Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nyt pojat pyöräilevät kentälle, mutta huonolla kelillä heidät pitää tietysti kuljettaa sinne."

Vierailija
15.07.2017 |

Mopoautoihin liittyvässä jutussa äiti totesi 15-vuotiaista pojistaan näin
koskien kulkemista jalkapalloharjoituksiin. Ihmettelen tuota kohtaa "tietysti". Mikä on sellainen huono keli, joka estää pyörällä kulkemisen? Kyllä minä kuljin nuorena kaikissa keleissä pyörällä. Kelin mukaan tarvittaessa oli sadevaatteet tai toppavaatteet päällä.

http://m.iltalehti.fi/autouutiset/201707142200265479_oa.shtml

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ne mussut pystyy sateessa futaamaan?

Vierailija
2/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyään sadevaatteetkin näyttää ihan tavallisilta vaatteilta. Itse muistan, että minulla oli joku sellainen kamala muovipuku. Kyllä kunnon goretex-vaatteet halvemmat on kuin mopoauto! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, tuo on sitä nykyaikaa. Sukulaistytöllä oli tärkeä meno muutaman km päähän josta ei ehdottomasti saanut olla pois. Vettä satoi. No vanhemmat oli töissä ja heidän piti soitella ympäri kaupunkia tutut läpi että kultamussukka pääsisi paikan päälle. Tytöllä on siis ihan oma pyöräkin.

Itsekin nuorena aina tuli kuljettua pyörällä oli keli mikä tahansa. Sadevaatteet ja sateenvarjo on keksitty (osasin ajaa pyörällä sadevarjo kädessä!). Joskus oli vaihtovaatteet mukana tarpeen mukaan. Eikä tullut mieleenkään kysyä vanhemmilta kyytiä vaikka kotona olivatkin.

Vierailija
4/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lähdetä lätkä harjoituksiin fillarin kanssa vaan tila-autolla.

Vierailija
5/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nykyään tehdään lasu, jos pakottaa lapsille traumatisoivat kuravaatteet päälle, kun sataa.

Vierailija
6/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienestä asti kuskattu, niin...

Mutta onko kyse vain siitä, että ei halua pukea sadevaatteita vai jostain muusta?

Vierailija
7/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, pyörällä vaan! Meidänkin 10v poika polkee harkkoihin 10 km hiekkatiepätkän, jossa ei pientareita eikä valoja. Talvellakin. Eikä tunnu missään. Surkimukset.

Vierailija
8/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, pyörällä vaan! Meidänkin 10v poika polkee harkkoihin 10 km hiekkatiepätkän, jossa ei pientareita eikä valoja. Talvellakin. Eikä tunnu missään. Surkimukset.

Pukeeko mukisematta sään mukaiset vaatteet, kuravaatteetkin?

Vierailija
9/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajanut -38 pakkasessa kouluun pyörällä1986. Isä oli 8 h. partiossa -49 asteessa maamme rajalla1986. Miten sen nyt ottaa pienet kylmyyret?

Vierailija
10/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajanut -38 pakkasessa kouluun pyörällä1986. Isä oli 8 h. partiossa -49 asteessa maamme rajalla1986. Miten sen nyt ottaa pienet kylmyyret?

Vierailija
11/11 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeeko mukisematta sään mukaiset vaatteet, kuravaatteetkin?

Joo totta kai, talvella laittaa pilkkihaalarin ja jättää sen harkkojen ajaksi päälle. Monta kertaa olen nähnyt sen tien poskessa kun menen isoveljeä viemään lätkäharkkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi