Mitä mieltä olet ihmisestä joka ei omista älypuhelinta?
Kommentit (39)
En tiedä kenellä on älypuhelin ja kenellä ei. Itselläni ei ole.
Fiksu ihminen. Pitää päänsä, ei varmaan muutenkaan tuhlaile rahaa turhiin asioihin.
Minun mielestäni on hyvä että ihminen seuraa aikaansa. Teknologia on nykyaikaa, ja on välttämätöntä osata käyttää sitä oikein, ja ymmärtää miten se toimii ja mihin sitä voi hyödyntää. Tietysti voi olla tietoinen ilman älylaitteitakin, mutta useimmat tuntuvat kyllä olevan pelkästään tietämättömiä ja jääräpäisiä, ja haluavat jostain ideologisista syistä jättäytyä kehityksen ulkopuolelle. Siihen heillä on tietysti oikeus, ja hyvä jos ovat onnellisia, mutta pitää sitten hyväksyä se, ettei muu yhteiskunta toimi heidän ehdoillaan.
Olen sitä mieltä, että: "Siinäpä ihminen, joka ei tarvitse älypuhelinta."
Henkilö ei ehkä omista sitä, koska kyseessä on työsuhdepuhelin.
Voi olla pienituloinen kuten minä. Riittää, että nettiin pääsee jollakin laitteella ja puhelimella voi soittaa. Hyvät älypuhelimet ovat kalliita.
No, minä pidän sellaisia ihmisiä itsepäisinä jänkkinä, tyyliin "minä se olen erikoinen ja älyllinen ihminen, kun kieltäydyn käyttämästä tietokonetta, ei sitä ennenkään ihminen sellaisia ole tarvinnut".
Älypuhelin on näppärä apulainen, tietokone taskussa. Siitä on kätevä tarkistaa ja kirjoittaa sähköpostia, ottaa valokuvia, tarkistaa bussiaikataulu, hakea kartta vieraassa kaupungissa, maksaa ostokset.
Joka kuvittelee, että älykännykkä on vain turhake ja pelaamiseen tarkoitettu, on ensimmäisessä kappaleessa mainitsemani lainen puupää. En arvosta erikoisuudentavoittelua ja ennakkoluuloista asennetta teknisiin keksintöihin.
Mikään itseseisarvo ei mikään laite tietenkään ole, mutta aika vaikea keksiä sellaista ihmistä, joka ei mihinkään voisi käyttää älykännykkää.
10 jatkaa: toisaalta karvalakkipuhelin on myös luotettava, akun kesto on pitkä ja on tässä tällaista kapinahenkisyyttä ja hipsteriyttä hieman. Ainakaan en tuijota puhelinta jatkuvasti kun olen toisten seurassa.
Siitä niin fiksusta ja hyvin muistavasta älypuhelimestasi ei sitten ilmeisesti tullut mitään merkintää tai tietoa siitä, että tämäkin keskustelu tuolla samalla otsikolla on täällä jo...
....kuinkahan moneen kertaan käyty jo tämäkin ?
Vierailija kirjoitti:
No, minä pidän sellaisia ihmisiä itsepäisinä jänkkinä, tyyliin "minä se olen erikoinen ja älyllinen ihminen, kun kieltäydyn käyttämästä tietokonetta, ei sitä ennenkään ihminen sellaisia ole tarvinnut".
Älypuhelin on näppärä apulainen, tietokone taskussa. Siitä on kätevä tarkistaa ja kirjoittaa sähköpostia, ottaa valokuvia, tarkistaa bussiaikataulu, hakea kartta vieraassa kaupungissa, maksaa ostokset.
Joka kuvittelee, että älykännykkä on vain turhake ja pelaamiseen tarkoitettu, on ensimmäisessä kappaleessa mainitsemani lainen puupää. En arvosta erikoisuudentavoittelua ja ennakkoluuloista asennetta teknisiin keksintöihin.
Mikään itseseisarvo ei mikään laite tietenkään ole, mutta aika vaikea keksiä sellaista ihmistä, joka ei mihinkään voisi käyttää älykännykkää.
Nuo pitää kaikki paikkansa. Silti varmaan 90% kännykän käyttäjistä esim. julkisissa kulkuvälineissä tuijottaa siellä somea.
Minulla ei ole, enkä ole tuntenut tarvetta sellaisen hankkimiseen. Olen havainnut älypuhelimien riippuvuutta aiheuttavan ominaisuuden. Ihmiset ovat kaikkialla naama lasissa kiinni, mm. kävellessään kaupungilla tai jopa auton ratissa.
Minä en ole kiinnostunut olemaan välittömästi tavoitettavissa kaikenlaisten eri yhteysmuotojen välityksellä. Olen havainnut arkipäiväisen tyhjyyden jakamisen muodostuneen joillekin hyvin tärkeäksi asiaksi. Koen sen lähinnä kiusalliseksi typeryydeksi (tehdä tikusta asiaa).
Näiden uusien mallien kamerat on hyviä, siihen käyttöön saattaisin sellaisen kikottimen jopa hankkia.
vähäälyinen puhelin oli paljon parempi, sitten se lakkas toimimasta huhtikuussa ja pappa betalar meni ja osti älypuhelimen mulle että mamma voisi soittaa. Noh, elisa sai korjattua yhteyden, mutta nyt mulla on tää älypuhelin. Hirveän epäkätevä vekotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo pitää kaikki paikkansa. Silti varmaan 90% kännykän käyttäjistä esim. julkisissa kulkuvälineissä tuijottaa siellä somea.
Voi olla, mutta entä sitten? Sinäkin olet nyt somessa, hyi hyi. Onko se jotenkin parempi ja älyllisempää tehdä vaikkapa työaikana työkoneella kuin työmatkalla kännykällä? Jos sen työmatkan on nähnyt jo about tuhat kertaa, pitääkö silti katsella samoja maisemia ikkunasta ollakseen Hyvä Ihminen?
Vaikea kyllä ymmärtää miten ihmeessä jotkin ihmiset jaksavat tuijottaa puhelimen pientä ruutua jatkuvasti. Itsellänikin on kyllä älypuhelimia ihan kaksin kappalein, mutta käyttö on vain satunnaista. Esim. bussissa en tykkää käyttää oikeastaan lainkaan.
Jos vähänkään pidempään pitää käyttää jotain laitetta, otan aina läppärin.
Vierailija kirjoitti:
Edelläkävijä, uuden ajan airut.
Kuten kahdeksankymppinen äitini, jolla on ns. mummopuhelin ilman mitään älyä. Nettiä ei ole koskaan käyttänyt eikä aiokaan.
Minullakin on älypuhelin vain siksi, että sillä on bussipysäkillä kätevä katsoa, milloin bussi on tulossa. Muuten netin käyttö kännykällä on viheliäistä puuhaa.
Sellaisella ihmisellä on todennäköisesti älyä omassa päässään eikä siksi tarvitse keinoälyä älypuhelimen muodossa.