Päädyt päähenkilön paikalle viimeiseksi lukemaasi kirjaan, miten selviydyt? Vai selviydytkö ollenkaan?
Kommentit (33)
Olisin palsamoituna kalmona milloin missäkin, kaiken lisäksi minusta olisi kolme vahakopiota. Aiheuttaisin hulluutta ja onnettomuutta niille, jotka minua joutuisivat kuskaamaan. Kynttilät ja kukkaröykkiöt seuraisivat minne milloinkin minua yritetään piilottaa. Olin ilmeisesti vielä lasiarkussa leskimieheni ja hänen uuden vaimonsa ruokasalissa koristeena. Arvatkaa kuka olen/olin?
Liza Marklundin Uhatut.
Varmaan kuolisin, joko sen ex-miehen toimesta tai oman käden kautta, kun henkinen puoli pettäisi..
Selviäisin ja olisin täysin ihastunut komisaarioon....kirjassa. Oikeesti en selviäisi kun pitäis polttaa julmetusti tupakkaa, juoda joka päivä ja eksyisin Helsingissä. Outi Pakkasen 70-luvun kirja, Murha mainostoimistossa.
Epäilen kyllä, että jos minä olisin ollut päähenkilö, lukemani kirjat olisivat lähteneet aivan eri suuntaan. Dekkarissa rikos olisi jäänyt ihan vaan tavallisten poliisien selvitettäväksi, kun minä olisin välittänyt vain omista asioistani ja lähtenyt lomakohteesta kotiin pidentämättä matkaani. (Carola Dunn, Surplus women).
Kyllähän tämä huonolta näyttää: olen syytettynä murhasta, kaikki todisteet ovat minua vastaan, olen ollut murhapaikalla, tehnyt ruokaa myrkytyksen uhrille, löytyy motiivi, on todistajia omituiselle käytökselle, ei ole muita epäiltyjä, ei ketään muuta kellä olisi voinut olla motiivia.
Mutta onneksi juttua selvittää Hercule Poirot, joten enköhän selviä syytteestä, olettaen etten tosiaan ole tehnyt murhaa.
Ja jos olen oma itseni, niin en kyllä olisi tehnyt...
Kirja: Agatha Christie: Teetä kolmelle
En.
otto carius tiikerit mudassa.
Minua ammuttiin jalkaan ollessani sukeltamassa. Puukotin ampujaa kunnolla naamaan ennenkuin meni taju. Tokenen tästä kyllä.
Patricia Cornwell: Samaa verta
Een ,chuck palahniuk, eloonjäänyt, tarina loppuu alkuun ja päättyy alkuun..omituinen kirja mut hyvä
Vierailija kirjoitti:
Stephen Kingin Dark Tower-sarjan viimeinen osa. Selvisinkö? En spoilaa, mutta pääsin kyllä sinne tornille! Ketkä muut pääsi? No en spoilaa sitäkään. Tuliko pala kurkkuun? Tuli.
Viimeinkin löytyi joku! Mun mielestä loppu oli just niinku pitikin, sarja rönsyili (hyvästi ja pahasti), mutta loppu oli hyvä.
Enni Mustosen Ruokarouvan tytär. Yliopistossa opiskeleva 24-25v. Nainen vuonna 1924-1925. Tapahtumat sijoittuvat Helsinkiin ja Pariisiin. Huonosti olisin selviytynyt opiskelusta suomessa. Ja Pariisissa vielä huonommin ihan jo ranskan kielen vuoksi ja siksi, etten osaa ommella tai piirtää yhtään ja näitä taitoja päähenkilö tarvitsee työssään.
TOivottavasti en tule koskaan päätymään. Kirjassa päähenkilönä on nainen, jonka pieni tytär raiskattiin ja tapettiin. Nainen ryhtyy etsimään tekijää, kun poliisi ei tätä löydä. En ole lukenut loppuun, on sika rankka. En muista nimeä, enkä nyt just tähän hätään jaksa sitä käydä katsomassa.
Kevyttä kesälukemista, Donald E. Westlake, Kukaan ei ole täydellinen.
Eihän noille tyypeille hyvin käy, mutta ei huonostikaan. Realistisen letkeätä pikkurikollisen elämää. Mulla erotuksena, että ihan laillisesti töissä käymällä tienaan elantoni, muuten samaistun kyllä.
Voi apua, miulla on meneillään yksi Stephen Kingin kirja. Taitaisi käydä huonosti...