Oletko ylpeä kotimaastasi?
Kommentit (16)
En ole nykypäivänä. Suomi on mennyt todella huonoon suuntaan.
Kyllä Donetshkin tasavalta on hieno maa.
Kotimaani on nyt Ranska, mutta ihan suomaliseksi itseni koen. En minä mitään erityistä ylpeyttä Ranskasta tunne. Kiva paikka toki.
En enää. Perusarvot ovat yhteiskunnallisten instituutioiden avulla lyöty lokaan. Asenne on se, että perusarvot ovat jotakin ääriliikehdintää ja isänmaallisuus ja kansalliylpeys olisivat jotakin negatiivisia asioita. Suomalaisuudestani sensijaan olen ylpeä, nykyisestä Suomesta en.
Olen, nimenomaan synnyinmaasta Suomesta. Mielestäni siellä on asiat ehkä maailman hienoiten hoidettu. On pienillä kustannuksilla tai jopa maksuttomana hoidettu päivähoito, koulutus (peruskoulutus aina toisen asteen opintoihin asti!), joka sisältää ruokailun, terveydenhuolto on kohtalaisen nopeaa ja todella edullista, työttömät ja sairaat saavat tukea... Kun joku kuitenkin nillittää, niin toki maksavia ryhmiä on pakko löytyä, eli työssäkäyvät ja terveet ihmiset ovat mielestäni erittäin positiivisia kokemaansa vastuuseen nähden.
Ainoa ongelma on, että Suomella ei ole riittävän hyvää painoarvoa EU:ssa. Esim aiemmin Venäjä-skandaali, jolloin Valio ei saanut samoja tukia verrattuna puolalaisiin kilpailijoihinsa, ja nyt metsäkysymys. Suomessa on paljon metsää, jota kasvatetaan vastuullisesti. Todella röyhkeää, jos Suomen pitää vielä maksaa sen kaadosta verrattuna esimerkiksi saksalaisiin, jotka ovat metsänsä hakanneet olemattomiin.
En enää. Olen samaa mieltä kuin 7/9.
Haluiaisin sanoa olevani, mutta en ihan kauheasti.
Suomessa on paljon hyvää eikä maailmassa ole kovin montaa yhteiskuntaa, joka toimisi yhtä hyvin (yhteiskuntamme puutteista huolimatta). Harmittaa monien syvien arvojen alasajo, siis tämä nykykulttuurin tendenssi, mutta sitä esiintyy kaikkialla maailmassa jonkinasteisesti lukuunottamatta kehitysmaita ja islaminuskoisia maita.
En mielelläni käytä sanaa ylpeä, mutta olen jonkin verran isänmaallinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole nykypäivänä. Suomi on mennyt todella huonoon suuntaan.
Millä tavalla?
Olen ylpeä sekä synnyinmaastani Suomesta, että nykyisestä kotimaastani.
Suomi on mahtava maa,täällä saa ilmaisen elämisen,ei tarvii tehdä päivääkään töitä sen eteen
Kyllä olen, häpeän tosin suomalaisia, jotka kokoajan dissaavat omaa kansaansa! Meillä on vielä puhdas luonto, puhtaat tuhannet järvet, ihmiset jotka eivät ole täyteen pumpattuja aineita (pl. Pääkaupunkiseutu), japanin jälkeen ehkä paras työmoraali ja paras koulutus lapsille.
Olen ylpeä synnyinmaastani Saksasta, Suomesta en ihan niin paljoa.