Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin syy vanhempien uupumiseen

Vierailija
15.07.2017 |

Mielestäni suurin syy vanhempien uupumiseen on se, että lapset on tehty liian pienellä ikäerolla. Se ei tietenkään selitä kaikkea, mutta kokemuksesta voin sanoa, että 6,5v ikäero on oikein hyvä. Isompi alkaa jo olla omatoiminen: Pukee, syö, ulkoilee ja käy vessassa itsenäisesti. Sen ikäinen on eskarissa/koulussa, jolloin kotona oleva vanhempi voi keskittyä muutaman tunnin yhteen lapseen jne.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ikäero. Lapsilla ei mitään yhteistä.

Vierailija
2/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,5v. 😁😁😁😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen 3v se on "hoivasuhde". Sen jälkeen alkavat leikkiä ja tapella ihan samaan tapaan kuin muutkin.

Kun nuorempi on pieni koululainen, ei hänen kanssaan ole kesälomaongelmia: Isompi vahtii, koska on teini-ikäinen.

Heillä on hyvin läheinen suhde.

Vierailija
4/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuusi JA PUOLI.

Vierailija
5/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen 3v se on "hoivasuhde". Sen jälkeen alkavat leikkiä ja tapella ihan samaan tapaan kuin muutkin.

Kun nuorempi on pieni koululainen, ei hänen kanssaan ole kesälomaongelmia: Isompi vahtii, koska on teini-ikäinen.

Minulla on juurikin tuo ikäero siskooni. Aina eletty eri elämää. Eikä se isompi ole pienemmän hoitaja. Se on lasun paikka, jos noin toimitaan.

Vierailija
6/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jäävät liian yksin. Suku asuu kaukana ja lastenhoitoapua ei ole. Totta, että esim. 3 lasta parin vuoden ikäeroilla on tosi raskasta, hetken rauhaa ei ole.

Vierailija
7/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy vanhempien uupumiselle on nyky-yhteiskunnan odotukset vanhemmille ja niihin vastaaminen, ettet olisi huono vanhempi. Sen lisäksi, että molemmat käyvät töissä loppuaika ollaan valjastettuina lasten tarpeisiin. Arki-illat menee jääkiekkokaukalon äärellä, viikonloput hoplopissa ja kesälomat muumimaailmassa. Tämän lisäksi tietysti, eivät ne kotityöt ja muut arjen askareet minnekään ole hävinneet. Omaa aikaa ei ole, parisuhdeaikaa ei ole. Täällä ollaan tekemässä lastensuojeluilmoituksia, jos vanhemmat eivät laita ruokaa joka arki-ilta tai 16v on tyttö/poikaystävän luona yötä.

Vierailija
8/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juurikin tuo ikäero siskooni. Aina eletty eri elämää. Eikä se isompi ole pienemmän hoitaja. Se on lasun paikka, jos noin toimitaan.

Jos teini vahtii kesätyönään kouluikäistä sisarusta, se ei todellakaan ole lasun paikka :D

Sen ikäisiä otetaan jo ihan oikeisiin kesätöihin vahtimaan muiden lapsia.

Vierailija
9/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eipä ollut minulla ja siskollanikaan vaikka ikäeroa oli vain reilu vuosi.

Vierailija
10/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi on riittävä, en jaksaisi toista. Nyt saa sentään joskus olla yksin. Tosin meillä vasta 9kk ikäinen :)

Vierailija
11/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teini vahtii kesätyönään kouluikäistä sisarusta, se ei todellakaan ole lasun paikka :D

Eipä nykyään enää.

Eli riistoa tuo on. Ja sisarkteuden siemen.

Vierailija
12/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi moni pieni koululainen on ihan yksin kotona kesän. Eikä sekään ole lasun paikka.

Vierailija
13/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tästäpä hyvin huomaa kyllä lastensuojeluilmoitusten tekemisen innon :D olen kiitollinen, että omat lapseni ovat kohta täysi-ikäisiä, eikä minun tarvitse kokea olevani huono äiti, vaikka elin nämä 20 vuotta itsekin enkä vain lasteni kautta.

