Oletko keskeyttänyt opintosi, mitkä fiilikset jälkeenpäin?
Mä teen erikoistumisopintoja, joilla saan lisäpätevyyden itseäni kiinnostavalle alalle. Mulla siis pohjalla eri alan yliopistokoulutus ja tuon kiinnostavan alan perustutkinto, eli pätevyys perushommiin mutta ei esim. johtamiseen. Nuo erikoistumisopinnot antaisivat mm. sen johtajan pätevyyden. Teoriassa mun aiempi koulutus riittäisi, käytännössä vaaditaan tuo erikoistumiskoulutus.
Ongelma on se, että opinnot kiinnostaa mua kuin kasa p**kaa. Mietin koko ajan keskeyttämistä, koulutukseen hankala päästä, n. 25% hakijoista pääsi kun itse hain, usein kai vaikeampaakin. Pelkästään hakemiseen tarvitaan tietyt pätevyydet. Opinnot aika kaukana työtehtävistä ja toisaalta, mitä enemmän asiaan olen perehtynyt, sitä varmempi olen, etten tosiaan halua johtajan vastuuta alalla. Mielummin pienempi palkka ja kivempi työ. Noiden opintojen suorittaminen kuitenkin lisäisi ilman muuta työn saannin todennäköisyyttä, vakipaikkaa mulla ei ole.
Kaipaisin muiden kokemuksia opintojen keskeyttämisestä, onko kaduttanut hirveästi? Vai onko ollut helpottunut olo? Miten työkuviot on lähteneet sujumaan vai oletteko kouluttautuneet keskeyttämisen jälkeen johonkin ihan muulle alalle?
Ei väliä mikä ala tai koulutustaso, ihan yleisellä tasolla olisi kiva kuulla kokemuksia.
Opinnot jäi, työelämä kutsui. Mietityttää joka kerta kun haen uusia mielenkiintoisia mahdollisuuksia, että todennäköisesti saisin paikan kun vain olisin viimeistellyt paperit. Mutta opintojen jatkaminen kiinnosti aivan yhtä paljon kuin aloittajaa, halusin siinä vaiheessa jo oikeisiin töihin.