Pitääkö nelikymppisen sinkkumiehen tyytyä naisiin, joilla on lapsia, vaikka mies ei edes pidä lapsista?
Vai onko järkevämpää tavoitella lapsettomia, mahdollisesti nuorempia naisia?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ihan järjetön tuo ajatus, että lapsia hankkineen naisen pitäisi olla tyytyväinen, jos joku tyytyy häneen paremman puutteessa. Ei herranen aika. Naisen päässä on vikaa, jos hän haluaa olla sellaisen miehen kanssa, joka ei pidä hänen lapsistaan. Ap:n kannattaa keskittyä lapsettomiin naisiin ja etenkin sellaisiin, jotka eivät enää tule raskaaksi.
Ja ihan samalla tavalla on järjetön ajatus, että lapsettoman miehen pitäisi tyytyä lisääntyjänaisiin, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järjetön tuo ajatus, että lapsia hankkineen naisen pitäisi olla tyytyväinen, jos joku tyytyy häneen paremman puutteessa. Ei herranen aika. Naisen päässä on vikaa, jos hän haluaa olla sellaisen miehen kanssa, joka ei pidä hänen lapsistaan. Ap:n kannattaa keskittyä lapsettomiin naisiin ja etenkin sellaisiin, jotka eivät enää tule raskaaksi.
Ja ihan samalla tavalla on järjetön ajatus, että lapsettoman miehen pitäisi tyytyä lisääntyjänaisiin, eikö totta?
Tietenkin. Ei kenenkään pidä tyytyä mihin tahansa, sehän on ihan selvä. Jos ei löydä mieleistä, on ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Parisuhteessa ei kenenkään pitäisi tyytyä kehenkään, vaan olla yksin, kunnes oikeasti rakastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tyytyä eikä ole järkevää tavoitella nuorempiakaan.
Koetko jotenkin uhkaavaksi sen, että ikäisesi miehet voivat tavoitella itseäään nuorempia naisia?
Jos mies ei halua lapsia ja nainen sekä haluaa että iän puolesta pystyy, niin tuo suhde on järjetön. Lapsiasiassa ei voi tehdä kompromissejä. Nainen, joka ei voi saada lapsia, on varma valinta, hänelle ei iske vauvakuume.
Olen mies, ja nykyisessä suhteessani nainen on seitsemän vuotta minua nuorempi. Edellisessä oli kaksi vuotta vanhempi. Ikä ei aikuisten välisissä suhteissa ratkaise vaan persoona, elämäntapa, arvot ja yhteiset mielenkiinnon kohteet.
Olen itsekkin samassa tilanteessa. Edellinen suhteeni päättyi, kun en suostunut "hankkimaan" lapsia kyseisen henkilön kanssa.
Miksi suurimmalle osalle naisista, ne lapset ovat se elämän suola? En tahdo, enkä koskaan ole tahtonut omia jälkeläisiä. Tämä oli minulle selvää jo teini-iässä.
Jos tarkemmin ajattelee niin, vihaan huutavia kakaroita ja heidän yli/ali huolehtivia selfievanhempiaan!
Toivon maailmanloppua..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko jotenkin uhkaavaksi sen, että ikäisesi miehet voivat tavoitella itseäään nuorempia naisia?
Jos mies ei halua lapsia ja nainen sekä haluaa että iän puolesta pystyy, niin tuo suhde on järjetön. Lapsiasiassa ei voi tehdä kompromissejä. Nainen, joka ei voi saada lapsia, on varma valinta, hänelle ei iske vauvakuume.
Jospa antaisit naisten tehdä itse omaa elämäänsä koskevat päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä uhkaisi? Itse ainakin olen ihan hyvässä parisuhteessa, enkä siitä aio lähteä. Mutta olen ollut nuori nainen, ja tiedän, miten ällöinä vanhempia miehiä pidetään, kun yrittävät nuoria naisia lähennellä. Ja julkkiksiin on turha vedota, julkkiksella on karismaa, jota nelikymppisellä netissä sinkkuuttaan valittavalla tuskin on.
