Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tumpelo lähtee matkalle! Finnair ja bag drop Helsinki-Vantaalla

Ummikko
15.07.2017 |

Ummikot ulkomailla lähtee liikenteeseen. Lento lähtee siis Helsinki-Vantaalta ja lähtöselvityksen nyt kai voi tehdä kätevästi netissä, mutta entäs matkatavarat? Finnairin sivuilta lukiessani ymmärsin, että voi mennä oikealle palvelutiskille tai vaihtoehtoisesti automaatilla tsekata ne itse. Jostakin muualta netistä luin kuitenkin, että vaikka menisin palvelutiskille pitää minun silti sitä ennen tulostella tarroja ja lippuja automaatista itse laukkuuni? Voisiko joku viisaampi selvittää minulle miten toimia. Kauhee stressi iskee tyhmälle. :D

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaalla on T2:n/Finnairin aulassa kymmenittäin automaatteja josta saat tarrat tulostettua omalla varaustunnuksella (check-in voit tehdä etukäteen netissä tai samalla automaatilla) Ja siellä on nyt kesällä neuvojia lähes joka automaatille ja tyyppejä, joilta kysyä. Sitten bag drop jonoon laukkujen kanssa jonottamaan ja seuraavaksi turvajonoon. Onnistuu kyllä

Vierailija
2/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jos haluat jättää matkatavarasi palvelutiskille, sinun ei tarvitse tulostaa mitään, varaat vain riittävästi aikaa ja jonotat.

Itsepalveluna juttu menee nopeammin ja tosi helposti, sillä kone neuvoo koko ajan ja opastusta voi saada myös lentokenttähenkilökunnalta. Sen jälkeen kun matkalaukun lipuke on tulostunut, se kiinnitetään laukkuun, jonka jälkeen jonotat itsepalvelutiskille, jossa skannaat lipukkeen viivakoodin (siinäkin selkeät ohjeet) ja laukku lähtee liukuhihnaa pitkin kohti konetta. Hyvää matkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis voin tehdä lähtöselvityksen netissä ja mennä palvelutiskille jättämään laukut? Eli minun ei tarvitse tulostella automaatilla mitään vain virkailija tekee sen?

"Voit tehdä lähtöselvityksen myös internetissä, mutta lentoasemalla sinun pitää vielä joka tapauksessa mennä lähtöselvitysautomaatille ja tulostaa matkatavaratarrat."

Tuo lainausmerkeissä oleva teksti finavian sivuilta vaan kertoo toista. Ei ehkä tämmösten tumpeloiden pitäis lähtee lähikauppaa pidemmälle :D

Vierailija
4/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lähtöselvitys netissä. Mene kentälle hyvissä ajoin ja kirjoita automaattiin matkasi tunnus. Se tulostaa sinulle matkatavaroiden tarran. Ei ole vaikeaa tähän asti, eihän? Kiinnitä tarra ohjeiden mukaan matkalaukkuun ja se pikkuosa matkalippuusi (tarvitset sitä, jos matkatavarasi katoavat). Etsi oikea bag drop -tiski, ne on selvästi merkitty. Jonota ja omalla vuorollasi laita laukku hihnalle. Skannaa tiedot ohjeiden mukaan. Laukku lähtee ja sinä olet vapaa siirtymään turvatarkastukseen.

Vierailija
5/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet lähtöselvityksen netissä. Kentällä menet automaatille ja toimit ohjeiden mukaan. Kone tulostaa matkalaukun tarrat ja liimaat ne laukkuusi. Sitten viet matkalaukun hihnalle ja luet viivakoodin tarrasta ja homma hoidettu. Finnairilla onHelsingissä myös palvelutiski, mutta paluumatkalla ei välttämättä ole, joten kannattaa harjoitella jo menomatkalla, jos ei ole ennen käyttänyt.

Vierailija
6/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin kesäkuussa Kroatiaan ja oon kans reissannu vähän ja sit just jännitän eniten lähtöselvityksiä. Nyt tulostin kotona lähtöselvityslaput. panikoin automaattikoneiden luona, kun ei näkynyt henkilökuntaa (juu, olin tosi hyvissä ajoin paikalla).  Siinä kun pällisteltiin laukkujen kanssa, niin yks virkailija kysäisi "oletteko tehneet lähtöselvityksen?" -Juu, ollaan. -No sitten voitte mennä myös tuonne reunimmaiselle tiskille. PELASTUS! Virkailija kiinnitti laukkuihime tarrat ja pistri ruumaan menevät hihnalle. HYVIN ONNISTUI NÄINKIN! Ja emme olleet edes ainoita tässä jonossa:)

Vierailija
7/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee lähtöselvitystä netissä, kun sen voi tehdä samalla, kun ne tarratkin tulostetaan, ne tarrat kun pitää kuitenkin saada. Siinä samalla ruudulla se lähtöselvityskin tehdään.

Sitten tarrat laukun kahvaan ja menet bag dropille. Se ruutu siinä antaa ohjeet, mitä tehdään eli laitoin laukun hihnalle, skannasin tarrasta viivakoodit ja laukku lähti menemään. Sitten turvatarkastukseen ja portille odottamaan.

