Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Potuttaako ketään muuta, miten vaikeaa on katsoa leffoja ja sarjoja vaikka haluaisi maksaa rahaa?

Vierailija
15.07.2017 |

Missä mun Mentalisti. Missä mun Pacific Rimmi. Missä mun miljoona muuta sarjaa ja leffaa, jota haluaisin nähdä, joita tulee vuosittain ylettömästi.

Netflix, Viaplay, HBO, Amazon Prime kattaa näistä vaan murto-osan. Vähän enemmän näkee Amerikassa, jos käyttää VPN palvelua.

Silti, tarjolla on vain murto-osa siitä mitä on olemassa. Laittomasti taas saa lähes kaiken.

Ja sitten pitää sietää saarnausta tekijänoikeusjärjestöiltä, "you wouldn't steal a car"? Haistakaa home.

Ei kukaan halua olla piraatti. Mutta kun tekijänoikeusjärjestöt käyttäytyvät kuin leluja omivat pikkulapset, ei ihme jos ihmiset turvautuvat piratismiin kun ei edes rahalla saa.

Pelien piratismi ROMAHTI kun Steam (halpa pelien jakelualusta) tuli markkinoille. Samaa odotetaan elokuvien ja tv-sarjojen pariin.

Mutta ei ole näkyvissä. Toivottavasti joku muistaa tokaista copyright firmojen lobbareille tämän, kun ensi kerran taas valittavat piratismista: Lopettakaa peukku perseessä istuminen ja palvelkaa asiakkaita, niin saatte kyllä asiakkaita.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pupu

Vierailija
2/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä "you wouldn't steal a car" -klipeissä ottaa päähän lähinnä se, että niitä joutuu katsomaan, jos on ostanut leffan laillisesti DVD:nä. Piraattina elokuvansa lataavat eivät niitä näe. Rangaistaan siis sitä, joka on kiltisti maksanut leffanautinnosta...

Vierailija
4/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka maksaa leffoista/sarjoista kun ne saa netistä ilmaiseksi ladattua tänä päivänä? :D Aika toope saa olla!

Vierailija
5/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!

En ole sortunut piratismiin, mutta mieli on tehnyt välillä kun kahlaa läpi joka ikisen laillisen palvelun ja netin videovuokraamon, ja ei vaan löydy sitä mitä etsii, tai sarjasta vaan osa kausista jne.

Mä olisin valmis maksamaan ihan kivasti jos olisi palvelu jossa voisin esim. Ostaa katseluoikeuden haluamani sarjan kausille. Kunhan se valikoima olisi LAAJA.

Montakohan sarjaa mulla on kesken, kun mistään palveluista ei löydy osaa kausista (vaikka ne olisi tulleet jo ajat sitten). Dvd:nä en osta, en halua turhaa sälää, mutta jos saisin ne netistä ostettua tiedostoina, tai katseluoikeutena streamiin, ojentaisin rahojani riemusta kiljuen.

Vierailija
6/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan kirjastosta blu-rayna jolloin saan parhaan laadun. Näissä nettipalveluissa sarjat ja leffat pakataan rajusti jolloin kuvan ja äänenlaatu kärsii aika paljon.

Vierailija
7/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka maksaa leffoista/sarjoista kun ne saa netistä ilmaiseksi ladattua tänä päivänä? :D Aika toope saa olla!

Niiden "toopejen" takia sinäkin pystyt lataamaan niitä netistä ilmaiseksi. Jos kukaan ei maksaisi mitään, niin eipä niitä enää kukaan tekisi.

Vierailija
8/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka haluaa parasta laatua kotisohvalle eikä pakattua roskaa! Parasta laatua saa vain blu-ray levyinä koska ohjelmaa ei tarvitse pakata niihin niin tiukkaan kuin nettipalveluihin koska nettiyhteydet eivät kunnolla riittäisi toistamaan blu-rayn laatuisia leffoja/saroja.

Sama koskee musiikkia. Kuuntelen vain flac muodossa olevaa musiikkia sillä haluan parasta laatua sillä äänentoistovehkeeni eivät suinkaan ole "made in china" mallia.

Vierailija
9/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vainparastalaatua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka haluaa parasta laatua kotisohvalle eikä pakattua roskaa! Parasta laatua saa vain blu-ray levyinä koska ohjelmaa ei tarvitse pakata niihin niin tiukkaan kuin nettipalveluihin koska nettiyhteydet eivät kunnolla riittäisi toistamaan blu-rayn laatuisia leffoja/saroja.

Sama koskee musiikkia. Kuuntelen vain flac muodossa olevaa musiikkia sillä haluan parasta laatua sillä äänentoistovehkeeni eivät suinkaan ole "made in china" mallia.

