Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkiloma paluu 50-luvulle

Vierailija
15.07.2017 |

Mies heiluu ruohonleikkurin, mönkijän ja soutuveneen kanssa. Minä hoidan lapsia ja kokkaan. On kyllä niin anuksesta. Illalla hoituu hommat sängyssä paremmin kuin kotona, ja miehen mielestä olen hirveän söpö ilman meikkiä. Eikä ole provo.

Oksettaa. Avasin nyt skumppapullon ja kutsuin kälyn illalla ryyppäämään. Mieshän on sitä harrastanut tissutellen koko kesäkuun. Lapsista kumpikaan ei uskalla soutuveneeseen eikä mönkijän. Anoppikin käy valittamassa, että keitän pottuloita liikoo, aha.

Nyt pohdin haluaisiko kaikki miehet tällaista. Jos mökötän niin puristaa poskesta ja nauraa!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ELi seksielämä sujuu kerrankin ja mies hyvillä mielin?

Mikä tässä nyt on niin kamala juttu? Se että muutaman viikon teillä on vähän perinteisempi työnjako? Jos et jaksa tiskata niin laita lapset tiskaamaan ;) Ja voit oikein hyvin itsekin mennä ulkotöihin jos mieli tekee.

Seksi sujuu ja mies on hyvällä päällä, kun ei tarvitse huolehtia mistään. leikkii vaan veneellä ja mönkiällä. Vaimo hoitaa lapset ja ruuat ym pakolliset.  Kyllä minäkin olisin hyvällä päällä ja jalsaisin  hillua sängyssä jos saisin muuten olla kuin ellunkana ja joku huolehtisi kaikesta. Ja jos ap tekee vielä ne "ulkotyötkin" (ruohonleikkuu mökillä 1x/vk) sen lisäksi, että tekee jo kaikki muutkin työt siellä mökillä, niin mitä se ap siitä hyötyy?? Ja sille miehelle, joka kehui, että miesten kanssa on mökillä aina niin rentoa, niin varmasti onkin, kun ei siellä ei ole lapset hoidettavana. Kun nainen lähtee mökille, siellä on myös ne lapset. Jos naiset menee keskenään mökille ilman lapsia, siis naisporukassa, kyllä niilläkin on rentoa. Sen takia miehillä on mökillä monesti rentoa ja nainen on kuin viulunkieli, johtuu juuri siitä, että kaikki vastuu siirtyy naiselle ja mies heittää vapaalle.

Vierailija
22/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on niin kamala juttu? Se että muutaman viikon teillä on vähän perinteisempi työnjako? Jos et jaksa tiskata niin laita lapset tiskaamaan ;) Ja voit oikein hyvin itsekin mennä ulkotöihin jos mieli tekee.

Tämä on niin tyypillistä AV:tä , että jos nainen ei yksin jaksa pyörittää koko huushollia, niin pistetään pienet lapset töihin. Pääasia, ettei raavas terve mies/isä vaan rasitu. Mies saa olla kuin sika pellossa ja muut hoitaa hommat.  Lapset on lapsia ja vastuu on aikuisilla, myös sillä perheen isällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et sitten vaan ole mökki-ihminen? Ei minun miehenikään ole. Muutaman päivän päästä on aina kuin ärsytetty ampiainen. Enkä minä sille oikein mitään voi, jos toinen kokee mökkijutut ärsyttävinä. Itse saunon ja uin mielelläni lasten kanssa. Ruuanlaitto on ollut minun vastuullani myös kotona jo 15 vuotta, joten oikeastaan koen pääseväni mökillä helpommalla kuin kotona, koska syödään joka toinen ilta maissia, grillisalaatteja ja makkaraa, jotka hoituu pöytään 15 minuutissa.

Vierailija
24/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Ilmeisesti siellä on kuitenkin sähkö, juoksevesi, suihku ym. Mitä -50luvulla ei ollut.

Itse olen sitä mieltä ettei mökille kannata ainakaan omaa muijaa ottaa mukaan.

Kai sinä otat kuitenkin lapset mukaasi sinne, huolehdit heistä koko lomasi ajan......

Vierailija
25/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla etten ole.. Tai ainakaan en ole emäntä. Uiminen, saunominen, makoilu auringossa ja metsässä kulkeminen on mukavaa, mutta lähinnä nuo lapset rajoittaa.. Ötökkäpelko on ihan mahdoton 😕

Kotona ollaan lähes vuorotellen vastuussa ruuasta ym, jo töiden takia.. Käydään ulkona syömässä, mies on yhtä paljon lasten kanssa kuin minä.. ja kaikki on helpompaa. Pääsee töihin lepäämään yms. Jotenkin tuntuu, että olen tämän miehelle velkaa, kun meillä on syksyisin hirveästi työpaikan juhlia ja työmatkoja..

