Miksi ambulansseihin ja ensiapuun etsiytyy kaikki bitcheimmät naishoitajat?
Hirvee näytönhalu päällä koko ajan.
Onko se jotain vallanhalua tai psykopatiaa?
Kommentit (25)
No koulussani oli ensihoitajalinja, ja kyllähän siellä oli sellaisia "silleen enempi jätkien kaa viihtyvii kovistyttöjä". Toki, täytyyhän siinä tykätä actionista.
Vierailija kirjoitti:
Hirvee näytönhalu päällä koko ajan.
Onko se jotain vallanhalua tai psykopatiaa?
Tää on niin totta, ainakin täällä Lahessa. Vastavalmistuneilla pikkumisuissa on suuret luulot osaamisestaan, asiakaspalvelu ihan syvältä sieltä, kulkevat kuin maailman omistajat. Kaiken kaikkiaan säälittävää porukkaa. Harmittaa todella paljon, varsinkin iäkkäiden potilaiden puolesta, jotka eivät osaa, pysty tai ole tottuneet pitämään puoliaan.
Tilanteet vaativat niin paljon keskittymistä ja nopeita ratkaisuja, että hempeilyyn ei ole resursseja?
Onneksi vaan yhden kerran ambulanssin olen tilannut, ja se ensihoitaja naikkonen oli kyllä töykeähkö. Mukana oli myös miespuolinen ensihoitaja, joka taas oli tosi rento ja mukava.
Tietävät, että ovat lääkintäalan Top Gun osasto, eli best of the best! Olemuksen on oltava sen mukainen, eli peilipokat päässä luu ulkona kruisailua niin että käden tatskat näkyy ja itsevarmaa käytöstä. Osaavat työnsä kuitenkin tip-top ja selviävät cooleina tilanteissa, joita tavikset eivät kestäisi nähdä edes telkkarissa.
Luotan henkeni näiden arkienkeleiden käsiin 100%, missä ja milloin vaan.
Ja täytyy sanoa että nämä naiset on todella kiihottavaa porukkaa <3
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vaan yhden kerran ambulanssin olen tilannut, ja se ensihoitaja naikkonen oli kyllä töykeähkö. Mukana oli myös miespuolinen ensihoitaja, joka taas oli tosi rento ja mukava.
Mulla ihan samalainen kokemus, tosin äitini kanssa, mutta juurikin samanlainen parivaljakko. Onneksi oli tämä ystävällinen, lämminhenkinen ja silti asiallinen mieshenkilö mukana. Muuten olisi pitänyt sanoa pari valittua sanaa tälle kaikentietävälle nuorelle neitokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tietävät, että ovat lääkintäalan Top Gun osasto, eli best of the best! Olemuksen on oltava sen mukainen, eli peilipokat päässä luu ulkona kruisailua niin että käden tatskat näkyy ja itsevarmaa käytöstä. Osaavat työnsä kuitenkin tip-top ja selviävät cooleina tilanteissa, joita tavikset eivät kestäisi nähdä edes telkkarissa.
Ja sitten sä heräsit ja päästit kissan ulos.
Tilanteissa, joissa ihminen tarvitsee kiireesti apua, ei auttajalla ole varaa alkaa liikaa tunteilla ja toteuttaa mielistelevää asiakaspalvelua. Omaisista tilanne voi tuntua todella ikävältä, kun jaarittelu keskeytetään tai muita ihmisiä pukitaan pois tieltä, vaikka hoitajan on pakko, jotta tilanne etenisi. Tietysti on myös niitä ikäviä hoitajia, jotka tosiaankin vain nauttivat vallasta ja kettuilusta. Itse olen törmännyt niin lupsakoihin kuin todella töykeisiinkin hoitajiin.
Siinä on pakko olla hieman kovaksikeitetty. Ymmärrän kyllä. Herkimmät eivät hakeudu sellaiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Tilanteissa, joissa ihminen tarvitsee kiireesti apua, ei auttajalla ole varaa alkaa liikaa tunteilla ja toteuttaa mielistelevää asiakaspalvelua. Omaisista tilanne voi tuntua todella ikävältä, kun jaarittelu keskeytetään tai muita ihmisiä pukitaan pois tieltä, vaikka hoitajan on pakko, jotta tilanne etenisi. Tietysti on myös niitä ikäviä hoitajia, jotka tosiaankin vain nauttivat vallasta ja kettuilusta. Itse olen törmännyt niin lupsakoihin kuin todella töykeisiinkin hoitajiin.