Käyttäjä6361 kirjoitti:
Miksi suurimmalle osalle naisista, ne lapset ovat se elämän suola? En tahdo, enkä koskaan ole tahtonut omia jälkeläisiä. Tämä oli minulle selvää jo teini-iässä.
Minäkin tiesin jo teini-iässä, etten halua lapsia. Ymmärrän silti, että suurin osa haluaa. Ei sitä niin vaikea ole ymmärtää, jos yhtään miettii. T. Omastaan halustaan lapseton kohta nelikymppinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Eli sen sijaan, että etsit ikäisesi, joka ei halua lapsia, niin haluat löytää nuoremman, joka ei halua lapsia. Sähän teet tästä vain itsellesi vaikeampaa :D
Jos vanhemmat kiinnostais, niin niissä olis sekä veloja, että niitä, joiden lapset on jo aikuisia. Olen itse 28-vuotias N vela ja en itse halua vanhempaa miestä ihan jo eliniänodotteen takia. Paljon voi tottakai sattua elämässä ja puolison rinnalla seistään, mutten ehdoin tahdoin hankkisi 7 vuotta vanhempaa miestä, koska peruskunto on 60-vuotiaana jo sit niin paljon huonompi. Kun itse pääsen eläkkeelle, niin onkin jo pakko alkaa omaishoitajaksi. Saattaahan se muutenkin tapahtua jopa nuoremman kanssa, mutta ainakaan en varmista kyseistä kohtaloa itselleni ;)
Tuohon omaishoitajajuttuun voin kertoa, etten itse tunne tai tiedä ainuttakaan miestä tai naista, jonka ikä alkaa kuutosella ja tarvitsisi omaishoitajaa, enkä taida tietää niitäkään, joiden ikä alkaa seiskalla ja tarvisisivat omaishoitajaa. Kaikki tietämäni omaishoitajaa tarvitsevat ihmiset ovat 80 ja 80+ -vuotiaita.
Tuntemani ja tietämäni 60-79-vuotiaat miehet ja naiset ovat ikäänsä nähden pääosin oikein virkeitä, reippaita ja toimeliaita ihmisiä. Harrastavat, matkustavat ja eläkkeellä olevat nauttivat eläkepäivistään. Tuon ikäluokan alkupäässä olevat monet ovat vielä töissäkin.
Nykuään 50-60v ovat kiinnostuneita 40v miehistä. He haluavat viriilin rakastajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa antaisit naisten tehdä itse omaa elämäänsä koskevat päätökset.
Jos nainen on aina halunnut lapsia, on yhdessä miehen kanssa, joka ei halua, niin jomman kumman on luovuttava haluamisestaan. Ihan sama juttu toisinpäin. Jos joutuu luopumaan unelmastaan vastentahtoisesti toisen vuoksi, katkeroituu helposti. Naisella tuossa lapsiasiassa on ikäraja, sitä ei voi venyttää loputtomiin.
Käyttäjä6361 kirjoitti:
Olen itsekkin samassa tilanteessa. Edellinen suhteeni päättyi, kun en suostunut "hankkimaan" lapsia kyseisen henkilön kanssa.
Jos tarkemmin ajattelee niin, vihaan huutavia kakaroita ja heidän yli/ali huolehtivia selfievanhempiaan!
Toivon maailmanloppua..
Mulla on täysin päinvastainen kokemus. Hirveä painostus aina ollut miesten taholta lapsiin ja oletus myös siitä, että muutan vielä mieltäni. Kun yritän kertoa, ettei meidän ole järkevää ryhtyä suhteeseen, jossa toinen haluaa lapsia ja toinen ei, niin aina saa sellaisen aika ylimalkaisen"oot vielä niin nuori, että mieli muuttuu"-tyylisen läpätyksen.