Ja mies on hirveän aktiivinen kotona.. En sitten jaksa jatkuvasti valittaa, mutta voisihan kesäni olla rennompikin..

Ap

Vierailija
26/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh, mökillä on ihanaa.

Vielä kun akat saisi jättämään puhelimet helvettiin mökille mennessä. Narsistinen luonne ei vaan kestä olla kuvaamatta itseään montaa päivää.

Tuntuu vähän siltä, että naiset eivät osaa rentoutua. Jos mennään vaan äijäporukassa mökille niin aiperkule kun on rentoa. Ammutaan, saunotaan ja uidaan jne. Mieli lepää.

Ai kuinka on rentoa kun me naiset lähdetään keskenään mökille ja miehet jäävät kotiin lasten kanssa.

Otetaan aurinkoa, uidaan, soudellaan, pelataan pelejä, saunotaan ja kokataan hyvää ruokaa ja juodaan hyvää viiniä ja parannetaan maailmaa. Ei siihen miehiä ja lapsia tarvita. Aika kuluu kuin siivillä :)

Vierailija
27/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kesken mökkeily on parhautta kyllä! <3

Vierailija
28/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset pelkää venettä, ötököitä, moottoreita... Eli käytännössä tuhoavat pihaa, tappelevat, ja juoksen heidän perässään etteivät huku tai kiipeä katolle.. 3 ja 4...- Päivökodin arvostus kasvaa. Normaalisti olen töissä.. Enkä vastaa kaikesta yksin..

Ap

Lapset vaistoavat ja peilaavat omia tunteitasi: pelkoja, arkuutta, vastenmielisyyttä.

Mitäpä jos isä ottaisi heidät mukaan omiin "ulkohommiinsa"?

Voisivat rakennella majaa, käydä ongella ja soutelemassa, lämmittää yhdessä sitä saunaa, koota vihtoja/vastoja, kerätä käpyjä sytykkeeksi ja askarteluun, kauniita kiviä vaikka leikkinäyttelyä varten, opetella kasveja, puita ja lintuja, käydä marjassa, leikkiä aarteenetsintää - ja osallistua ihan oikeasti niihin pihatöihin, resurssien saa mukaan toki.

Mutta niin että kokevat olevansa jopa hyödyksi, ja ennenkaikkea osallisiksi myös isän päivän askareisiin.

Ja sinä itse: astu ulos sieltä hellan ääreltä, ei mökillä tarvitse kokata kuin kaupungissa. Rennompi ote on paljon parempi.

Perunat voi pestä ja riskit tiskata rantavedessä, salaatin pilkkoa ulkorappusilla istuen - isä ja lapset voivat seuraksi hoitaa grillauspuolen (lapset voivat huolehtia vaikka sinappi- ja ketsuppituubeista; ei väliä kunhan joku "luottamustehtävä" on).

Iltapalan voi hoitaa virittelemään nuotion rannalle - paistaa makkaraa, kasviksia tai vaikka leipäjuustoa, mikä nyt teidän perheenne tapa on - niin että lapset saavat itse pidellä omaa tikkuaa ja kypsentää sen oman juttunsa.

Jälkiruoaksi voi paahtaa muutaman vaahtokarkin, ihan vaan vanhoja perinteitä lapsille opettaen.

Saunan jälkeen nauti siitä että lapset nukahtivat kuin pienet enkelit touhuttuaan ulkona koko päivän, ja sinua odottaa oman miehen lämmin syli.

Sen miehen joka on pitkin päivää viestiä sinulle rakkauttaan; niillä hellillä kosketuksilla ja kevyillä "läpsäisyillä", lämpimillä katseilla - joskus silmäniskuillakin -, pienillä nopeilla hymyillä kesken muun touhun, viestien äänettömästi sanoja jotka vain te kaksi voitte kuulla.

Pysähdy.

Sinun elämäsi on tässä ja nyt.

Uskalla heittäytyä siihen mukaan - ja elää.

Nauttia. Olla onnellinen.

