Tehoaako moniinkin naisiin kauniskauniskaunis-jankutus kun jotkut miehet sitä jatkuvasti hokee?
Sulla on tosi KAUNIIT hiukset, sä oot sitten tosi KAUNIS, sun hymy on KAUNIS, olet tosi KAUNISvartaloinen, kyllä sulla on KAUNIIT blaablaablaa. Jokaiseen mahdolliseen ja mahdottomaankin väliin ängetään kaunista. Jotenkin tuollaisesta tulee mieleen, että kaunis-jankutus on ilmeisesti jos ei varma niin ainakin todennäköisin keino että ns. flaksi käy. Tosin naista moinen ärsyttää ja tulee mieleen, että oikeastiko tuo kuvittelee, että tuo on nyt jotakin todella omaperäistä jota ei kukaan ole koskaan ennen sanonut ja muutako ei miesten mielestä tarvitse naisille sanoa että ne on ihan uuh kuin kehua kauniiksi?
Onko tuollainen älytön jankutus siis monille naisille "se juttu" ja siksi miehet sitä hokevat kun se naisille tärkeää on vai mistä moinen johtuu? Onko syynä nykyinen some-vimma kehua kaunottareksi jokaista persjalkaista plottinokkaa jos se kuvansa someen tällää? Ja kun sitä siis hoetaan myös niille, jotka eivät niin kauhean kauniita edes ole.
Kommentit (71)
Ei toimi. Ainakaan minun ikäiselläni, joka ei ole tottunut Instagram-hehkutuksiin. Tulee sellainen olo, että toinen yrittää manipuloida.
Parempi, että kehuu realistisesti. Kaunis hymy, kauniit hiukset on Ok, jos ne on totta. Mutta juuri joku aika sitten yksi nuorehko mies sanoi minulle, yli 40v naiselle, että olet kaunis nainen, tuli olo, että YÄÄÄK, miksi joku mielistelee noin kömpelösti. (Olen parisuhteessa, ei yrittänyt iskeä).
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että tuollainen tehoaa a) epävarmoihin naisiin, b) huonon itsetunnon omaaviin naisiin ja c) niihin vähemmän kauniisiin naisiin. Jos naisella on hyvä itsetunto, hän tietää oman ulkonäkönsä "tason" itsekin, katsomalla peiliin, jolloin kauniin naisen kyseessä ollen tuollainen jankutus ei tee vaikutusta, koska hänhän tietää itsekin olevansa kaunis ja vähemmän viehättävän naisen kohdalla jankutus taas ärsyttää, koska nainen tietää ettei ole kaunis ja sellaisen hokeminen aiheuttaa ajatuksen, pitääkö hokija häntä tyhmänä. Huonoitsetuntoinen ja epävarma voi olla tietenkin olla kaunotarkin, mutta "normaalia" naista jatkuva kaunis-hokeminen todennäköisesti enemmän ärsyttää. Vähän sama kuin hokisi tummalle naiselle, että voi kun olet sitten tumma, kylläpä oletkin tumma, tosi tumma olet. Toistella faktaa = ei kuulosta fiksulta.
Ja sitten olemme me pinnalliset naiset, jotka kuulemme kaunisnättihyvännäköinen-jankutusta ja saamme mukavaa huomiota livenä, mutta pidämme siitä, koska ulkonäkö on tärkeä asia elämässä. En ole koskaan kokenut itseäni pinnalliseksi, mutta olen kuullut sellaista palautetta jo useammalta tyypiltä, joten kaipa se täytyy sitten uskoa... Toisaalta rakastan sisustaa ja olen todella tarkka ulkonäöstäni ja stressailen sitä usein ihan turhaan. Kaipa sitten olen pinnallinen. Mutta samoin haluaisin kuulla kodistani ihailevia kommentteja, vaikka itseäni varten sisustankin. Onhan se ihanaa jos muutkin noteeraavat vaivannäköni sen suhteen.
Sekään ei ole oikea vastaus kun joku mies kehuu, että sulla on upea kroppa ja siihen sanoo, että ihme jos ei olisi sillä salitreenin määrällä. Taas "luullaan olevansa" vaikka mitä. Siis kun mies kehuu, se on hyvä ja sitä pitäisi ihmetellä, ihastella ja ehkä vähätellä että eihän ole, mutta kun nainen kehuu tai tietää kehut oikeiksi, hän "luulee itsestään" jotakin.
Logiikka on mikä?
Vierailija kirjoitti:
Minä näen punaista aina kun joku sanoo kauniiksi. En saatana ole ja näen sen itsekin. Olen tyytyväisesti tavallisen näköinen. Idioottia muutenkin kommentoida ulkonäköä.
