Kannattaako ostaa aurinkolasit vahvuuksilla vai ilman?
Tätä mietin tällä hetkellä. Jos ostan ilman vahvuuksia, sitten joutuisi vekslaamaan piilarien kanssa.
Kommentit (24)
Jos et käytä piilareita päivittäin, niin ehkä vahvuukselliset olisivat paremmat. Siis jos hankit vain yhdet aurinkolasit. Jos piilareita tulee kuitenkin käytettyä välillä, niin ehkä voisit hankkia jotkut halvat vahvuudettomat aurinkolasit lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ostaa vahviuksilla, koska silloin ei kukaan muu voi niitä lainata.
Siis ostaako joku aurinkolasit sillä ajatuksella, että "näitä on kiva sitten lainailla kavereillekin!"
On aurinkolaseja jotka käy silmälasien päälle. Aurinkolasit vahvuuksilla jos edellä mainittu ei käy. Sitten täytyy olla laatua eikä alerihkamaa. ..koska vahvuus lisää hintaa.
Vahvuuksilla.
Ite en koskaan käytä piilareita niin en pärjäisi normaaleilla aurinkolaseilla.
Vierailija kirjoitti:
On aurinkolaseja jotka käy silmälasien päälle. Aurinkolasit vahvuuksilla jos edellä mainittu ei käy. Sitten täytyy olla laatua eikä alerihkamaa. ..koska vahvuus lisää hintaa.
Nuo on aika järkyttäviä nuo silmälasien päälle tulevat aurinkolasit...
Olen miettinyt vahvuuksilla ostoa, sillä nykyisin käytän enemmän laseja. Toki piilareita tulee välillä käytettyä mutta ei päivittäin. Ihan merkkilasit ajattelin ostaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ostaako joku aurinkolasit sillä ajatuksella, että "näitä on kiva sitten lainailla kavereillekin!"
Miksei ostaisi? Se ettei sinulle ole näkökulma edes juolahtanut mieleen, ei tarkoita sitä etteikö joku näppärämpi osaisi asiaa ajatella.
Kun menet sisätiloihin ja otat aurinkolasit pois, näetkö kuitenkin kohtuullisesti ilman piilolaseja?
Minulla on aurinkolasit vahvuuksilla ja joudun sisällä esim. kauppa-asioilla vaihtamaan tavallisiin laseihin.
Suosittelen vahvuuksilla. Viime kesänä ostin ja toimii
Mulla on piilarit + aurinkolasit. Ja sit silmälasit. Nyt ostin sllaset omien lasien päälle aurinkolasit. Toimii. Nimittäin piilareiden kanssa mä otan aina aurinkolasit pois, kun menen kauppaan, luen jotain yms.
Jos mulla olisi aurinkolasit vahvuuksilla niin mun kohdalla tulisi helposti sitä vaihtoa sit omiin tavallisiin laseihin.
Ja jos päädyt ostamaan noi omien päälle niin optikolta. Ne markettien on huonot. Saa kyllä vähän suojaa mut on rimpulat ja läpäisee liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun menet sisätiloihin ja otat aurinkolasit pois, näetkö kuitenkin kohtuullisesti ilman piilolaseja?
Minulla on aurinkolasit vahvuuksilla ja joudun sisällä esim. kauppa-asioilla vaihtamaan tavallisiin laseihin.
En kyllä kovin hyvin, koska mulla on -3 vahvuutta. AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Aurinkolaseilla näkee sisälläkin hyvin.
Itselläni on vahvuuksilla, sillä en käytä piilareita juuri koskaan. Jos joskus käytänkin, on minulla sitten myös yhdet halpisaurinkolasit sitä tarkoitusta varten. Vahv. aurinkolaseissa on kyllä se ärsyttävä juttu, että pitää vaihdella laseja kotelosta päähän ja aurinkolaseja koteloon ja takaisin, ja tämä siis ärsyttää lähinnä jossain kaupungilla, jossa tulee kuljettua välillä ulkona ja välillä käytyä vaikka liikkeessä. Mutta sen ärsyttävyyden kestän, koska muuten vahvuudelliset arskat on parhainta ikinä, kun en tosiaan niitä piilareita tykkää käyttää.
Mulla oli vahvuuksilla olevat aurinkolasit kymmenen vuotta mutta nyt olen siirtynyt käyttämään silmälasien päällä pidettäviä koska joudun uusimaan muuttuvien vahvuuksien takia silmälasit usein vuoden välein mutta vähintään 2 vuoden välein. Pokien valitseminen on yhtä tuskaa.
Itse en voi olla ilman silmälaseja, joten aurinkolasitkin ovat vahvuuksilla. Koska lasit ovat välttämättömyys ja silmäni valonarat, minulla on kirkkaiden lasien ohella tummat, varsinaiset aurinkolasit sekä valon mukaan tummenevat. Tosi paisteessa tummenevat eivät riitä.
Aurinkolasit vahvuuksilla ovat mielestäni oikein kätevät. Ainoa pieni hankaluus on juuri se, että sisällä on vaihdettava tavallisiin laseihin.
Ikänäön vuoksi pidin aluksi niitä plussalaseja ja nyt tarvitsee olla kaksitehot. Kun hankin kaksitehot, ostin semmoisesta tarjouspaketista aurinkolasit vahvuuksilla ja miekestäni paras ostos! Ajaessa arskat päässä näkee kaikki kyltit ja opasteet. Ulkona voi lukea. Arskat päässä voi käyttää puhelinta. Piilareita en käytä. Nyt tosin näkö taas huonontunut, joten uudet lasit pitäs hommata ja aion nytkin ottaa myös arskat.
Minulla on aina ollut aurinkolasit ollut ilman vahvuuksia, koska käytän piilareita päivittäin. Nyt tilasin ensimmäiset tummenevat lasi smartbuyglasses:iltä ja olen tykännyt niistä todella paljon. Ovat erittäin käytännölliset! :)
Vahvuuksilla ehdottomasti, näkee paljon paremmin timmit naiset pikku bikineissä rannalla. Itsekin jouduin ostamaan kesän alussa. Maksoihan ne 270e mutta joka pennin väärti kun näkee tarkat cameltoet yms.