Vierailija
29/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen täältä töitä, ja mies kävi töissä täältä. Nyt oltu molemmat lomalla yli 2,vk eli kokonaan täällä. Ehdotin jo, että lähden hermolomalle kotiin -yksin. Valitettavasti lapset ja mies kiljuu perään.

50-lukua: minä hoidan sisältyöt, mies ulkotyöt, mies on urpoissa "töissä" koko päivän. Silti pakko suostua seksiin, koska heikko luonto. Ei astianpesukonetta ja muitakin ajan ilmiöitä täällä. Mies ihan innoossaam -minusta. Kotona kosketaan toisiimme kerran kuussa..

Ap

Olisithan voinut elää velana ja sinkkunakin. Lopeta siis valitus.

Sinkkumies (hehee..)

Vierailija
30/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut, että en jaksa, niin käskee lähteä jonnekin yksin.. Tai pyytää äitinsä tänne ja mukaansa jotain työtä tekemään. Lapset kiljuu mukaan ja anoppi valittaa jostain mikä vaatisi remonttia.

Eli en saa valittamalla sitä mitä haluan. Olisi kiva olla yhdessä koko päivä, ilman helkkarin anoppia tai työvälineitä. Nyt meidän yhteistä aikaa on syöminen ja yö.

Noh, turhaa valitusta kai. En oikein jaksa riidellä, ja mies on kuitenkin kotona ihan mukava... Mökillä vaan erilainen... seksi ja hyvä sauna ne ainoat hyvät, ja se tunti kaksi kun lapset ovat iloisia ja kilttejä..

Ap

Ap mä alan tykätä että olet pohjimmiltasi reilu ja mukava nainen, tykkäät miehestäsi ja lapsistakin. Eiköhän tuo mökkielämä ala sujua, varsinkin jos illalla saunomisen yhteydessä kuiskaat miehellesi että mieluusti tulisit päivisin hänen kanssa puutöihin ja ottaisitte välillä vaikka päiväunet peiton päällä nurmikolla. Jos nimittäin anoppi voisi ottaa lapset päiväksi tai kahdeksi luokseen? Sano miehellesi että kaipaat lisää kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
31/41 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat valmista ruokaa ja kertakäyttöastioita ja pikku matkaradion. Pari naistenlehteä. Keräät kukkia maljakkoon. Opetat lapset rakentamaan pihalle peitoista majoja, annat niille "retkieväät" mukaan. Osta vielä pari riippumattoa jos teillä ei vielä ole. Sitten lapset majaan ja äiti siihen lähelle riippumattoon lehden kanssa.

Vierailija
32/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä miehelleni suon mielelläni tuon paluun 50-luvulle edes mökillä. Ja ei hän ole koskaan minua kieltänyt halkojen pilkkomishommia tai muita "miehisiä" askareita, jos sellainne päännousema sattuisi tulemaan. Mutta ei useinkaan kiinnosta, raskaitakin ne on ja likaisia.

Mieluummin huolehdin  ruokaa pöytään ja teen omia juttuja, kun mies leikkii 50-luvun miestä.Valitsen sitten grilliaterian, jos haluan miehen osallistuvan ruuanlaittoon. Sen verran annan periksi, että lähden hänen kanssaan silloin tällöin kalastamaan, vaikka ei huvittaisi ja kyllä siellä järvellä on sitten aika ihanaa ollutkin, kun vain saa lähdetyksi.

Ja jos tiedän, että miehellä on joku aikaa vievä metsäprojekti, niin jään kotiin, mitä minä sinne yksinäni ihmettelmään, jos ei huvita, ja miehelläkään ei ole huono omatunto, kun ei ehdi rouvalle seuraa pitämään.

Ap:lla taitaa olla av-standardien mukaan asiat varsin hyvin, mukavaa jatkoa. Keksi vaikka joku mukava askarteluharrastus, mitä voit tehdä ehkä lasten kanssa, kun mies puuhailee muuta. Aloita vaikka tekemään mosaiikkipalloja puutahaan koristeeksi.

Vierailija
33/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole askarteluihminen 😂 Mutta hyviä vinkkejä täällä! Tyhjennetäänkin tänään aitta, niin jos laoset viihtyisi vilttien ym tekstiilikrääsän joukossa hetken. Mies teki jopa aamupalan, kun valitin pääkipua.

Lähinnä mietityttää mikä kaupungissa on vikana, kun ukko ei siellä halua seksiä.. Niin noloa kuin se onkin.

Ap

Vierailija
34/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän helpottaa, kun lapset kasvaa. Niiden kasvatukseen kun pääset itse osallistumaan. Miehen kasvattaminen vastuuntuntoinen sitten vanhemmaksi onkin sitten vaikeampaa.

Vierailija
35/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että loppuloma hoidetaan niin, että vaihdetaan rooleja. Tasa-arvoisen työnjaon puolisoiden välillä tunnistaa siitä, että voi vaihtaa tehtäviä päittäin ja se tuntuu kummastakin oikeudenmukaiselta ja reilulta kummin päin vain.

Vierailija
36/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahh, mökillä on ihanaa.

Vielä kun akat saisi jättämään puhelimet helvettiin mökille mennessä. Narsistinen luonne ei vaan kestä olla kuvaamatta itseään montaa päivää.

Tuntuu vähän siltä, että naiset eivät osaa rentoutua. Jos mennään vaan äijäporukassa mökille niin aiperkule kun on rentoa. Ammutaan, saunotaan ja uidaan jne. Mieli lepää.

Ja jotenkin tekin sitä ruokaakin onnistuttu järjestämään, veikkaan? Ei tarvitse marttyroida kenenkään

Vierailija
37/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että loppuloma hoidetaan niin, että vaihdetaan rooleja. Tasa-arvoisen työnjaon puolisoiden välillä tunnistaa siitä, että voi vaihtaa tehtäviä päittäin ja se tuntuu kummastakin oikeudenmukaiselta ja reilulta kummin päin vain.

Höpölöpö. Tasa-arvoisen työnjaon tunnistaa siitä, että töitä tehdään yhtä paljon ja molemmat on yhtä tyytyväisiä

Vierailija
38/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi sujuu ja mies on hyvällä päällä, kun ei tarvitse huolehtia mistään. leikkii vaan veneellä ja mönkiällä. Vaimo hoitaa lapset ja ruuat ym pakolliset.  Kyllä minäkin olisin hyvällä päällä ja jalsaisin  hillua sängyssä jos saisin muuten olla kuin ellunkana ja joku huolehtisi kaikesta. Ja jos ap tekee vielä ne "ulkotyötkin" (ruohonleikkuu mökillä 1x/vk) sen lisäksi, että tekee jo kaikki muutkin työt siellä mökillä, niin mitä se ap siitä hyötyy?? Ja sille miehelle, joka kehui, että miesten kanssa on mökillä aina niin rentoa, niin varmasti onkin, kun ei siellä ei ole lapset hoidettavana. Kun nainen lähtee mökille, siellä on myös ne lapset. Jos naiset menee keskenään mökille ilman lapsia, siis naisporukassa, kyllä niilläkin on rentoa. Sen takia miehillä on mökillä monesti rentoa ja nainen on kuin viulunkieli, johtuu juuri siitä, että kaikki vastuu siirtyy naiselle ja mies heittää vapaalle.

Älä selitä. Ap itse sanoi et mies on sanonut et ap vois lähtee jonnekin ihan yksin. Ap mäkättää ihan turhasta. Sillä olis taas vaihtoehtoja vaikka millä mitalla, mut ei ku pitää vaan valittaa ja valittaa. Ja mies tekee muutakin kun leikkii ap:n kertoman mukaan.

Vierailija
39/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M41v kirjoitti:

Ilmeisesti siellä on kuitenkin sähkö, juoksevesi, suihku ym. Mitä -50luvulla ei ollut.

Itse olen sitä mieltä ettei mökille kannata ainakaan omaa muijaa ottaa mukaan.

Kai sinä otat kuitenkin lapset mukaasi sinne, huolehdit heistä koko lomasi ajan......

En jaksa olla montaa päivää kerrallaan ja meillä on lyhyt matka mökille.

Kesälomastakin olen ollut LAPSEN kanssa 2viikkoa,ei ole mikään ongelma,5v kulkee hyvin mukana.

Vierailija
40/41 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpölöpö. Tasa-arvoisen työnjaon tunnistaa siitä, että töitä tehdään yhtä paljon ja molemmat on yhtä tyytyväisiä

Ja nythän toinen on tyytyväinen ja toinen tyytymätön eli työnjako ei ole tasapuolinen. Jos tyytyväinen osapuoli ei suostu ymmärtämään työnjaon epäoikeudenmukaisuutta eli yrittää pitää omat etuoikeutensa, on pakko vaihtaa tehtäviä päittäin, jotta epätasapuolisuus tulee todetuksi ja voidaan neuvotella asioita sen pohjalta eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi