Asiaa alapäästä... Ällökysymys!
Toivon asiallisia vastauksia kiitos! Sori, tää voi olla vähän ällöttävää.
Mun alapäässä, klitan ja häppäreiden välissä molemmin puolin on sellasta valkosta röpelöä. Ei oo koholla, tuntuu aavistuksen ku sormella koittaa.. Vasta eilen illalla huomasin, en oo tuonne kahtellu nii en tiiä onko ollu kauanki.
Ei siis mitään syyliä tai näppyjä, vaan semmosta tosiaan röpelöä tai ryynin näköstä.. Pienet alueet ja ne näkyy kun vähän venyttää. Häppäreissä pari valkosta pientä näppyä.
Onko mitään ideaa mitä vois olla? Kondylooma kävi mielessä, mutta onko sekään tommosta.. Oon seurustellu 4vuotta ja mies oireeton. Sp-taudit testattu. Gynellä kävin syksyllä ja sillon kaikki ok...
Kommentit (29)
Kondylooma kyllä leviää aika nopeasti isommalle alueelle, ainakin minulla kävi niin. Näyttää päällepäin kukkakaalimaiselle kasvustolle,kutisee ja kirvelee. Tämä siis myöhemmässä vaiheessa. Mene ihmeessä lääkärille näyttämään, jos ehtii levitä, on hankalampi saada pois. Muistaakseni itselläni vaati kolme penslauskertaa,ennenkuin tokeni. Eikä ne penslauksen jälkioireet olleet mitään mukavia, koko alapää oli tulessa ja jouduin sairaslomalle.
Tavallisia talirauhasia. Näkyvät paremmin, kun ihon pingottaa ja ne pullistuvat ihoa vasten. Joskus ne saattavat tukkeutua ja näyttävät valkopäisiltä kuin finnit. Jos häiritsevät, voit puristaa, mutta tulehdusten välttämiseksi suosittelen pikemminkin, että annat niiden itse tyhjentää itsensä normaalilla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten ihmeessä ap olisi edes voinut saada kondylooman?
esim. vuosi ennen nykyisen seurustelun aloitusta. Kondylooma on virus, joka ei noin vain lähde elimistöstä
Ne on helmipapuloita ja ihan normaaleja ja vaarattomia. Vähän kuin miliumit naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on helmipapuloita ja ihan normaaleja ja vaarattomia. Vähän kuin miliumit naamassa.
Näiltä tosiaan kuulostaa. Itse pelästyin kun huomasin tuollaisia näppylöitä ensi kertaa joskus 37-vuotiaana. Seksiä ei ollut tullut harrastettua 5 vuoteen joten sp-tauti ei vaikuttanut todennäköiseltä, joten pelkäsin jotain vielä pahempaa esim. ihosyöpä alapäässä. Menin gynelle ja helmipapuloiksi niitä sanoi. Niitä vaan toisille ja toisinaan tulee, eikä niille tarvi/voi tehdä mitään, eivätkä ole vaarallisia.
Kiitos vastauksista. Varaan gynelle ajan ku ei nuo kuitenkaan ihan näppyjä kai oo. Toivottavasti ei oo kondylooma 😬
Outo ilmentymä kyllä, ei oo ihan kondynkään näkönen ku nuo on niinku ihon sisällä..
Kuvasta pystyisi sanomaan mitä ne ovat.
Missäs se miehesi käy :)