Vierailija
8/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähdin kesäkuussa Kroatiaan ja oon kans reissannu vähän ja sit just jännitän eniten lähtöselvityksiä. Nyt tulostin kotona lähtöselvityslaput. panikoin automaattikoneiden luona, kun ei näkynyt henkilökuntaa (juu, olin tosi hyvissä ajoin paikalla).  Siinä kun pällisteltiin laukkujen kanssa, niin yks virkailija kysäisi "oletteko tehneet lähtöselvityksen?" -Juu, ollaan. -No sitten voitte mennä myös tuonne reunimmaiselle tiskille. PELASTUS! Virkailija kiinnitti laukkuihime tarrat ja pistri ruumaan menevät hihnalle. HYVIN ONNISTUI NÄINKIN! Ja emme olleet edes ainoita tässä jonossa:)

Eli sinun ei tarvinnut tulostella automaatilla mitään? Eli siellä on oikea palvelutiski, jossa virkailija tulostaa tarrat ja tsekkaa laukun koneeseen? :)

Vierailija
9/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan viimeksi tulostellut mitään. Olisiko se vain suositus jonojen nopeuttamiseksi? Eri asia sitten jos menee jonnekin itsepalvelutiskille (mihin en mene ennen kuin on pakko).

Vierailija
10/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla on ainoastaan lähtöselvitystiski niille joilla on finnairkortti. Muut tekee itse automaatilla. En muista pitääkö olla jollain paremmalla tasolla, että voi tiskiä käyttää.

Vierailija
11/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtöselvityksen voin tehdä etukäteen netissä, mutta nyt olikin puhe laukkujen jätöstä eli bag dropista. Täytyykö se tehdä AINA itse automaatilla tarrrat tulostellen vai onko siellä palvelutiski, jossa virkailija tekee tämän puolestani? 

En siis haluaisi sitä itse automaatilla tehdä, joten siksi kyselen löytyykö sieltä myös palvelutiski tälle. Finnairin sivuilta ymmärtäisin että joo, Finavian sivuilta, että ei ja täältä vastauksista en saa mitään irti. :D

Vierailija
12/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista puristaa hammastahnat läpinäkyvään pussiin, ettei tuu turvatarkastuksessa ongelmia.

Vierailija
13/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sitten siihen itsepalvelu-bag dropin jonoon vain, jos kykenet noudattamaan niitä itsepalveluohjeita. Jos sulla on puolet asioista hoitamatta, miljoona väärin pakattua kapsäkkiä, tarrat tulostamatta ja lauma kirkuvia kakaroita mukana, mene suosiolla siihen jonoon jossa virkailija hoitaa homman.

Aina kentällä ihmettelen, miten nykypäivänä voi olla jollekin näin vaikeaa noudattaa ohjeita että tarrojen tulostamisesta tulee stressi. Sitten siellä pällistellään niitä laitteita kuin lehmä uutta veräjää ja tukitaan muilta ne jonot bag droppiin.

Vierailija
14/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tee lähtöselvitystä netissä, kun sen voi tehdä samalla, kun ne tarratkin tulostetaan, ne tarrat kun pitää kuitenkin saada. Siinä samalla ruudulla se lähtöselvityskin tehdään.

Sitten tarrat laukun kahvaan ja menet bag dropille. Se ruutu siinä antaa ohjeet, mitä tehdään eli laitoin laukun hihnalle, skannasin tarrasta viivakoodit ja laukku lähti menemään. Sitten turvatarkastukseen ja portille odottamaan.

Miksi tähän tuli alapeukku? Tein näin muutama viikko sitten ja olisi kiva jos alapeukutuksen sijaan kertoisit virheeni, niin oppisin paremman tavan.

Vierailija
15/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on bag drop englanniksi, niin tietää sitten paluulennon osaltakin mihin mennä?

Vierailija
16/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se bag drop on kyllä todella helppo käyttää.

Vierailija
17/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairilla on ainoastaan lähtöselvitystiski niille joilla on finnairkortti. Muut tekee itse automaatilla. En muista pitääkö olla jollain paremmalla tasolla, että voi tiskiä käyttää.

Mitä vittua? Paremmalla tasolla? Olen Suomen kansalainen suomalaisista vanhemmista ja nyt tämä suomalainen lentoyhtiö kategorio ihmiset niihin joita palvelee ja niihin joita ei palvele.

Vierailija
18/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa. Tiesin että lähtöselvityksen voi tehdä netissäkin, mutta ajattelin että paikanpäällä tehty selvitys on selkeämpi kun ihminen auttaa. No, siellä olikin automaatti. Homma hoitui parissa silmänräpäyksessä. Nyt mietin miksi joku haluaisi nähdä etukäteen sen "vaivan" että käy klikkailemassa itsensä lennolle, kun pelkkä passin vilautus kentällä riittää. Juu, jos ei ole matkatavaraa, niin voi toimia kätevämmin, mutta miksi niiden kanssa neuvotte tekemään selvityksen netissä? Eikö se ole vain ylimääräinen vaihe?

Vierailija
19/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa nyt alapeukuttajat, mitä tein väärin. Haluan oppia paremman tavan ja korjata virheeni.

Vierailija
20/35 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on bag drop englanniksi, niin tietää sitten paluulennon osaltakin mihin mennä?

Kiitos! Sait mut hymyilemään!