Heinävedellä kadonnut nunna
Kommentit (168)
pirre kirjoitti:
Luulen, että hän on saanut sairaskohtauksen ja menehtynyt
johonkin, mistä ei vielä ole etsitty, ehkä hyvinkin läheltä
luostaria.
se 6-7 km:n päässä tehty havainto on todettu luotettavaksi, ilmeisesti useampi ihminen nähnyt hänet
Epäuskottavaa on, että hän olisi tehnyt jotain
peruuttamatonta itselleen. Sairauskohtauksen voi saada
lähellä luostaria tai kauempana paikassa, josta ei
vielä sattumaltakaan ole etsitty. Voimme vain rukoilla'
että hänet löydettäisiin. Ja jos hän on menehtynyt
sairaskohtaukseen, on se kaunis kuolema.
Voihan nunnakin masentua, ihminen hänkin on. Usein käsittämättömän katoamisen takana on itsemurha.
Hmm...ehkä aikaa on ollut kävellä pidemmällekin kuin vaan maasto jossa etsinnät. Metsäisellä tiellä lenkkeillessä, ajatuksissa, ei aina huomaa keskittyä risteilevien polkujen suuntaa harhautuminen tutussakin ympäristössä suunnitelmissa käy vaivattomasti. Niin tulipalo kiinnosti lähteä katsomaan..
Niin hirveältä ajatukselta kuin se tuntuukin, epäilen että nunna on tehnyt itsemurhan. Voisikohan kenties olla itse jättänyt lyhdyn tien varrelle?
Jos on tehnyt itsemurhan niin silloin on kyllä luopunut uskosta. Raamattu kieltää itsemurhan.
Mahtaisko löytyä Löytölammesta. Se on Honkasalontien varrella 7,5km päässä luostarista.
Veikkaukseni:
1) Sairauskohtaus ja menehtynyt johonkin
2) Mennyt uimaan ja saanut sairauskohtauksen ja hukkunut
3) Sairauskohtaus, jonka vuoksi sekava ja välttelee ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhat eivät ole mitenkään epätavallisia vanhoilla ihmisillä.
Miksi olisi lähtenyt noin kauas kertomatta kenellekään? Sairauskohtauksessa ei kävellä kilometritolkulla määrätietoisesti.
Sanoisin että löytyy jostain vesistöstä.
Sairauskohtaus voi aiheuttaa sekavuutta, yleistä vanhuksilla virtsaputken tulehduksen yhteydessä. Jos pää ei toimi mutta on hyvässä kunnossa ja tottunut kävelemään, niin voi raapaista päivässä vaikka 30km päähän kävellen.
En usko uimaan menoa. On sen verran viileää ja etenkin vanhukset ovat arkoja kylmälle. Nunnat välttelevät (luulen?) vähäpukeisuutta.
Kumma että koirat eivät ole löytäneet hajun perusteella.Klo 20 illalla on melko epätavallista lähteä iltalenkille, varsinkin 72 vuotias jo iältään.En usko itsemurhaan,en sairauskohtaukseenkaan,jotain tässä nyt on pielessä, lyhty tienvarressa myös outoa,niinkun viestinä kuolemasta.Oisko joku ottanut auton kyytiin ja vienyt jonnekkin.Rukoillaan että tämä mysteeri selviää
On teillä hauskaa... varmaan omaisiakin naurattaa ihan hirveesti nää mauttomimmat spekuloinnit
Hyvin usein kadonneet löytyvät paljon lähempää, kuin etsitään usein jopa jostain oman pihan rakennuksesta tai vaikka kellarista.
Ortodoksina tämä spekulointi tuntuu todella mauttomalta. Ovatko luterilaiset ja ateistit todellakin noin julmaa porukkaa??
Voisiko varusmiehet auttaa etsinnöissä?
Aika jännä, kun näin tuona katoamisiltana nunnan haahuilemassa uimarannan läheisyydessä. Kaupunki vain oli eri.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksina tämä spekulointi tuntuu todella mauttomalta. Ovatko luterilaiset ja ateistit todellakin noin julmaa porukkaa??
Ainahan kadonneiden ihmisten kohtalosta spekuloidaan, maailmankatsomuksesta riippumatta. Mauttomampaa on oma sädekehäsi kiillotus.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ortodoksi, mutta täälläpä spekuloin. Ei uskonto vaikuta siihen spekuloiko vai ei.
Ihmisillä on suuri halu auttaa ja mielestäni olisi pitänyt esm.nettihaulla etsiä ihmisiä todelliseen suuretsintään. Heti ,välittömästi kun hätäetsintä ei tuottanut tulosta. Ei tarvitse olla spr johdettu etsintä vaan etsiväthän muuallakin Suomessa ,tutut ja kaverit ym. kadonneita henkilöitä.Sadat olisivat voineet tulla omin kustannuksin ja eväin ,ei olisi rasittanut Lintulan Luostarin henkilökuntaa kun heillä muutenkin surua ja huolta.Yksi ihmetyksen aihe on miksi etsittiin noin kaukaa vaikka henkilö liikkuu vain Luostarin läheisyydessä? Eikö hänet nähnyt? ihmetellyt ja ajatellut kysyä ,jaksaako takaisin Luostariin kävellä? Edestakainen matka olisi ollut huimat 14 km???Jos nyt 7 km päästä etsittiin? Ihmettelen myös miksi itse ymmärsin kirjoituksen jossa henkilö näki kadonneen siten, että hän näki muutaman sadan metrin etäisyydellä Luostarista tämän kun kertoi itse asuvansa oliko nyt 5,5 km päässä? Jossain lehdessä juttu oli.
Matkan pituus, etäisyydet , on jotain mikä uutisessa ei lienekään totta. Ehkä matka takaisin alkoi tapaamisesta, ehkä jotain muuta....
Luulen, että hän on saanut sairaskohtauksen ja menehtynyt
johonkin, mistä ei vielä ole etsitty, ehkä hyvinkin läheltä
luostaria.