Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö lihaliemikuutioita yms.

Vierailija
13.07.2017 |

Siinäpä kymysys

Käytätkö lihaliemikuutioita yms.

Vaihtoehdot

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää makura ruokaan saa esim. kun laittaa pippurimyllyyn viher-, puna- ja mustapippuria. Niillä on oma arominsa.

Vierailija
42/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette käytä, niin mitä käytätte?

Jos väitätte että kaikki keittelette ostamistanne naudan ja sianluista omia liemiä, niin paskaa puhutte!

No täällähän kokoontuu kokkien parhaimmisto. Ei käydä koskaan ravintolassa syömässä kun itse tehdään parempaa just keitellen niitä liemiä itse. Jos joku Sukula tai Välimäki sanoo että puolivalmisteetkin on välillä ihan ookoo niin mistä nekään mitään tietää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisfondia käytän, ja mua todella vähän kiinnostaa sen myrkyllisyys. Jännästi oon vielä hengissä ja tervekin. 

Vierailija
44/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liemikuutiot on täynnä syöpää aiheuttavia mutageenejä. Liemikuutioita käyttävät vain huonot kokit, jotka eivät saa ruokaan makua ruoka-aineista, vaan tarvitsevat lisämakua niistä kuutioista.

Höpöhöpö taas. Kyllä siitä pastasta vaan tulee parempaa kun sen keittää kasvisliemikuution kera. Se kastike sille pastalle on sitten se, mikä maustetaan. Ilman liemikuutiota. Mitään pahaa niissä ei ole.

T. Kokki

Vierailija
45/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisfondia käytän, ja mua todella vähän kiinnostaa sen myrkyllisyys. Jännästi oon vielä hengissä ja tervekin. 

Fondit vs kuutio, fondien käyttäjiä sitä vasta vedätetäänkin kuusi - nolla. Lisäainelientä se fondikin on ja sitä menee tolkuton määrä kuutioihin verrattuna. Itse käytän yhden kuution noin kolmen litran kattilalliseen pataruokaa, eli ei siitä kovin paljon tule lisäainekuormaa annosta kohti, suolaakaan en tuollaiseen ruokamäärään edes käytä. Oletko ikinä tehnyt edes hintavertailuja fondin ja kuutioiden välillä?

Vierailija
46/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väitätte että kaikki keittelette ostamistanne naudan ja sianluista omia liemiä, niin paskaa puhutte!

En käytä enkä keittele omia liemiä. En oikein keksi mihin niitä tarvitsisin. Valaiskaa vähän tietämätöntä, mihin noita liemiä käytetään? Valmiita kuutioita välttelen liian suolan saannin "pelossa".

No ruokiinhan niitä kai pääasiassa käytetään.

Vierailija
47/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse keittelen luu-lihaliemiä aina silloin kun pakastimessa on tarpeeksi rämmäleellisiä luita, jääkaapissa sopivasti nahistuneita juuria ja sattuu olemaan vapaapäivä. Keräilen siis kaikenlaisia luita ja luurankoja pakastimeen ja vasta sitten laitan tulille kun on riittävästi yhteen satsiin."

Keräilet luita ja luurankoja? Siis metsästettyjä, vai jotain auton alle jääneiden jänisten luurankoja? 

Pakko kysyä, tulee hassuja mielleyhtymiä. 

Vierailija
48/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällähän kokoontuu kokkien parhaimmisto. Ei käydä koskaan ravintolassa syömässä kun itse tehdään parempaa just keitellen niitä liemiä itse. Jos joku Sukula tai Välimäki sanoo että puolivalmisteetkin on välillä ihan ookoo niin mistä nekään mitään tietää. 

Onhan ne ok, mutta ravintoloissa usein eivät viitsi maustaa ruokia muuta kuin ylenmääräisellä suolalla.

Aika erikoisia tapauksissa on löytynyt oman menierepotilaani kohtauksen syyksi, kuten pakasteseitä, johon on lisätty suolaa. Vaikka tyhmempi luulee, että kalapakasteessa on vain kalaa. Joissakin ainakin on muutakin.

Suomessa on aika paljon enemmän meniere-potilaita kuin tiedetään, ne kuitataan yleensä sairaanhoidossa asentohuimauksena (mitä se kohtaus muistuttaakin). Sattumalta kerran vein potilaani sairaalan päivystykseen  ja sattui siellä olemaan neurologi päivystämässä ja sitten hän tekikin 10 vuoden kohtausten jälkeen oikean diagnoosin.

Vierailija
49/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tämä olikin taas melkein 10v vanha aloitus, ei ehkä kannata kommentoida alkupään kommentteihin. 

Vierailija
50/50 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fondit vs kuutio, fondien käyttäjiä sitä vasta vedätetäänkin kuusi - nolla. Lisäainelientä se fondikin on ja sitä menee tolkuton määrä kuutioihin verrattuna. Itse käytän yhden kuution noin kolmen litran kattilalliseen pataruokaa, eli ei siitä kovin paljon tule lisäainekuormaa annosta kohti, suolaakaan en tuollaiseen ruokamäärään edes käytä. Oletko ikinä tehnyt edes hintavertailuja fondin ja kuutioiden välillä?

Käytän fondia koska haluan käyttää sitä, en ole tehnyt hintavertailua. Mikä saa sut kuvittelemaan että laittaisin sitä fondia enemmän kuin sellaisen yhden annoksen esim. just keittokattilalliseen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme