Tapailemani mies paljastui sekaaniksi
Tätä tapahtuu kerta toisensa jälkeen. Olen todella kyllästynyt pettymään miehiin tästä tai jostain toisesta syystä. Mistä voi löytää miehen, joka on vegaani? En kuitenkaan koe kohteliaaksi alkaa heti treffailun alussa utelemaan mieheltä hänen ruokavaliotaan. Kun se tuntuu luonnolliselta, kysäisen miehen mielipidettä kyseisestä ruokavaliosta.
Empaattisuus toisia ihmisiä ja etenkin eläimiä kohtaan on kuitenkin ykkösvaatimuksiani mieheltä. Tähän luonnollisesti kuuluu esim. haluttomuus tukea lihan tehotuotantoa.
Vegaaniruokavaliota noudattavia miehiä, onhan teitä? Missä teitä voi tavata?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeilin kasvissyöntiä, mutta oloni ei ollut koskaan kylläinen. Nykyään kulutan vastuullisesti ja eettisesti tuotettua lihaa.
M34
Mullakaan ei vegaaniksi ryhdyttyäni ollut aluksi koskaan kylläinen olo, mutta sitten aloin syödä enemmän, varsinkin proteiinia ja rasvaa - ja katso: ongelma poistui.
Kiitos vinkistä! Itse olen aloittanut kasvispainotteisen ruokavalion vasta vähän aikaa sitten, ja kamala nälkä koko ajan! Syön kasviksia niin paljon, että en kohta jaksa enää lapioida niitä suuhuni, mutta nälkä jää silti.
Voiko muuten halu syödä lihaa johtua jonkun ravintoaineen puutteesta? Minua vaivaa sekin. Näiden asioiden vuoksi olen meinannut itsekin luovuttaa.
Todennäköisesti halu syödä lihaa johtuu vain tottumuksesta ja siitä, että tekee mieli jotain proteiinipitoista/kaloripitoista/rasvaista/suolaista. Ei monipuolisesta kasvisruoasta jää puuttumaan kuin se B12-vitamiini. Sitäkin voi ehkä saada tarpeeksi tuotteista, joihin sitä on lisätty, mutta kannattanee ottaa purkista.
Avokado + kikherneet/muut pavut on yhdistelmä joka vie hyvin nälän. Mitäs muita... maapähkinävoi on ihanaa, leivän päällä ja vaikka puuroon. Cashewpähkinät/saksanpähkinät + kuivatut taatelit auttaa sekä nälkä-nälkään että makeannälkään... Seitan on hyvää ja ihanan ruokaisaa, ei ole vaikea tehdä.
Jää puuttumaan myös jodi jos ei syö merilevävalmisteita.
Tavallista jodioitua ruokasuolaa kun käyttää, ei jää jodi puuttumaan.
Seitanista sen verran, että sehän on gluteenia. Entä jos on myös keliakia?
Ei seitanissa mitään gluteiinia ole! Se on ihan puhdasta lisäaineetonta kasviproteiinia. Itse käytän sitä päivittäin.
Noin miljoonannen kerran: GLUTEENI - ei gluteiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tartutte ilmiselvään provoon?
Provo tai ei, eikö tämä ole ihan hyvä ja viihdyttävä keskustelu?
En ole aloittaja, mutta mäkin olen pettynyt siihen, että niin monet miehet ovat sekaaneja.
Samoin minä. Tiedän, että suurin osa ihmisistä on, mutta itse koen sen niin vääräksi, että en voi rakastua sekaaniin. Vegaanius on tullut minulle jo lapsuuden kodista.
Näettekö nyt, mitä kaikkea vegaaniuden tuputtaminen lapselle voi aiheuttaa? Se voi vaikuttaa jopa seurustelukumppanin löytämiseen ja aiheuttaa ahdasmielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimuksesi karsii noin 9/10 miehistä. Onnea etsintään!
Enemmän, tuskin 10% miehistä on edes kasvissyöjiä saatika sitten vegaaneja.
Jotain lähdettä? Jos väittämänne pitää paikkansa, toivoni miessukupuolen suhteen laskee entisestään..
No aivan varmasti ei ole kymmentä prosenttia. Ruokatietoyhdistyksen arvion mukaan kasvissyöjiä olisi 2-3 prosenttia suomalaisista ja vegaaneja alle puoli prosenttia. Siitä kun vielä muistaa että naiset ovat innokkaampia kasvissyöjiä, niin vegaaneja miehistä on todennäköisesti vähemmän kuin yksi kolmestasadasta, eli alle 1/3%. Nekin ovat luultavasti keskittyneet Kallion tienoille, joten sieltä Rovaniemeltä jos jonkun löydät, niin se lienee sitten Se Oikea.
t. Etelän Lihansyöjä
Nää luvut on kyllä masentavia.
... Menen kirjoittamaan viestiä sille amerikkalaiselle. Wish me luck. Jos ei siitä tuu mitään, liityn Jimmy Barbaari -jonon jatkoksi.
Suuntaa katse julkkismiehiin, joista veganeeja/kasvissyöjiä ovat muistaakseni mm:
Musta Barbaari
Michael Monroe
Ville Valo
Jonoa saa jatkaa.
