Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olkaa te 100% suomalaiset onnellisia!

Vierailija
14.07.2017 |

Tää on hirveetä tuskaa, olen 25% maan x kansalainen ja loput 75% suomalainen. Tää on ihan kamalaa! Maan x kansalaisten seurassa ahdistaa ja olen ylpeästi suomalainen, sitten suomalaisten seurassa mielelläni korostan tätä että olen osittain x maalainen!! VOI LUOJA!! Ja ahdistaa että en osaa sitä maan x kieltä kunnolla, vaikka VOISIN osata sitä natiivisti. VOI VITTU!

Ylireagoinko?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittään hättää

Vierailija
2/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisen vanhempasi toinen vanhempi on maasta X. Eli olet suomalainen etkä maan X kansalainen... et edes sitä 25 prosenttia.

Sinun suvussasi vain sattuu olemaan maan X kansalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisen vanhempasi toinen vanhempi on maasta X. Eli olet suomalainen etkä maan X kansalainen... et edes sitä 25 prosenttia.

Minulla on myös kaksoiskansalaisuus, älä takerru pikkuseikkoihin! Äläkä rupea minulle latomaan mitä olen ja mitä en!

Vierailija
4/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin en ole 25% maasta x? :D etnisesti kyllä olen 25% sieltä, halusit tai et.

ap

Vierailija
5/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on vielä kevyttä vrt oma tilanne.. Suomalainen vain 10% edestä ja nekin vaihtanet kieltä Ruotsiksi .. Viipurissa... . Loput erinistä Brittiä, Hollantilaista, Saksalaista, Puolalaista, Ryssää, Tanskalaista jne. Ruotsi äidinkielenä muttei tippaakaan verta Ruotsista.

Jos joku kysyy oon vaan sekarotunen euro. Ja sitten tietty näytän natiivihämäläiseltä josta ei ole tippaakaan verta. Eikä tilannetta helpota yhtään etten oikein ymmärrä Suomalaista kulttuuria taikka sen arvoja vaikka elän sen ympäröimänä.

Vierailija
6/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalainen ei ole sekarotuinen, ellei omaa vähemmistökansojen verta esim. Baskit, tataarit jne. Kaukaasialainen on ihan normi valkoinen.

Vierailija
7/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi äidinkielenä muttei tippaakaan verta Ruotsista.

Onhan suomenruotsalaisillakin ruotsi (tai siis "ruotsi") äidinkielenä muttei tippaakaan verta ruotsista. 

Vierailija
8/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin oonkin onnellinen.

Vierailija
9/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin en ole 25% maasta x? :D etnisesti kyllä olen 25% sieltä, halusit tai et.

ap

En tuo aiempi vastaaja, mutta mulla on tuttuja joiden molemmat vanhemmat ovat suomalaisia, mutta jotka ovat asuneet koko ikänsä Ruotsissa eivätkä itse puhu suomea. Logiikkasi mukaan he olisivat 100 % suomalaisia. Mielestäni ovat 100 % ruotsalaisia.

Vierailija
10/22 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onx vähän huono itsetunto?

Vierailija
11/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onx vähän huono itsetunto?

On! Mikä avuksi?

Vierailija
12/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tuo aiempi vastaaja, mutta mulla on tuttuja joiden molemmat vanhemmat ovat suomalaisia, mutta jotka ovat asuneet koko ikänsä Ruotsissa eivätkä itse puhu suomea. Logiikkasi mukaan he olisivat 100 % suomalaisia. Mielestäni ovat 100 % ruotsalaisia.

Ovat ruotsalaisia mieleltään ja identiteetiltään mutta verenperimältään eivät. Vai onko suomessa syntynyt somali yhtäkkiä sinisilmäinen pellavapää? Ei.

Vierailija
13/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme käskytystä. Lakkaa itse olemasta katkera jostain kansallisuudesta ja ole onnellinen kaikesta.

Vierailija
14/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi äidinkielenä muttei tippaakaan verta Ruotsista.

Onhan suomenruotsalaisillakin ruotsi (tai siis "ruotsi") äidinkielenä muttei tippaakaan verta ruotsista. 

Just näitä. Nimikin löytyy täältä: http://www.riddarhuset.fi/svenska/atter_och_vapen/

Vierailija
15/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo siis mikä nyt on ongelma. Ihmisiä tässä ollaan kaikki, kaikilla eri taustat mutta mitäs siitä. Puhut suomea, ilmeisesti ainakin, koska sitä osaat kirjoittaa, joten minulle ainakin olet suomalainen.

Itse olen perimältäni niin suomalainen kuin voi, ainakin niin pitkälle kuin tiedän (3-4 sukupolvea taaksepäin), mutta lapsellani on geeneissä myös viroa ja venäjää puolisoni kautta. Suomalainen hänkin on, tietenkin, koska tänne suomeen syntyi perheeseemme ja suomea puhuu.

Omasta mielestäni se määrittää paljon että mitä kieltä puhuu ja missä asuu. Onko syntynyt siihen maahan ja puhuuko kieltä natiivisti.

Vierailija
16/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla myös värivamma?

Vierailija
17/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotupetturin äpärätkin on ihmisiä. Oletko vielä työtön tai joku tiskaaja?

Onko isoäitisi syypää tilanteeseen?

Vierailija
18/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla myös värivamma?

Ei pitäisi haitata jos ei näy päälle ja ei palvo jotain pedoa.

Vierailija
19/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös kaksoiskansalaisuus, älä takerru pikkuseikkoihin! Äläkä rupea minulle latomaan mitä olen ja mitä en!

Oletpa sinä aggressiivinen. Tämä herättää heti arvailuja siitä, mikä maa tuo 25% on. Missä kulttuurissa aina uhriudutaan ja kaikki on aina muiden vika? Onkohan jokin erityinen kulttuuri jossa tämä on tapana...

Vierailija
20/22 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä hyviäkin puolia. Meidän perheen pojat on puoliverisiä ja vaimon arvion mukaan ne voi aikanaan valita puolison kirjaimellisesti miljoonien joukosta. Nytkin jo tytöt tappelee niistä vaikka pojat on alle 10v. eikä niitä tytöt kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme