Tänään väsähdin lapsiini
Lapset 3v & 2kk. Ja tänään tuli pohjakosketus. Aika raskasta on ollu viime viikot, esikolla paha uhma päällä ja nuorempi kiukkuaa mahaansa. Mies ollut ti-ke työmatkalla ja tänään oli tarkoitus tehdä vielä pitkä päivä.
Päivä oli ollut ihan paska ja kumpikin itkenyt vuoronperään. Lopulta löysin itseni sitten sipsipussin kanssa vessasta itkemästä. Halusin vaan edes hetken syödä rauhassa. Vauva itki pinnasängyssään, esikoinen hetken koputteli oveen ja sitten meni jatkamaan piirrettyjen katselua. Ja minä en vaan jaksanut. Soitin miehelle että kotiin HETI ja hän tuli ja otti homman haltuunsa.
Nyt mies vilkuilee minua huolestuneesti ja yritän vakuutella että kaikki on okei. Vaikka en tiedä onko.
Vertaistukea?
Kommentit (21)
Tarvitset vähän lepoa, onko mies viikonlopun kotona?
Vierailija kirjoitti:
Itkikö se sipsipussikin?
Tää naurattaa ehkä huomenna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarvitset vähän lepoa, onko mies viikonlopun kotona?
Otti huomisenkin vapaaksi.
Ap
Lapset päivähoitoon. Et voi ylikuormittaa itseäsi, sillä voi olla vakavat seuraukset. Voisiko joku ensiavuksi ottaa lapset luokseen pariksi päiväksi, että saisit levätä.
Olen itse romahtanut kaupassa. Joku ystävällinen mummo tuli avuksi ja vei minut neuvolaan. Oli vähän babyblues.
Vierailija kirjoitti:
Lapset päivähoitoon. Et voi ylikuormittaa itseäsi, sillä voi olla vakavat seuraukset. Voisiko joku ensiavuksi ottaa lapset luokseen pariksi päiväksi, että saisit levätä.
Enhän minä niitä tämän vuoksi hoitoon tunge, nuorempi on vasta 2kk. Mies on minulla apuna, saan levätä. Ei tässä suurempaa hätää ole, kunhan vähän purin tuntojani.
Ap
Mulla kilahti pari päivää sitten 4v esikoisen kanssa. Karjuin niin että itekin säikähdin. Vauva 9kk ihmetteli vieressä. Ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Käske miestäs ottaan vastuuta
Mieheni on mahtava isä ja on apuna niin paljon kun töiltään pystyy. Aina ei vaan töiden vuoksi pysty tarpeeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käske miestäs ottaan vastuuta
Se otti jo.
Hyvä mies sinulla kun tuli apuun ja vielä seuraavan päivänkin. Pyydä lähipiiristä apua josko auttaisivat esikoisen hoidossa ja tarjoaisivat tälle virikkeitä.
Siis kertokaapa vielä, miksi niitä lapsia oikein hankitaan? Kuulostaa näin lapsettoman korvaan ihan hirveältä :( Tsempit ap:lle!
Mitäs naitte tuommosia vässyköitä jotka ei auta. Oma vikas.
Vierailija kirjoitti:
Siis kertokaapa vielä, miksi niitä lapsia oikein hankitaan? Kuulostaa näin lapsettoman korvaan ihan hirveältä :( Tsempit ap:lle!
Siksi koska ne on niin ihania. Vitun rasittavia myös, mutta myös ihan käsittämättömän rakkaita ja ihania. Ja kaikki se vitutus ja hermoilu on 100% äitiyden arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun lapset on paras asia mitä tiedän. Rakastan niitä enemmän kuin mitään ikinä. Eihän se silti helppoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ne on niin ihania. Vitun rasittavia myös, mutta myös ihan käsittämättömän rakkaita ja ihania. Ja kaikki se vitutus ja hermoilu on 100% äitiyden arvoista.
Sitä ihanuutta ei näin ulkopuolisena pysty kyllä mitenkään käsittämään, mutta kaiken sen äitien väsymyksen, masennuksen ja ahdistuksen näkee helposti. Jos saan joskus lapsia, niin tajuanpahan sitten minäkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihanuutta ei näin ulkopuolisena pysty kyllä mitenkään käsittämään, mutta kaiken sen äitien väsymyksen, masennuksen ja ahdistuksen näkee helposti. Jos saan joskus lapsia, niin tajuanpahan sitten minäkin!
Ihan ymmärrettävää ettei pysty. En minäkään ennen pystynyt. Vaikka väsyttää ja uuvuttaa ja tuntuu ettei pysty, silti omat lapset ovat vaan aivan käsittämättömän mahtava juttu.
Ap
Aivan ihana mies sinulla, joka rientää apuun ja ymmärtää että nyt mennään äärirajoilla ja mikä parasta että jaksaa vielä itse. Kunpa minunkin mieheni ajattelisi noin kun sinun. Olette varmasti hyviä vanhempia.
T. Tiedän tunteen kun ei vaan jaksa.
Tiedän tunteen. Muutama vuosi vein itkun kanssa lapseni mummolaan kun en vaan jaksanut.
Puhu neuvolassa asiasta. Se helpottaa, lupaan.