Miten herkkä kalpea iho voisi saada väriä edes vähän ?
Iho luonnostaan kalpea, siis todella vaalea eikä rusketu kesäisin ollenkaan. Palaa vaan ja tulee pisamia ja palaneeseen ihoon tulee ihon parannuttua välillä vaaleita laikkuja. Iho on kuin punapäillä usein vaikka hiukset ovat ruskeahkot. Joka kesä aina sama juttu; joko olet kalpea mies muiden ruskettuessa tai palat. Ärsyttää kun naisetkaan eivät pidä näin vaaleista miehistä mitä olen ja vaaleus herättää muutakin mielestäni negatiivisia huomiota. Voiko mitään siis tehdä että olisin edes vähän tummempi tai edes en niin kalpea ?
Kommentit (33)
Sävyttävät päivävoiteet tai itseruskettavat ovat oikeastaan ainut vaihtoehto. Mitään pysyvää ratkaisua ei ole. Ihon sävy kun on samaa linjaa vaikkapa silmien värin kanssa. Se on lähes täysin geeneistä kiinni.
t. "kalkkilaivan kapteeni" nainen
vaalea iho on hyvä, älä yritä muuttaa sitä
Apteekista saa ostettua voidetta, joka ruskettaa ihon kevyesti. Kannattaa varmistaa nimi apteekin henkilökunnalta.
t. Vitivalkoiset kasvot
Vierailija kirjoitti:
Sävyttävät päivävoiteet tai itseruskettavat ovat oikeastaan ainut vaihtoehto. Mitään pysyvää ratkaisua ei ole. Ihon sävy kun on samaa linjaa vaikkapa silmien värin kanssa. Se on lähes täysin geeneistä kiinni.
Onko olemassa noita voiteita tehokkuus luokin? En halua mitään liian silmiin pistävää ruskeutta kun se näyttäisi epäaidolta
Vierailija kirjoitti:
vaalea iho on hyvä, älä yritä muuttaa sitä
Ei ole miehille. Naisille se sopii kyllä paremmin kun miehille
Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet niin muutkin hyväksyvät helpommin. Kun olet sinut itsesi kanssa, eivät muutkaan niin paljoa kiinnitä huomiota sinun valtavirrasta eroaviin piirteisiisi. Kalpea iho ei toki edes ole poikkeavaa, vaan hyvinkin tyypillinen pohjoismainen ihotyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet niin muutkin hyväksyvät helpommin. Kun olet sinut itsesi kanssa, eivät muutkaan niin paljoa kiinnitä huomiota sinun valtavirrasta eroaviin piirteisiisi. Kalpea iho ei toki edes ole poikkeavaa, vaan hyvinkin tyypillinen pohjoismainen ihotyyppi.
5% suomalaisista on ap"n tapainen herkkä vaalea iho. Eli vain 1/20 ihmisestä eli ei tod. tyypillinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa noita voiteita tehokkuus luokin? En halua mitään liian silmiin pistävää ruskeutta kun se näyttäisi epäaidolta
Voiteissa on paljon erilaisia sävyjä ja sävyissäkin erilaisia voimakkuusasteita. Ammattitaitoinen kosmetiikkamyyjä/kosmetologi osaa neuvo sinulle sopivimman vaihtoehdon.
Mua on auttanut beetakaroteenivalmiste. Sitä kun popsii päivittäin, iho ei pala niin herkästi ja ruskettuu nopeammin. Rusketus myös pysyy pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5% suomalaisista on ap"n tapainen herkkä vaalea iho. Eli vain 1/20 ihmisestä eli ei tod. tyypillinen
Kummasti silti sanotaan, että tyypillinen pohjoismainen iho on vaalea ja palaa herkästi auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Mua on auttanut beetakaroteenivalmiste. Sitä kun popsii päivittäin, iho ei pala niin herkästi ja ruskettuu nopeammin. Rusketus myös pysyy pidempään.
Onko sinulla ihotyyppi 1 ?
Ap
Apteekin ACO sun kissed face cream (60 ml) ruskettaa kevyesti ja voiteessa on mielestäni hyvä ja kevyt tuoksu. Laitoin voidetta kasvoilleni aamuisin kosteusvoiteen jälkeen ja ihoni päivettyi kauniisti.
Syö porkkanoita tai karoteenitabletteja. Porkkanansyönnistä ainakaan ei voi olla mitään haittaa.
Suojaa ihosi, jottet pala!
Ei itseruskettavat oikein taida toimia hyvin sellaisella iholla kuin sun on, mutta voithan kokeilla.
Oo vain vaalea ja pisamainen itsesi, se on monen mielestä kaunista! (Myös mun.) Ei se erottuminen ole välttämättä negatiivista...!
Kiinnitä huomiota käyttämiesi vaatteiden väreihin, koska niillä on paljon vaikutusta siihen miltä iho näyttää - siis että näyttääkö kalpealta vai hyvällä ja raikkaalla tavalla vaalealta.
Kaikkein typerintä mitä voi tehdä jos iho ei vaan kunnolla rusketu, on yrittää väkisin sitä auringossa paahtaa. Mä tein vuosia näin ja lopputulos aina punainen iho joka sitten taas muuttui valkoiseksi eikä missään vaiheessa tule rusketusta. Peilistä näyttää että olisi kännissä tai darrassa kun naama helottaa punakkana. No ei voi mitään, päivettävät voiteet ovat ainoa vaihtoehto jos väriä ihoon haluaa. Ainakin mulla. Enää ei tuo ihon valkoisuus muutenkaan jaksa haitata eikä voiteiden kanssa pelata.
M37
Toivoisin, ettei vaaleaa ihoa nähtäisi rumana. Vaalea iho ei aina tarjoita kalpeaa olmia, ja minua ärsyttää sanonta "terveen ruskettunut".
Itseruskettavat voiderusketukset näyttävät pääsääntöisesti tyhmiltä. Oikeansävyistä voidetta pitäisi osata laittaatodella maltillisesti ja häivyttäen, lisäksi väriå täytyy ylläpitää.
Luonnollinen vaalea iho on upea, joten miksi lähteä sitä pilaamaan?
Ei kalpeudessa ole mitään vikaa, eikä se ainakaan itsellä pistä silmään muuten kuin hyvässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ihotyyppi 1 ?
Ap
En tiedä noista numeroista, mutta ihoni on kalmankalpea, herkkä tulehtumaan ja palamaan. (Paitsi nyt parin kesän ajan, jolloin olen tuota syönyt. Nytkin nätti päivetys iholla.)
Maltillisesti itseruskettavaa voidetta. Osta myymälästä, jossa saat palvelua ja tee selväksi, että haet luonnollista lopputulosta etkä halua näyttää porkkanalta.