Oikeasti se hokeminen tehoaa vain rumiin, joten jotku sitä käyttää ymmärtämättä miten se toimii. Siis vähäisellä kokemuksella miehet sitä tekee. .
Kokeneempi kehäkettu osaa katsoa sen todellisen kauniin kohdan, kun sellainen katsojan mielestä kyllä löytyy, tai sitten on turha lähteä saatille.
Henkilökohtaisesti minä en kyllä pystyisi seksiin, sellaisen naisen kanssa joka on kokonaan epämiellyttävän näköinen.
Toisaalta, joku nainen voi olla jopa ruma naamaltaan, mutta jos riisuu, niin jumalaisen näköinen. JA sitä nainen itse ei ole oikea arvostelemaan, makuja on monia.
Toki sellainen joka on hyvä korvien välistä, saa paljon anteeksi ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että tuollainen tehoaa a) epävarmoihin naisiin, b) huonon itsetunnon omaaviin naisiin ja c) niihin vähemmän kauniisiin naisiin. Jos naisella on hyvä itsetunto, hän tietää oman ulkonäkönsä "tason" itsekin, katsomalla peiliin, jolloin kauniin naisen kyseessä ollen tuollainen jankutus ei tee vaikutusta, koska hänhän tietää itsekin olevansa kaunis ja vähemmän viehättävän naisen kohdalla jankutus taas ärsyttää, koska nainen tietää ettei ole kaunis ja sellaisen hokeminen aiheuttaa ajatuksen, pitääkö hokija häntä tyhmänä. Huonoitsetuntoinen ja epävarma voi olla tietenkin olla kaunotarkin, mutta "normaalia" naista jatkuva kaunis-hokeminen todennäköisesti enemmän ärsyttää. Vähän sama kuin hokisi tummalle naiselle, että voi kun olet sitten tumma, kylläpä oletkin tumma, tosi tumma olet. Toistella faktaa = ei kuulosta fiksulta.
Ja sitten olemme me pinnalliset naiset, jotka kuulemme kaunisnättihyvännäköinen-jankutusta ja saamme mukavaa huomiota livenä, mutta pidämme siitä, koska ulkonäkö on tärkeä asia elämässä. En ole koskaan kokenut itseäni pinnalliseksi, mutta olen kuullut sellaista palautetta jo useammalta tyypiltä, joten kaipa se täytyy sitten uskoa... Toisaalta rakastan sisustaa ja olen todella tarkka ulkonäöstäni ja stressailen sitä usein ihan turhaan. Kaipa sitten olen pinnallinen. Mutta samoin haluaisin kuulla kodistani ihailevia kommentteja, vaikka itseäni varten sisustankin. Onhan se ihanaa jos muutkin noteeraavat vaivannäköni sen suhteen.
Vaan kun kovin monet miehet kehuvat minkä_näköistä_naista tahansa kauniiksi, koska ilmeisesti kauniiksi sanominen on monille naisille kauhean tärkeä asia. Sillä perusteella, että miehet kehuvat (varsinkin jos tämä kehuminen keskittyy iltarientoihin), jokainen nainen on kaunisnättihyvännäköinen.
kyllähän tuo voisi toimia, jos mies olisi komea. olen ruma ja vähäjärkinen mies. jos olisin komea ja timmivartaloinen mies, niin voisin katsoa hyvän vartalon omaavia naisia silmiin ja kehuisin heitän ulkonäköään. jos hyvin käy niin voisin päästä seksiä harrastamaan.
Voidaanko tämän ketjun perusteella päätellä että suomalaisilla naisilla on joko
a) erittäin huono itsetunto jonka päälle käy jos mies kehuu naista kauniiksi, aidosti
b) valmiiksi epäluuloinen ja varautunut asenne miehiä kohtaan ylipäänsä
c) jotain muuta, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Sekään ei ole oikea vastaus kun joku mies kehuu, että sulla on upea kroppa ja siihen sanoo, että ihme jos ei olisi sillä salitreenin määrällä. Taas "luullaan olevansa" vaikka mitä. Siis kun mies kehuu, se on hyvä ja sitä pitäisi ihmetellä, ihastella ja ehkä vähätellä että eihän ole, mutta kun nainen kehuu tai tietää kehut oikeiksi, hän "luulee itsestään" jotakin.
Logiikka on mikä?
Siinnähän on sillo kaks kus piätä vastakkain, ja perinteisesti juuriki väärät päät.
Vierailija kirjoitti:
a) erittäin huono itsetunto jonka päälle käy jos mies kehuu naista kauniiksi, aidosti
c) jotain muuta, mitä?
c) kyky tunnistaa heppoiset, huonot ja kuluneet yritelmät.
On sitä paitsi aika huonot puheet miehellä, jos ainoa/paras laineri, jolla naisia lähestyä, on "sä oot kaunis". Se onkin toooooodella omaperäistä :D
Vierailija kirjoitti:
Sinkkukautena baareissa kulkiessa huomasi lähes kaikkien miesten käyttävän samoja repliikkejä. "Oot kaunis", "sulla on kauniit silmät", tai "sä oot luonnonkaunis kun sä et tarvii meikkiä". Kaikkein typerimmät tietysti tulevat sanomaan, että "sä oot paljon kauniimpi kuin toi sun kaveri". Kuten joku aiempikin kirjoittaja, näen tosiaankin punaista, jos joku tuntematon koettaa lähestyä kehumalla kauniiksi. Vaikka kehujan mielestä sitä olisinkin, toivoisin että lähestyjällä olisi jotakin vähän persoonallisempaa yritystä...
Useimmat alle 70kg nuoret naiset ovat naama maalattuna kauniita miesten mielestä.
Voi sitä silti arvostaa ja suhtautua posiitivisesti siihen, että mies on kerännyt rohkeutensa kertoakseen sen juuri sinulle.
Voit yrittää ajatella asiaa myös miesten perspektiivistä; miehiä ei ikinä kehuta ja aivan kuten naiset, miehetkin tuppaavat kuvittelemaan toisten ihmisten elävän samanlaisessa todellisuudessa kuin he eli miehet voivat ajatella että kauniiksi sanominen piristää aivan kuten komeaksi sanominen piristäisi miestä.
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on mikä?
Logiikka on se, että naisena sinun tulee olla miehen mielipiteestä riippuvainen. Et saa ajatella olevasi kaunis tai ihana ilman miehistä "stamp of approvalia", koska se tarkoittaisi, ettet ole miehistä/miehestä riippuvainen ja se semmoinen ei kyllä käy!
"Sinä olet sillä tavalla niin viaton, että uskot aivan kaiken, mitä minä sanon. Sinä uskot, jos kerron että oot kaunis. Se on totta, en minä valehtele, mutta paljon on kiinnostavampaa se, miksi minä sen sinulle kerron."
-Zen Café, Älä tee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on mikä?
Logiikka on se, että naisena sinun tulee olla miehen mielipiteestä riippuvainen. Et saa ajatella olevasi kaunis tai ihana ilman miehistä "stamp of approvalia", koska se tarkoittaisi, ettet ole miehistä/miehestä riippuvainen ja se semmoinen ei kyllä käy!
Joka kerta kun joku kiteyttää hajanaiset ajatukseni pariin lauseeseen olen kiitollinen, siis kiitos! Erityisesti toi boldattu.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet sillä tavalla niin viaton, että uskot aivan kaiken, mitä minä sanon. Sinä uskot, jos kerron että oot kaunis. Se on totta, en minä valehtele, mutta paljon on kiinnostavampaa se, miksi minä sen sinulle kerron."
-Zen Café, Älä tee
"Minä olen kova ylipuhumaan
tiedän miten ihmisille sanotaan
asioita joita ne tahtovat kuulla"
Mahtavat sanat.
Vierailija kirjoitti:
c) jotain muuta, mitä?
Harva suomalainen nainen pitää miehistä siten, että suhtautuisi avoimin mielin miehiin ilman jonkinlaisia epäilyjä. Ja harvalla suomalaisella naisella on itsetuntoa ottaa vastaan ja nauttia saaduista kehuista.
Joskus sanotaan kauniiksi. Sanon kiitos ja se siitä. Tiedän sen sanomattakin.
Miten muuten voi lähestyä tuntematonta naista kuin kehumalla hänen ulkonäköään?
Mun ystävä on kevän mittaan tapaillut erästä miestä joka ei ikinä kutsu häntä kauniiksi selvinpäin, ystäväni mielestä tässä on tarpeeksi syytä jättää mies.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten voi lähestyä tuntematonta naista kuin kehumalla hänen ulkonäköään?
Tosissaanko kysyt?
Naiset(kin) pystyvät sujuvaan keskusteluun kesästä, luonnosta, liikenteestä, ravintolan/tapaamispaikan viihtyisyydestä, myös kommenttia ohikulkijoista voi heittää yleisellä tasolla jne. Herranjestas.
No minulle tulee heti mieleen parikin "universaalisti kaunista", joiden kauneuden perustetta en ymmärrä. Että ei ole se "unversaali kauneuskaan" mikään jokaisen mielipide de facto.