En kehota pokaamaan varattuja, eikä minulla ole tietoa luettelemieni henkilöiden parisuhdestatuksista.
Rakastan eläimiä ja olisin muuten voinut ruveta kasvissyöjäksi mutta en halua samaistua tekopyhiin trendipettereihin jotka tulevat muille moralisoimaan. Siat ja naudat maksavat nyt siitä kovaa hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan eläimiä ja olisin muuten voinut ruveta kasvissyöjäksi mutta en halua samaistua tekopyhiin trendipettereihin jotka tulevat muille moralisoimaan. Siat ja naudat maksavat nyt siitä kovaa hintaa.
Vaikuttaa siltä, että siellä huipulla tuulee?
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä. Paitti jos tarttee olla hetero.
Hyvinkin mahdollista, heterot nyt tunnetusti ajattelevat lähinnä itseään, eivätkä omaa empatiakykyä nimeksikään. ;)
Vierailija kirjoitti:
Suuntaa katse julkkismiehiin, joista veganeeja/kasvissyöjiä ovat muistaakseni mm:
Musta Barbaari
Michael Monroe
Ville ValoJonoa saa jatkaa.
En kehota pokaamaan varattuja, eikä minulla ole tietoa luettelemieni henkilöiden parisuhdestatuksista.
Anssi Kela
Vegaanimiehet Helsingin ulkopuolella ovat poikkeuksetta jo oudon näköisiä. Kiinnitä siis huomiota poikkeavaan ulkomuotoon. Pitkät hiukset, feminiiniset piirteet ja luihu vartalo, niin saattaa onnistaa. Ujo ja herttainen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta mäkin olen pettynyt siihen, että niin monet miehet ovat sekaaneja.
Samoin minä. Tiedän, että suurin osa ihmisistä on, mutta itse koen sen niin vääräksi, että en voi rakastua sekaaniin. Vegaanius on tullut minulle jo lapsuuden kodista.
Näettekö nyt, mitä kaikkea vegaaniuden tuputtaminen lapselle voi aiheuttaa? Se voi vaikuttaa jopa seurustelukumppanin löytämiseen ja aiheuttaa ahdasmielisyyttä.
Vegaaniuden pitäisi olla normi. On väärin hyväksikäyttää eläimiä epäeettisesti. Eläinten on aika saada oikeutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniuden pitäisi olla normi. On väärin hyväksikäyttää eläimiä epäeettisesti. Eläinten on aika saada oikeutensa.
Mansikilla on oikeus päästä mun vatsaan.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimellä on oikeus päästä minun lautaselleni. Jätä sinä syömättä niin minulle riittää enemmän. Hevonen on jaloimmassa muodossaan nimenomaan metwurstina.
Paljastui? Pikemminkin se on oletus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimellä on oikeus päästä minun lautaselleni. Jätä sinä syömättä niin minulle riittää enemmän. Hevonen on jaloimmassa muodossaan nimenomaan metwurstina.
Taidat tosissasi ihmetellä, miksi "valkoisella lihaa syövällä heteromiehellä" menee huonosti? Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta Barbaari
Michael Monroe
Ville ValoJonoa saa jatkaa.
En kehota pokaamaan varattuja, eikä minulla ole tietoa luettelemieni henkilöiden parisuhdestatuksista.Anssi Kela
Apulannasta ainakin Sipe Santapukki. Oliko ne muutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vegaanimiehet Helsingin ulkopuolella ovat poikkeuksetta jo oudon näköisiä. Kiinnitä siis huomiota poikkeavaan ulkomuotoon. Pitkät hiukset, feminiiniset piirteet ja luihu vartalo, niin saattaa onnistaa. Ujo ja herttainen käytös.
Työkaveri yllätti tuossa pari vuotta sitten olemalla vegaani, kun tykypäivään kysyttiin erityisruokavalioita. On ihan isokokoinen raavas mies, keski-ikäinen, parrakas. En olisi ikinä arvannut ulkomuodon perusteella. Emmekä asu Helsingissä tai muussakaan isossa kaupungissa.
Tuo julkkismiesten vegaanius nyt on vain sädekehän kiillotusta, todellisuudessa syövät varmasti lihaa salassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat tosissasi ihmetellä, miksi "valkoisella lihaa syövällä heteromiehellä" menee huonosti? Voi voi.
Vatsa täynnä nyhtöpossua ei jaksa ihmetellä muuta kuin että miksi joku haluaa kiduttaa itseään salaatilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri yllätti tuossa pari vuotta sitten olemalla vegaani, kun tykypäivään kysyttiin erityisruokavalioita. On ihan isokokoinen raavas mies, keski-ikäinen, parrakas. En olisi ikinä arvannut ulkomuodon perusteella. Emmekä asu Helsingissä tai muussakaan isossa kaupungissa.
Tiedätkö onko varattu? Missä kaupungissa?
Minkä ikäinen? Tiedätkö mikä on syy vegaaniuteen? Kenties eettinen, vai oma terveys? Sekä että?
Mitä? Kyllä mä ainakin laitan seitaniin gluteenijauhoa (tehty vehnästä). En ole muunlaisesta kuullut.