Eiköhän se vain ole niin, että suurin osa haluaa niitä lapsia (miehet tai naiset). Jo luonto määrittänee sen, että homoseksuaalit ja lapsia haluamattomat ovat vähemmistöä ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että olemme lisääntymiskyvyttömiä. Eikä siinä ole mitään pahaa. Se on vain jonkun mutaation ja aivokemian tulos. Olemme erilaisia, mutta saman arvoisia. Sitä en ymmärrä, miksi sinulla on niin kova tarve todistella omaa lapsivihaasi. Hyvä oppia tulemaan niiden kanssa toimeen ainakin joten kuten, sillä myös lapsia yhteiskunnassa tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sen sijaan, että etsit ikäisesi, joka ei halua lapsia, niin haluat löytää nuoremman, joka ei halua lapsia. Sähän teet tästä vain itsellesi vaikeampaa :D
Jos vanhemmat kiinnostais, niin niissä olis sekä veloja, että niitä, joiden lapset on jo aikuisia. Olen itse 28-vuotias N vela ja en itse halua vanhempaa miestä ihan jo eliniänodotteen takia. Paljon voi tottakai sattua elämässä ja puolison rinnalla seistään, mutten ehdoin tahdoin hankkisi 7 vuotta vanhempaa miestä, koska peruskunto on 60-vuotiaana jo sit niin paljon huonompi. Kun itse pääsen eläkkeelle, niin onkin jo pakko alkaa omaishoitajaksi. Saattaahan se muutenkin tapahtua jopa nuoremman kanssa, mutta ainakaan en varmista kyseistä kohtaloa itselleni ;)
Tuohon omaishoitajajuttuun voin kertoa, etten itse tunne tai tiedä ainuttakaan miestä tai naista, jonka ikä alkaa kuutosella ja tarvitsisi omaishoitajaa, enkä taida tietää niitäkään, joiden ikä alkaa seiskalla ja tarvisisivat omaishoitajaa. Kaikki tietämäni omaishoitajaa tarvitsevat ihmiset ovat 80 ja 80+ -vuotiaita.
Tuntemani ja tietämäni 60-79-vuotiaat miehet ja naiset ovat ikäänsä nähden pääosin oikein virkeitä, reippaita ja toimeliaita ihmisiä. Harrastavat, matkustavat ja eläkkeellä olevat nauttivat eläkepäivistään. Tuon ikäluokan alkupäässä olevat monet ovat vielä töissäkin.
Sanoin 60 siitä syystä, että miehillä on tilastollisesti huomattavasti enemmän elintapasairauksia silloin, kun naisilla. SItten puhuin omasta eläkeiästäni, joka on päälle 67v. Siinä vaiheessa 7 vuotta vanhempi mieheni olisi 74 eli elinajanodotetta jäljellä 4 vuotta . Kyllä 74-vuotias mies on yleensä jo aika huonossa kuosissa biologiansa sanelemana valitettavasti. Mutta hyvä, jos tunnet monia virkeitä. Itse olen ollut duunissa hoivapuolella ja esim. palvelutalossa, joten tullut nähtyä niitä toisenlaisia.
Voit myös tavoitella ikäisiäsi lapsettomia naisia. Mitä vanhempi, sitä varmempaa ettei vahinkolapsia tule tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä6361 kirjoitti:
Minäkin tiesin jo teini-iässä, etten halua lapsia. Ymmärrän silti, että suurin osa haluaa. Ei sitä niin vaikea ole ymmärtää, jos yhtään miettii. T. Omastaan halustaan lapseton kohta nelikymppinen nainen
Jännä kuulla, että teini-iässä. Minulle on 'aina' ollut selvää etten halua lapsia. Mutta tunnen myös paljon ihmisiä, jotka ovat n. 30-vuotiaiksi asti julistaneet olevansa veloja, ja sitten perustaneet perheen. Mikähän on yleisin ikä tajuta oma perheenperustamistarpeensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin 60 siitä syystä, että miehillä on tilastollisesti huomattavasti enemmän elintapasairauksia silloin, kun naisilla. SItten puhuin omasta eläkeiästäni, joka on päälle 67v. Siinä vaiheessa 7 vuotta vanhempi mieheni olisi 74 eli elinajanodotetta jäljellä 4 vuotta . Kyllä 74-vuotias mies on yleensä jo aika huonossa kuosissa biologiansa sanelemana valitettavasti. Mutta hyvä, jos tunnet monia virkeitä. Itse olen ollut duunissa hoivapuolella ja esim. palvelutalossa, joten tullut nähtyä niitä toisenlaisia.
