Lähtisitkö treffeille miehen kanssa joka ei käytä kaupunkien nimissä isoja alkukirjaimia eikä osaa yhdyssanoja?
En usko että mies on ainakaan korkeasti koulutettu ja rikas 🤔
Kommentit (31)
jos isoa munaa on tarjolla,niin lähtisin heti. Miksi vaatteteita pitää katsoa?
Elämäni pano oli justiin ei niin muotitietoinen mutta siisti komea mies.
20 vuotta sitten enkä ole unohtanut enkä katunut tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että myös hyvin koulutetut tekevät alkeellisia yhdyssanavirheitä ja unohtavat isot alkukirjaimet erisnimistä.
Miten voi olla mahdollista?
En itse edes ole korkeasti koulutettu, mutta kyllähän nämä kielioppisäännöt ovat takertuneet takaraivoon jo alakouluikäisenä. Miten se voi olla niin vaikeaa, jos on koko ikänsä asunut Suomessa?
Lukihäiriö voi periytyä. Ja tyhmyys. Jos siis olet lisääntymisikäinen, ei kannata,
En pystyisi. Yhdyssanojen osaamattomuus on todella ärsyttävää. Tosin itse ylipilkutan.
Jos tietäisin, että mies on muuten hauska, kohtelias ja kivannäköinen, lähtisin. Jos olisin tutustunut netissä ja lähtökohta olisi tuo, en sopisi ensimmäistäkään tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että mies on ainakaan korkeasti koulutettu ja rikas 🤔
Yhdyssanat ovat minulle rakkaita. Ainoastaan, jos mies pystyisi todistamaan että on kyse lukihäiriöstä.
En usko, että sinäkään osaat yhdyssanoja niin hyvin kuin kuvittelet osaavasi.
Ps. sinulla on kaksi pilkkuvirhettä omassa viestissäsi.
Niinpä niin kaikki rikkaat, laulajat, näyttelijät, urheilijat. Osaakin täydellisesti äidinkieltä. No ovatpahan nuokin sitten pois sun kategoriasta ;)
Voisin lähteä, jos muuten kirjoittaisi ymmärrettävästi ja hauskasti. Eli jos kirjoitustyyli kolahtaa, on pikkujutut merkityksettömiä. Sama kuin ihmisissä: virheitä saa olla ja silti joku kokonaisuudessaan vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Erisnimien ensimmäisellä kirjaimella tai yhdyssanojen oikeaoppisella kirjoittamisella ei ole minulle suurta painoarvoa, jos paketti muuten on kiinnostava.
Töissäni saan niuhottaa noiden suhteen, joten vapaa-ajalla en jaksa
Riippuu tilanteesta, mutta en usko. Yhdyssanavirheet häiritsisi eniten, ei niinkään isot alkukirjaimet. Toki tässäkin tapauksessa noi virheet olisi hyväksyttäviä, jos kirjoittaa pikaisia viestejä esim whatsappissa (tosin silti pahat yhdyssanavirheet häiritsisi), mutta aina ei jaksa laittaa isoja alkukirjaimia.
Mikäli kyse on esim treffi-ilmoituksesta, tai jostain vähänkin virallisemmasta, niin ehdottomasti pitäisi osata kirjoittaa oikein.
Esikoulutasolle jäänyt mies toisin sanoen. Kirjoittamaan opitaan ensimmäisellä luokalla. Ei edes peruskoulutasoa oleva mies.