Tähän on nyt pakko kommentoida. Itse alalla parikymmentä vuotta olleena mainitsemasi asiat voivat olla ja mielestäni pitääkin olla "samassa" paketissa. Ammattikuntansa parhaimmisto on ennenkaikkea asiakaspalvelutyössä ja tekevät juurikin siitä syystä erinomaista työtä. Tässä työssä ihmisen kohtaaminen ja vuorovaikutustaidot ovat yhtä suuressa roolissa kuin kliininen osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sä heräsit ja päästit kissan ulos.
Perustuu kokemuksiin esim. rauhanturvatehtävistä. Tarkoitin juuri mitä kirjoitin.
No kuule ei siinä duunissa herkimmät pärjää!
Ei juuri kokemusta aiheesta joten en ole huomannut tällaista, mutta jos pitää paikkansa niin olisiko työn stressaavuus syynä bitchmäisyyteen?
Pakko myöntää että oma kokemus sairaanhoitokuljettajista on samanlainen. Olivat kyllä miespuolisia mutta toinen oli käytökseltään törkeä. Äitini kuljetettiin toisesta sairaalasta ambulanssilla Meilahteen ja olin mukana saattajana. Mies sadatteli ja haukkui äitini koska joutuu kuulemma meidän jälkeen pesemään auton. Äidilläni oli happiviiksistä huolimatta hengitysvaikeuksia ja hän repi kasvosuojaa pois naamaltaan. No minä joudui hautaamaan äitini, kaikilla meillä on omat ristimme.
On ammattimaisuutta olla vahva luoteinen, mutta ystävällinen. Ylimielisyys ei todellakaan tuossa ammatissa kanna pitkälle. Ei ystävällisyys ole mitään p*rseennuolemista, kuten nykyään luullaan. Ei ystävällisyyden tartte mennä korostetusti yli. Ylimielisyys on rumaa ja halpamaista. Normaali asiakaspalvelu ei tarvitse ylimielisyyttä eikä yliystävällisyyttä. Eikä ylimielisyys ole taas ammattitaitoa vaan todellakin sen puutetta.
Ambulansseissa aina nuoria naisia niin mihin tehtäviin siitä siirrytään kun ikää karttuu? En ole koskaan nähnyt vanhempaa ensihoitajaa, yleensä ovat nuoria misukoita mikä tietty vaan piristää mieltä :)
Vierailija kirjoitti:
NO kuule kyllä pärjää! Jopa paremmin kuin olemalla biatch!
Olen itse sh ja tiedän mistä puhun. Tiedän myös nämä lähihoitaja ensihoitajat. Heillä kaikkein kovin tarve päsmäröidä ja esittää. Jotain epävarmuutta itsestä sekin on.
Kuule herkkyys ei poissulje sitä, että kestääkö ihminen kovia tilanteita vai ei. Mä olen herkkä mutta handlannut rauhallisesti niin paskoja tilanteita, että itselläs menis kuset housuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ambulansseissa aina nuoria naisia niin mihin tehtäviin siitä siirrytään kun ikää karttuu? En ole koskaan nähnyt vanhempaa ensihoitajaa, yleensä ovat nuoria misukoita mikä tietty vaan piristää mieltä :)
ne on jääny varhaiseläkkeelle mt-ongelmien takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO kuule kyllä pärjää! Jopa paremmin kuin olemalla biatch!
Olen itse sh ja tiedän mistä puhun. Tiedän myös nämä lähihoitaja ensihoitajat. Heillä kaikkein kovin tarve päsmäröidä ja esittää. Jotain epävarmuutta itsestä sekin on.
Kuule herkkyys ei poissulje sitä, että kestääkö ihminen kovia tilanteita vai ei. Mä olen herkkä mutta handlannut rauhallisesti niin paskoja tilanteita, että itselläs menis kuset housuihin.
Sinäpä se herttainen oletkin.
Bitcheimpiä on kyllä palomiessairaankuljettajat, törkeämpää käytöstä en ole seurannut kuin näiden sankarien käytös kun kyseessä ei ole mikään sankaripelastus, tylsä kenties dementikko vanha ihminen palvelutalossa saa jonkun tylsän kohtauksen. Huh.