Unohdit huomioida sellaisen tekijän, kuin keskimääräisen eliniän nousun vuosien mittaan. Tämä pitää ottaa huomioon varsinkin, mitä nuorempi ihminen on. Sitten kun nuoret ovat aikanaan tuossa iässä, niin näiden vuosikymmenten aikana ehtii se keskimääräinen elinikäkin nousta.
Nykyisten seitsenkymppisten tai vaikka kasikymppisten lapsuudessakaan keskimääräinen elinikä ei ollut lähelläkään nykypäivän lukemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä uhkaisi? Itse ainakin olen ihan hyvässä parisuhteessa, enkä siitä aio lähteä. Mutta olen ollut nuori nainen, ja tiedän, miten ällöinä vanhempia miehiä pidetään, kun yrittävät nuoria naisia lähennellä. Ja julkkiksiin on turha vedota, julkkiksella on karismaa, jota nelikymppisellä netissä sinkkuuttaan valittavalla tuskin on.
Kuitenkin tämä foorumi on samaan aikaan kuulemma täynnä av-mammoja jotka ovat ainakin 10v ikäänsä nuoremman näköisiä ja joille 20v nuoremman miehen hankkiminen ei ole ongelma. Lapsikin tai pari ei myöskään tuota ongelmia komean alfauroksen saamiseen.
Itse olen 40v ja minulla on tänäãn treffit 25v lapsettoman tytön kanssa. Ei kyllä minulle ole mikään ongelma. Kai minulla on sitten sitä "karismaa" (ei kyllä ole).
Ihan naurettavassa vääristyneessä mielekuvitusmaailmassa nämä av-mammat elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit huomioida sellaisen tekijän, kuin keskimääräisen eliniän nousun vuosien mittaan. Tämä pitää ottaa huomioon varsinkin, mitä nuorempi ihminen on. Sitten kun nuoret ovat aikanaan tuossa iässä, niin näiden vuosikymmenten aikana ehtii se keskimääräinen elinikäkin nousta.
Nykyisten seitsenkymppisten tai vaikka kasikymppisten lapsuudessakaan keskimääräinen elinikä ei ollut lähelläkään nykypäivän lukemia.
En unohtanut :) Tällä hetkellä 2016-syntyneille miehille eliniänodote on 78,4 vuotta. 1980-luvun alkupuolella syntyneelle miehelle se on jopa alle 70. Sehän ei tietysti tarkoita sitä, että potentiaalinen 7 vuotta vanhempi mieheni kuolisi 69-vuotiaana, mutta kyllä sen jälkeen ollaan jo lainatun ajan puolella. Osa elää perusterveinä 80-vuotiaiksi, mutta useimmille alkaa tulla monenlaista vaivaa. Niitä ei vain näe, koska he eivät ole niitä aktiivisia vanhuksia, jotka tuolla laittavat siirtolapuutarhapalstaa kuntoon ja käyvät zumbaamassa. Miesten yleiskunto on nimenomaisesti heikentynyt nopeammin kuin naisten, joten oletettavasti myös terveitä vuosia tulee olemaan vähemmän.
Eihän ne lapset sittenkään katoa minnekään. Käyhän ne välillä kotona, sitten mukaan tulee puolisot ja lopulta lapsenlapset. Jos tuo ei kiinnosta, niin parempi pysyä lapsettomissa naisissa.