Game of Thrones, 7. kausi official-keskustelu
Alkaa taas! Mitä odotat eniten? Mä haluan, että Hound pääsee pieksemään Mountainin viimeinkin, muun muassa! Ja, että Arya ja Jon kohtaa taas!
Kommentit (2641)
Jonin Ghost ja Aryan Nymeria enää hengissä, loput on tapettu
Sarjassa ei näytetty Ladyn tappamista. Ehkä Ned päästi sen vapaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, kuului Ladyn ääntely kivusta.
Vaikka toivonkin Jaimea ja Brienneä yhteen, ra-kas-tan niitä Tormundin vekkuleita flirtti-ilmeitä kun se näkee Briennen :))
Vierailija kirjoitti:
Vaikka toivonkin Jaimea ja Brienneä yhteen, ra-kas-tan niitä Tormundin vekkuleita flirtti-ilmeitä kun se näkee Briennen :))
Mä luulen että Brienne saa vielä villimieheltä kunnon kyytiä, karisee hieno herra mielestä :)
Kovasti aina spekuloidaan kuka mahtaa lopulta istua Rautavaltaistuimella tai että jääkö mitään Rautavaltaistuinta edes sodan jälkeen jäljelle, niin tuntuu että kuka tahansa siihen hallitsijaksi lopulta jääkin, niin aina jotkut pettyy. Mahtaako sellaista ratkaisua ollakaan, joka miellyttäisi kaikkia? Itse näkisin että Tyrion ja Jon voisivat olla sellaisia, joista valtaosa pitäisi, tosin ehkä joillekin liian ilmiselviä valintoja. Daenerys jakaa jo ehkä enemmän mielipiteitä, toki riippuu paljon siitäkin mihin suuntaan hän tästä nyt kehittyy. Itselle tuli mieleen mustana hevosena Ser Davos, joka on yksi hienoimpia, viisaimpia ja oikeudenmukaisimpia hahmoja koko sarjassa, eikä kuulu mihinkään suureen sukuunkaan. Hän on aina tehnyt niinkuin oikein on, ilman omaa lehmää ojassa. Minua ei haittaisi, vaikka hän päätyisi Rautavaltaistuimelle. Tämä tosin vaatisi monen merrkittävän hahmon kuolemaa, enkä tiedä kiinnostaisiko se Davosia itseänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, kuului Ladyn ääntely kivusta.
Susi vinkaisi ja sinä päättelit että se kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti aina spekuloidaan kuka mahtaa lopulta istua Rautavaltaistuimella tai että jääkö mitään Rautavaltaistuinta edes sodan jälkeen jäljelle, niin tuntuu että kuka tahansa siihen hallitsijaksi lopulta jääkin, niin aina jotkut pettyy. Mahtaako sellaista ratkaisua ollakaan, joka miellyttäisi kaikkia? Itse näkisin että Tyrion ja Jon voisivat olla sellaisia, joista valtaosa pitäisi, tosin ehkä joillekin liian ilmiselviä valintoja. Daenerys jakaa jo ehkä enemmän mielipiteitä, toki riippuu paljon siitäkin mihin suuntaan hän tästä nyt kehittyy. Itselle tuli mieleen mustana hevosena Ser Davos, joka on yksi hienoimpia, viisaimpia ja oikeudenmukaisimpia hahmoja koko sarjassa, eikä kuulu mihinkään suureen sukuunkaan. Hän on aina tehnyt niinkuin oikein on, ilman omaa lehmää ojassa. Minua ei haittaisi, vaikka hän päätyisi Rautavaltaistuimelle. Tämä tosin vaatisi monen merrkittävän hahmon kuolemaa, enkä tiedä kiinnostaisiko se Davosia itseänkään.
Meera voisi täyttää nämä kriteerit myös.
Miksei.
Mitä järkeä olisi seurata päähenkilöitä vuosikausia, vaikeuksista toiseen, ja sitten joku sivuhenkilö tupsahtaisi lopuksi siihen valtaistuimelle, aikamoinen antikliimaksi...
Vierailija kirjoitti:
Miksi se Nymeria tuntuu olevan niin paljon suurempi kuin esim se Jonin Ghost, tai Branin Summer?
Vaihtoehtoja on ainakin 2:
1. Se on kasvanut, kuten Aryakin. Se ei ole enää pentu eikä keskenkasvuinen vaan aikuinen, kuten Arya
2. Koska se on Aryan susi ja Arya on oikeasti "isompi" kuin fyysinen kokonsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei.
Meera on ollut melko sivussa kaikesta koko ajan, Davos taas on kulkenut pitkän matkan ja tavannut paljon ihmisiä ja ollut mukana monissa merkittävissä neuvotteluissa ja tilanteissa ja taisteluissa. Hän ei juonittele, vaan keskittyy siihen mikä on tärkeintä. Minusta se on ollut hieno nousu lukutaidottomasta salakuljettajasta ritariksi ja merkittävien ihmisten neuvonantajaksi. Ainakin hänellä on sydän ja moraali paikallaan, mutta ehkei sentään kuninkaaksi, Kouraksi saattaa päätyä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä olisi seurata päähenkilöitä vuosikausia, vaikeuksista toiseen, ja sitten joku sivuhenkilö tupsahtaisi lopuksi siihen valtaistuimelle, aikamoinen antikliimaksi...