Blu-raytkin saa warena jo pitkän aikaa, mutta tämä menee nyt vähän aiheen sivusta.

Vierailija
10/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vainparastalaatua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blu-raytkin saa warena jo pitkän aikaa, mutta tämä menee nyt vähän aiheen sivusta.

Mitä olen kuullut keskustelupalstoilta vain harvassa on suomenkielinen tekstitys ja vain harva on täsmälleen sama kopio kuin blu-ray levyllä oleva vaan pakattu pienempään koska blu-ray levyllä oleva versio on yleensä yli 20 gt kokoinen.

Vierailija
11/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep.

Vierailija
12/19 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muutama päivä sitten yritin YouTubesta vuokrata elokuvan, jonka halusin katsoa. Aiemmin olin onnistunutkin, nyt herjasi että laitteeni ei tue tms. Windows-koneeni kuoli ja nyt käytän Linuxia, mutta en edes ymmärtänyt mistä homma kiikasti saati että olisin osannut tehdä sille jotain. Katsoin sitten hyvällä omallatunnolla ilmaiseksi jonkun käyttäjän lataaman videon.

Miksi rehellisyys on tehty niin vaikeaksi!?

Vierailija
13/19 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri muutama päivä sitten yritin YouTubesta vuokrata elokuvan, jonka halusin katsoa. Aiemmin olin onnistunutkin, nyt herjasi että laitteeni ei tue tms. Windows-koneeni kuoli ja nyt käytän Linuxia, mutta en edes ymmärtänyt mistä homma kiikasti saati että olisin osannut tehdä sille jotain. Katsoin sitten hyvällä omallatunnolla ilmaiseksi jonkun käyttäjän lataaman videon.

Miksi rehellisyys on tehty niin vaikeaksi!?

Tämä ja moni muu juttu. Eli minä en edes tiedä miten jotain katseluoikeuksia ostetaan tai miten netistä vuokrataan. Kaikii on mennyt nykyään niin ylettömän vaikeaksi, ettei enää edes jaksa kiinnostaa.

Vierailija
14/19 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksei sarjoja ja elokuvia voi maksua vastaan katsoa netistä. Ennemmin maksaisin vain niistä tietyistä joita katson. Ja kirjastossa ei todellakaan ole kovin laaja elokuvavalikoima, koska kirjastoon voi hankkia vain sellaisia elokuvia joita saa vuokrata joten valikoima on rajattu (olen ollut töissä kirjastossa).

Tämä toimisi todella hyvin varsinkin urheilukanavien kanssa, koska itse haluaisin katsoa esim. Super Bowlin, mutta en aio maksaa siitä yhdestä illasta monta kymppiä kun ei kanavan muut ohjelmat kiinnosta pätkääkään. Joitakin ohjelmia kyllä pystyy ostamaan tällä tavalla, mutta ovat todella kalliita!

Vierailija
15/19 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcorn timessa on kyllä kaikki maailman sarjat. Ja vuoden 2017 leffat. Niissä netflixeissä vanhaa kökköä.

Vierailija
16/19 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatuafyysisesti kirjoitti:

Lainaan kirjastosta blu-rayna jolloin saan parhaan laadun. Näissä nettipalveluissa sarjat ja leffat pakataan rajusti jolloin kuvan ja äänenlaatu kärsii aika paljon.

Arvatenkaan et ole 4K-levyistä kuullut, kun bluray-laatua kehut parhaaksi.

Vierailija
17/19 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää, että maksukanavien ohjelmatiedot on niin heikot. Aloin seurata yhtä hyvää sarjaa ja sain sain 1. kauden katsottua kokonaan, vaikka se tuli monta kertaa viikossa eri aikoina ja päivinä uusintanakin. Jakson/kauden numeroa ei mainittu, piti vaan tietää milloin se tulee ja loppui sitten yllättäen. Lisää piti tulla jossain vaiheessa, mutta kanavan tiedoissa ei myöskään mainita mitään muuta kuin sarjan nimi. Siellä se välillä pyörii vissiin uusintana, mutta enää ei jaksa kärkkyä mitä jaksoja ne on vai onko toinen kausi alkanut tai ehkä tuloillaan joskus. Jotain sarjoja saa katsottua Telian HBO:sta, että vähän pysyy kärryillä. Ja leffakanavilta tietty leffoja, koska se on kertakatselulla sillä selvä.

Vierailija
18/19 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomiin palveluihin ei oikein uskalla luottaa vaikka olis VPN, mutta toisaalta eikös Suomessa puuhailla sen eteen että kiristyskirjeet on laittomia ellei kyse oo merkittävästä waretuksesta?

Vierailija
19/19 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

piratismi on mennyttä aikaa.