Mieheni syö lapseni ruuat
Mieheni on tyranni. Elämme lasteni kanssa jakuvassa ahdingossa. Mies pakottaa lapseni (4v ja 6v) siivoamaan, eikä kyse ole omista leluista jne. Mies kontrolloi syömisiämme ja saattaa kesken ruokailun ottaa lapsiltani lautasen pois ja syödä ruuan itse. Lapseni joutuvat viettämään aikaa paljon omissa huoneissaan ja saavat puhua vain kun heitä puhutellaan. Uskon että mies omalla tavallaan rakastaa meitä kyllä, sillä hän tarjoaa meille katon päämme päälle, ruokaa ja hieman taskurahaakin. En halua erota. Miten pehmittää miestä? Nyt naiset kaikki vinkit kehiin!
Kommentit (28)
Miksi et halua erota?Anna edes lapset pois sitten...
Vakaumuksemme ei salli eroa. Nytkin kirjoittaessa riopn vakaumustamme.
Ap
Tarkennan. Kuulun uskonnolliseen liikkeeseen ja olen vuosikaudet lukenut vauva.fi:tä, iltasanomia, iltalehteä ja seiskaa. Kukaan ei tiedä tästä. Ei edes parhaat ystäväni.
Ap
höpö höpö sun juttujas. Opettele kyhäämään uskottavampia Päivän Provoja, niitä tääl riittää yllinkyllin ilman suakin eipä silti.
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö sun juttujas. Opettele kyhäämään uskottavampia Päivän Provoja, niitä tääl riittää yllinkyllin ilman suakin eipä silti.
Harjoitele sinä idiootti kirjoittamaan! Käy koulut loppuun, enkä tarkoita elämämkolua!
0/5 - ei sinulla tänään oikein provokynä luista
Lähdetään mukaan. Onko itselläsi ollut vastaava kotikasvatus?
Vierailija kirjoitti:
0/5 - ei sinulla tänään oikein provokynä luista
Luisuta sinä provokynä sisääsi. Et olisi noin kiukkuinen :)
Toivoin asiallista keskustelua tänne ja nyt täällä puhutaan todella rumasti. Teenkö aiheesta uuden aloituksen?
Jos tämä nyt on totta, niin mitä keskustelemista asiassa on, kun hyväksyt kuitenkin miehen käytöksen ja erokin on poissuljettu? Mies käyttäytyy pelottavan tyrannimaisesti, tuo ei ole normaalia. Normaalein keinoin hän ei tule ikinä muuttumaan. Vaihtoehtosi ovat kovin vähissä. Joko kestätte ja kärsitte tai lähdette. Lapset lähtee todennäköisesti itse niin äkkiä kun vaan kykenevät. Itse voit päättää miten elämäsi haluat viettää.
Vierailija kirjoitti:
Toivoin asiallista keskustelua tänne ja nyt täällä puhutaan todella rumasti. Teenkö aiheesta uuden aloituksen?
Vaadi sitä asiallista keskustelua kotona ja tee elämässäsi uusi aloitus. Lue oma aloituksesi ja tee siitä päätelmät kannattaako tuota miestä sisällyttää siihen. Ja voit myös harkita tuota "vakaumusta", että kannattaako sitä ottaa mukaan uuteen aloitukseen.
Ap taisi kysyä keinoja miehen pehmittämiseen. Itsellä oli vähän samantyyppinen ongelma mieheni kanssa, mukaanlukien tuo lasten ruuan syöminen. Hän omien sanojensa mukaan osoitti "johtajuuttaan" säännöstelemällä lasten ruokailua. Eikä myöskään halunnut lapsista lihavia. Kaikki lopulta loppui avioeroon ha myöhemmin ex mieheni joi itsensä humalaan ja ajoi kolarin ja menehtyi.
Mietin että kuinka voisin yrittää muuttaa miestä pehmeämmäksi ja hellemmäksi aviomieheksi ja isäksi.
Siihen tarvitsen ihan konkreettisia neuvoja.
Ap
En ole itse kasvanut uskonnollisessa perheessä. Isäni oli alkoholisti ja äitini narsisti ja olen kiitollinen että olen löytänyt Jumalan ja Jumala antoi minulle hyvän miehen. Mieheni ei juo, ei polta, eikä ole koskaan lyönyt minua tai lapsia. Hänellä on puutteensa, sen myönnän.
En halunnut aluksi tuoda vakaumustamme ilmi, sillä sen kuultuaan ihmiset pitävät helpisti vähä-älyisenä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole itse kasvanut uskonnollisessa perheessä. Isäni oli alkoholisti ja äitini narsisti ja olen kiitollinen että olen löytänyt Jumalan ja Jumala antoi minulle hyvän miehen. Mieheni ei juo, ei polta, eikä ole koskaan lyönyt minua tai lapsia. Hänellä on puutteensa, sen myönnän.
En halunnut aluksi tuoda vakaumustamme ilmi, sillä sen kuultuaan ihmiset pitävät helpisti vähä-älyisenä.
Ap
Sun vähä-älyisyys ilmeni jo ihan ekassa viestissä. Ei ollut tarpeen edes mainita vakaumuksestasi, jotta sen voi huomata. Ei kukaan täysjärkinen jatka tuollaisessa suhteessa ja anna jonkun kohdella omia lapsia tuolla tavalla.
Onko mies lasten isä vai ovat toisen miehen jälkeläisiä? Usko on ehkä sinut pelastanut pahemmalta, mutta hyvää miestä et ole saanut. Tyranne se on eikä mikään muu. Sinä et miestä pysty muuttamaan. Toista ihmistä ei voi muuttaa, vain itseään voi muuttaa. Eli muuta itsesi rohkeaksi ja itsenäiseksi, kerää lapset ja kamppeet ja jätä se se miehenkuvatus. Mene ensin vaikka turvakotiin ja ano sitten kunnalta asuntoa. Tuo nykyinen elosi ja olosi ei ole ihmisen elämää. Uskonyhteisösi ja miehesi ovat alistaneet sinut kynnysmatoksi. Siis edellyttäen, että kirjoitat totta.
Kyllä ihminen voi uskoa Jumalaan iloisella hyvällä mielellä. Ei tarvitse alistua mihinkään tai kenenkään käskyvallan alle.
Ota lapset ja lähde. Löydät varmasti seurakuntia, joissa voit olla uskossa ilman ahdistusta. Miestäsi et voi muuttaa, turha kysellä siihen täältä, tai mistään muualtakaan, neuvoja.
Terveisin onnellinen, Jumalaan uskova perheenäiti.
Ihmiset pitävät teitä vähä-äyisinä vakaumuksesta kuultuaan tai ilman sitä. Joku Koivuniemen lahko tai vastaava pesäke voisi olla tuollainen, jos aloitus ei olisi provo, mitä se on.
Seurakunta kannattaa valita sen mukaan, että opetus perustuu Raamattuun sekä kaikkien ihmisten arvostamiseen, kunnoittamiseen ja rakastamiseen.
Tänään on kyllä surkeita provoja. Ei mitään yritystä.