Kun miettii, niin onko Davos lopultakaan sivuhenkilö? Suurta nimeä ja sukua hänellä ei ole, mutta on ollut jo kauan monien tapahtumien keskipisteessä. Melisandren mukana kun Renly tapettiin verimagialla, päästi Gendryn vapaaksi kun hänen henkeään uhattiin, oli Stannisin mukana Blackwaterbayn taistelusta Talvivaaran tappioon, neuvotteli Rautapankissa Stannisin kanssa, suojeli Jonin ruumista muurilla, haki Jonin ja Sansan kanssa liittolaisia pohjoisesta ja vakuutti heidät valkoisten kulkijoiden ja kuolleiden armeijan vaarasta jne. Aika merkittäväksi hahmoksi noussut ja todella luotettavaksi, ei ole mikään pyrkyri.
Olen alkanut epäillä Aryaa, niin kovasti kun hänestä pidänkin.. Entä jos Arya tosiaan kuoli sinne luolaan kaksintaistelussa sen toisen tytön kanssa ja tämä toinen otti Aryan kasvot..?
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut epäillä Aryaa, niin kovasti kun hänestä pidänkin.. Entä jos Arya tosiaan kuoli sinne luolaan kaksintaistelussa sen toisen tytön kanssa ja tämä toinen otti Aryan kasvot..?
Miksi se olisi hämmästynyt siitä että Jon on elossa ja pohjoisen kuningas, ja olisi sen takia muuttanut suunnitelmaansa mennä tappamaan Cercei? Ja miksi se yleensäkään tappaisi niitä Aryan listalla olleita, mitä se hyötyisi Aryan esittämisestä? Miten se olisi tuntenut sen piirakkapojan?
Olen kahlannut nyt lomalla läpi näitä got kausia ja aina kun näytetään Danya meinaan kelata. On jotenkin niin tylsä! Jopa Stannis oli mielenkiintoisempaa katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi hämmästynyt siitä että Jon on elossa ja pohjoisen kuningas, ja olisi sen takia muuttanut suunnitelmaansa mennä tappamaan Cercei? Ja miksi se yleensäkään tappaisi niitä Aryan listalla olleita, mitä se hyötyisi Aryan esittämisestä? Miten se olisi tuntenut sen piirakkapojan?
Niin, en tiedä mitä olemalla no-one saadaan.. tietää uhrista, mutta kunhan Jon tapaa Aryan, huomaisiko tämä, ellei tosiaan olisi Arya... Jotenkin vain koko kasvottomat-seikkailu jäi niin irralliseksi juonen suhteen, ellei tässä olisi jotain koiraa haudattuna. Kuten sanoin, pidän Aryan hahmosta, paljon. Se ei silti estä minua spekuloimasta juonta, kuten kovin monia muita.
Vierailija kirjoitti:
Olen kahlannut nyt lomalla läpi näitä got kausia ja aina kun näytetään Danya meinaan kelata. On jotenkin niin tylsä! Jopa Stannis oli mielenkiintoisempaa katsottavaa.
Joo, se jotenkin tiedostaa oman ylhäisyytensä vähän liian hyvin, siinä ei oikein ole sellaista inhimillistä tarttumapintaa. Lohikäärmeet ja palamattomuus on noussut sillä vähän päähän. Jonkun pitäisi palauttaa sitä vähän maan pinnalle, ennen kuin voisin kannattaa sitä valtaistuimelle. Nöyryys puuttu vielä toistaiseksi.
Olisin todella pettynyt, jos Aryan takaa paljastuisi jokin toinen hahmo, esim se Waif. Se hahmo ansaitsisi paljon enemmän kuin kuolla jossain vieraassa paikassa ja menettää identiteettinsä jollekin ammattitappajalle. Lisäksi se olisi minun mielestäni huona käsikirjoitusta, koska koko kostoretki menettäisi merkityksensä, jos se ei ole Arya itse. Sillä juonenkäänteellä menetettäisiin enemmän kuin saavutettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei.Meera on ollut melko sivussa kaikesta koko ajan, Davos taas on kulkenut pitkän matkan ja tavannut paljon ihmisiä ja ollut mukana monissa merkittävissä neuvotteluissa ja tilanteissa ja taisteluissa. Hän ei juonittele, vaan keskittyy siihen mikä on tärkeintä. Minusta se on ollut hieno nousu lukutaidottomasta salakuljettajasta ritariksi ja merkittävien ihmisten neuvonantajaksi. Ainakin hänellä on sydän ja moraali paikallaan, mutta ehkei sentään kuninkaaksi, Kouraksi saattaa päätyä.
Minustakin Davos on hieno mies, kunnioitan hänen rehellisyyttään ja uskollisuuttaan. Mutta en näe häntä kuninkaana, hän ei ole vallanhaluinen. Hänhän on usein (ainakin kirjoissa) toivonut pääsevänsä elämään tavallista elämää vaimonsa ja jäljellä olevien poikiensa kanssa ja purjehtimaan.
Niin joo, voihan niillä tosiaan olla jälkeläisiä kun monta vuotta on mennyt...