Ex on todella siisti ja tarkka ollut aina tavaroista, hygieniasta ja siisteydestä ym. Kun hän tulee meille..
Käyttäytyy aina leväperäisesti. Heittelee lasten kanssa palloa sisällä, kävelee kengät jalassa, jättää astiat korjaamatta ym.
Miksi?
Tyyppi käy siis tapaamassa lapsiaan sillointällöin, periaatteessa asia on minulle ok, mutta tuo sikailu ihmetyttää.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä esimerkki passiivis-aggressiivisesta käyttäytymisestä.
Kummalta?
Heh, kyllä mä tuota ukkoa ja hänen sikailuaan tarkoitin. Miksei toisinkin päin, vaikea sanoa kun on kuullut vain toisen puolen tarinasta.
Vierailija kirjoitti:
Osoittee mieltään.
Kiellä!
Osoittaa.
Miksi kirjoitusvirheet näkee vasta siinä vaiheessa, kun on lähettänyt viestin...
No itse ajattelen että lasten kannalta on hyvä jos aikuiset ihmiset voivat olla ihmisiksi ja väleissä. Joskus on vaan kaikille helpompaa järjestää tapaamiset lasten kotona. Toki jos nainen alkaa pikkusieluiseksi tässä, ongelmia syntyy. Mikäli hän pystyy olemaan provosoitumatta, lasten etu pääsee edelle. Ap kertoi kuinka väistää eksäänsä. Kuinka moni tekisi samoin?!
Vanhempana lapset kiittävät kun saivat tavata isäänsä riidattomassa ilmapiirissä.
Voi olla kieroutunut ajatus siitä, että koska hän pitää sinua epäsiistimpänä, niin sun luona voi sikailla ihan miten vaan. Tyyliin eihän sillä ole mitään väliä, kun sun luona on kuitenkin sekaisempaa ja lapset sotkee.
Toisaalta myös ilmaselvää kunnioituksen puutetta tai lapsellista / passiivisagressiivista mielen osoittamista sulle. Monta kertaa onnistuu päällisin puolin fiksuiltakin ihmisiltä.
Sun olis kyllä tehtävä selväksi että sun talossa sun säännöt tai tavatkoon muualla. Muutenhan tuossa opetat lapsille ettei sun sanomisilla ole yhtään mitään väliä, eikä kotona tarvitse edes yrittää olla ihmisiksi.
Varmaan haluaa vain kettuilla sulle sikailemalla teillä.
Vierailija kirjoitti:
No itse ajattelen että lasten kannalta on hyvä jos aikuiset ihmiset voivat olla ihmisiksi ja väleissä. Joskus on vaan kaikille helpompaa järjestää tapaamiset lasten kotona. Toki jos nainen alkaa pikkusieluiseksi tässä, ongelmia syntyy. Mikäli hän pystyy olemaan provosoitumatta, lasten etu pääsee edelle. Ap kertoi kuinka väistää eksäänsä. Kuinka moni tekisi samoin?!
Vanhempana lapset kiittävät kun saivat tavata isäänsä riidattomassa ilmapiirissä.
Sehän olisikin hyvä, jos aikuiset voisivat olla ihmisiksi ja väleissä. Mutta sehän ei tarkoita sitä että sen toisen osapuolen eli naisen pitäisi sietää kaikkea paskaa ja nöyristellä jotta vaan olisi välit. Päin vastoin, ap:n pitäisi ajatella lasten etua ja pistää säännöt selväksi exälle. Muuten hän opettaa omalla esimerkillään kuinka omaan kotiin päästetään exä sikailemaan, ei pidetä puolia ja että äidin tahdon voi vaan jyrätä. Millä tavalla on lasten etu seurata tuollaista? Parasta olisi jatkossa järjestää tapaamiset muualla, koska lasten isä ei osaa kunnioittaa ap:n ja lasten kotia ja sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en tajua miksi! Erosta on jo aikaa, eikä hänellä pitäisi olla mitään hampaankolossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en tajua miksi! Erosta on jo aikaa, eikä hänellä pitäisi olla mitään hampaankolossa.
No sitähän me ei voida tietää.
Ehkä sillä vaan menee tällä hetkellä huonommin henkilökohtaisessa elämässä kuin sulla näyttää menevän. Katkeruus joskus nostaa päätään vuosienkin päästä, jos näyttää siltä että exä on saavuttanut jotain mitä omassa päässään olisi pitänyt itselleen kuuluvana.
Voisit vaatia tapaamiset johinkin tapaamistilaan, näistä voisit vaikka lastenvalvojalta kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Missaatte pointin. En kysynyt onko teistä hyvä järjestely tämä, ihmettelin vaan exän perusluonteesta poikkeavaa käyttäytymistä meillä.
Ap
Epätavallinen järjestely ja tavallisen huonoa käytöstä.
Mulla on tommonen kaveri! Kun ne tulee meille, pennut sotkee ja levittää kaikki lelut mitä kaapeista irtoaa. Jos me taas mennään niille, huutaa heti ettei saa ottaa mitään esille ja pyytää aina korjaamaan jälkemme ennenkuin päästää meitä lähtemään.
Meillä minä saatan kävellä kengät jalassa sisällä, palloakin heitellään ja astiat unohtuu välillä minne sattuu. Mutta ei tulis mieleenkään tehdä niin exän tai kenenkään muunkaan asunnossa , varsinkaan jos asiasta olisi erikseen mainittu. Outoa että joku viitsii ap:ta nipoksi sanoa, ihan selväähän se on ettei noin tehdä toisen kotona ja vieläpä liikutella jos sanotaan että ei saa. Kukin toimikoon kotonaan niin kuin lystää, mutta ei muiden kotona vaikka miten olisi yhteisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tommonen kaveri! Kun ne tulee meille, pennut sotkee ja levittää kaikki lelut mitä kaapeista irtoaa. Jos me taas mennään niille, huutaa heti ettei saa ottaa mitään esille ja pyytää aina korjaamaan jälkemme ennenkuin päästää meitä lähtemään.
Oletko sanonut kaverille asiasta? Esimerkiksi heidän tehdessään lähtöä "korjatkaa jälkenne niin kuin mekin aina korjataan kun lähdetään teiltä" tai "ette voi levittää kaikkia tavaroita, ei mekään tehdä niin teillä".
Jos ei ikinä sano, toinen voi luulla kaiken olevan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille että lopettaa sikailun, tai lentää ulos.
Sanonut, mutta olen kuulemma nipottaja joka pilaa lapsilta kaiken kivan. En jaksa tapella, ei ole jokapäiväistä, mutta ärsyttää silti.
Kysy siltä vaikka että "Jaa no mitäs iloa lapsille tuottikaan tuo sinappilautanen jonka jätit lattialle" tms.
Kummalta?