Vierailija
14/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi moni pieni koululainen on ihan yksin kotona kesän. Eikä sekään ole lasun paikka.

Sama homma siinäkn. Luepa Mll:n suositukset.

Vierailija
15/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tästäpä hyvin huomaa kyllä lastensuojeluilmoitusten tekemisen innon :D olen kiitollinen, että omat lapseni ovat kohta täysi-ikäisiä, eikä minun tarvitse kokea olevani huono äiti, vaikka elin nämä 20 vuotta itsekin enkä vain lasteni kautta.

Just näin! :)

Tuo lasun tekijä on joko uupunut äityli, jonka lapsilla on 11kk ikäeroa tai sitten joku, jolla erittäin huono sisarussuhde.

Vierailija
16/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy vanhempien uupumukseen on yhteisön puute. Sosiaaliset suhteet ovat yhtä somekeulimista, arjesta puuttuu järkevä viiteryhmä, joka hyväksyy sellaisena kuin on ja keittää kahvit vaikkei paakkelssia olisi leivottuna.

Omista sisaruksistani ei sellaista yhteisöä syntynyt, ja syytän asiasta ikäeroa.

Vierailija
17/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaan syntyy ihan sairaan rasittavia ja hankalia lapsia. Itse olin vuosia siinä uskossa, että olemme mieheni kanssa hyviä kasvattajia, kun meidän lapset on aina osanneet olla nätisti ja rauhassa. Ja ovat sopuisia ja hyviä leikkimään. Koskaan ei tarvinnut pelätä, että he riehuisivat lentokoneessa tai juhlissa. Sitten siskoni sai lapsia ja ne lapset ovat aina levottomia, tyytymättömiä, kovia tappelemaan yms. Ja tiedän, että siskoni miehensä kanssa ovat tehneet kaikkensa, että lapset olisivat fiksusti. Aika paljon vaikuttaa lasten temperamentti ja luonne.

Vierailija
18/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja tukiverkostoa tarvitaan. Ennen oli mummut pihapiirissä ja tädit ja sedän vaimot katsoivat lapsia siinä samalla kun omiaan paimensivat. Itse asiassa koko naapurusto katsoi muksujen perään. Mutta katsos, kun tänä päivän ei ole oikein omilla mukulillaan vaivata yhtään ketään! Itse kakaras hankit, niin hoidat kanssa. Valittamatta! Ei mummojen kuulu lapsenlapsiaan vahtia. HE ovat omat velvillosuutensa jo hoitaneet. Sinkut ei itsekään ole muksuja hankkineet niin miksi he jonkun muun kakaroita katselisivat. Kellään ei ole velvollisuutta yhtään mihinkään, etenkään lähimmäisen auttamiseen.

Olen ihmetellyt sitä, että koska kerran lasten hankinta on vapaaehtoista, eikä niitä tarvitse lainkaan hankkia, jos ei tahdo, niin miksei jätä sitten hankkimatta, jos pitää vetäytyä lastenlasten hoitamisesta verukkeella omani oon jo hoitanut. Pitäisi olla laki, että jos lapsia hankit (VAPAAEHTOISESTI) niin olet myös sitoutunut auttamaan mahdollisia tulevia sukupolvia. Vaihtoehtona on aina myös olla hankkimatta lapsia, jolloin olet vapaa, etkä jätä jälkeesi edellisten sukupolvien avunpuutteessa olemassa olostaan ja jaksamisestaan taistelevia sukupolvia.

Vierailija
19/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy on huonosti kasvatetut lapset. Hyvä kotikasvatus ja keskittyminen olennaiseen ei uuvuta. Mulla neljä peräkkäin ja suht vaativa duuni, enkä ikinä uupunut.

Ne on nää levottomat yötäpäivää vaativat ja kirkuvat kakarat, jotka vaatii ohjelmatoimistoa 24/7 jotka uuvuttaa. Sorry vaan.

Pientä sääntöä peliin ni johan jaksaa taas. Katsokaa suoernanny -ohjelmia. Niissä näkee kuinka lapset ennen kasvatettiin, aikuisten ehdoilla.

Vierailija
20/40 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy vanhempien uupumiseen ovat lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme