi sinne kuninkaansatamaan. Kaikilla Westeroksessa on nykyään teleporttilaite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia mikä minua syvästi ihmetyttää tässä kaudessa, on se, että enää kaksi jaksoa tätä kautta jäljellä, eikä ... eikä, eikä vielä yhtään tissiä näkynyt?? Todella huonoa käsikirjoittamista. Miten vaikeaa voi olla käsikirjoittaa tissit?? Vaadin lollottimia!
Näkyihän siellä aivan turha oraaliseksikohtaus ja tissit jo. Sanooko Grey Worm mitään??
Oijoi, miten saatoin unohtaa Missandein herkkutissit?? Olen anteeeksipyynnön velkaa, eihän siinä käsikirjoituksessa mitään vikaa olekaan ollut, kun kerran Missandein lollottimetkin jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia mikä minua syvästi ihmetyttää tässä kaudessa, on se, että enää kaksi jaksoa tätä kautta jäljellä, eikä ... eikä, eikä vielä yhtään tissiä näkynyt?? Todella huonoa käsikirjoittamista. Miten vaikeaa voi olla käsikirjoittaa tissit?? Vaadin lollottimia!
Näkyihän siellä aivan turha oraaliseksikohtaus ja tissit jo. Sanooko Grey Worm mitään??
Oijoi, miten saatoin unohtaa Missandein herkkutissit?? Olen anteeeksipyynnön velkaa, eihän siinä käsikirjoituksessa mitään vikaa olekaan ollut, kun kerran Missandein lollottimetkin jo nähty.
Mun on vaikea kuvitella kumpaakaan panemassa kun naamalla on aina se viileän tavallinen resting bit*h - ilme. Kummallakin. En nähnyt koskaan heidän välillään mitään elämää suurempaa intohimoa, jonka vuoksi siveys"lupauksen" tehnyt sotilas jopa rikkoo valansa.
https://meereeneseblot.wordpress.com/2013/10/02/untangling-the-meereene…
Hyvä juttu siitä miten Dany on tulossa hulluksi
Minäkin pidin 5. jaksoa ensin hieman laimeana, mutta nyt kun katsoin sen uudestaan sainkin siitä paljon enemmän irti ja se olikin itse asiassa ihan hyvä jakso.
Siksi pyrinkin katsomaan uudet jaksot aina kahteen tai joskus jopa kolmeen kertaan viikon sisällä (3. kerta vielä su ennen uutta jaksoa). Lisäksi Jussi Ahlrothin ja ulkomaalaissivustojen jaksoarvioiden lukeminen antaa lisää syvyyttä jaksoihin.
Pakko vielä mainita: Ai että mä rakastan The Houndin puhetapaa/murretta. Sitä on ilo kuunnella :) Lisäksi tykkään mm. Sansan, Briennen, Davosin ja Littlegingerin äänestä & aksentista.
Ja vaikka alussa en tykännyt Samista, nyt myönnän, että näyttelijällä on ihan hemmetin hyviä ilmeitä ja taito elävöittää kohtauksia.
Vierailija kirjoitti:
https://meereeneseblot.wordpress.com/2013/10/02/untangling-the-meereene…
Hyvä juttu siitä miten Dany on tulossa hulluksi
Muuten hyvä mutta tuo on neljän vuoden takaa ja Dany hahmona on ihan pikkuisen muuttunut siitä sekä selättänyt ongelmat Meereenissä tulematta hulluksi :D
En usko että espanjalaiset vuosivat jakson vahingossa.