Miksi kaikki vapaa päivät menee lasten kiukutteluiden kuuntelussa ja riitojen selvittelyssä.
Tuntuu jo että helpommalla pääsisin jos oisin aina töissä, ilman vapaapäiviä. Mä en jaksa. Aamusta asti on 5v kiukutellut milloin mistäkin. Pikkuveli tekee kaiken hänen mielestään väärin ja soppa on valmis. Miten saan tämän arjen sujumaan myös vapaapäivinä. Nytkin pitäis siivota, mutta imuroidessakin piti keskeyttää sen kymmenen kertaa ainakin. Voi että ottaa päähän!!!!
Kommentit (12)
Ei niitä kaikkia juttuja tarvitse ottaa niin vakavasti. Niinkun silleen, että vastuu mokauksista jää mokien tekijöille.
Pistä nauruksi kaikki tilanteet mitkä voit. Eikö se ole koomistakin, kun lapset tappelevat.
hoidossa ne tsemppii ja käyttäytyy, ja sitten kotona purkavat äitiin ja sisaruksiin koko viikon patoumat. Meillä toimii usein, kun selitän, että ensin siivotaan ja sen jälkeen pelataan yhdessä, syödään jätskit tms. kivaa. 3-vuotisskin jo malttaa vähän hillitä itseään, kun ymmärtää, että mitä nopeammin saan imuroitua, sitä nopeammin tapahtuu jotain mukavakin.
Vierailija:
Ei niitä kaikkia juttuja tarvitse ottaa niin vakavasti. Niinkun silleen, että vastuu mokauksista jää mokien tekijöille.Pistä nauruksi kaikki tilanteet mitkä voit. Eikö se ole koomistakin, kun lapset tappelevat.
Ymmärtää se, että lapset ovat lapsia ja toimivat juuri niinkuin toimivat, ei yleensä niinkuin itse toivoisi. Eli, ei pidä ottaa henk. koht. ja loukkaantua ja ottaa itseensä siitä, jos lapset eivät käyttäydy nätisti. Niitä pitää kasvattaa. Minusta lapset kannattaa ottaa siivoukseen mukaan ja kaikkiin muihinkin kodin töihin, mahdollisimman pienestä asti. Toinen asia on, että ei kaikkiin lasten riitoihin kannata puuttua, lapset osaavat itsekin selvittää niitä.
mulla pojat 5v ja 2v. vapaapäiviä monesti keskellä viikkoa, jolloin kaverini lapsineen ovat hoidossa/töissä. eli jumitutaan kotia... ja koko päivän poijat tappelee ja resuaa. isompi kiljuu ettei oo mitään tekemistä ja siten kyllästyneenä kiusii pikkuista, ´hermo meneeeeeeeeeeeeeee
Jos ei ole kyse ihan pienistä, niin olisko niin paha jo veisit ne hoitoon aamupäiväksi, vaikka olet itse vapaalla? Saisit siivottua ja juotua kahvikupposen rauhassa ja sitten voisitte iltapäivällä tehdä jotain yhdessä.
Heittäydyin lapseksi ja aloin kiukutella sille lapselle, johan nauru kelpasi ja samalla lapsi vissiin huomasi kiukuttelun mielettömyyden!
kiukuttelen selällään olohuoneenlattialla :) Ap
Tiedän, että tämä on näitä ei hyväksyttyjä juttuja tälläkin palstalla ja kaikkien täydellisten äitien maailmassa, mutta minä ainakin teen niin, että jos minun pitää tehdä joku juttu, kuten siivota jostain syystä tai laittaa ruokaa tai vaikka täyttää vakuutusyhtiön papereita tms. mihin tarvitsen rauhaa, pistän lapset katsomaan videota.
Minusta tämä on ihan käypä keino saada rauha maahan hetkeksi. Tämä tietysti toimii vain siinä tapauksessa, että lapset eivät yleensä saa katsoa kovin paljoa videoita, muuten se ei ole riittävän kivaa, vaan liian tavallista puuhaa.
jo riittävästi. Väsyneenä ei jaksa kiukuttelua niin hyvin ja helposti siihen lähtee itsekin mukaan. Taidan nyt laittaa filmin pöyriin ja ottaa itse ne tirsat...jos sitte ois helpompaa. Ap