Miksi kermaperseiden pitää selitellä, että ovat itse maksaneet jotakin?
Pitää valehdella vaikka mitään todellisuudentajua ei ole. Viime viikolla oli HS.n uutisissa tämä Helbuksen "mainos", niin kun luki facebookin kommentteja, niin taas siellä joku selitti, että vanhemmat maksoivat puolet ja itse maksoin loput(yht. 28k€) Haluaisin nähdä sen lukion käyneen kaverin joka opiskelun ohessa tienaa 14k€ kahdessa vuodessa säästöön. Toki mahdollista, että lukion ohessa ollut töissä mitä kyllä epäilen tai kesätöistä säästänyt, mutta kukaan ei säästele ensimmäisiä lukio/amisaikana kesätyörahojansa. Miksi näiden kermaperseiden pitää valehdella ja miksi niillä ole mitään todellisuudentajua näissä jutuissa? Tuo 14k€ on lähempänä kokonaisansiota tuolta ajalta koulun ohessa ja jollakinhan sitä pitää elääkkin. Moni opiskelija ottaa yliopiston aikana noin 15k€ opintolainaa ja sen maksamiseen menee täysillä tunneilla isommalla palkalla useampi vuosi kuin 2v.
Ärsyttää nämä tyypit, ei voi suoraan sanoa, että isi makso, koska isillä on fyffee.
Kommentit (11)
Meilläkin tänä kesänä pomon poika kaverinsa kanssa kesätöissä. Pomon poika velmuili ja pakoili hommia kun kaverinsa teki töitä niin kuin pitää. Luultavasti tämä pomon poika tulee olemaan näistä kaveruksista se kovatuloisempi isona ja kehua retostelee kuinka kovasti hän on tehnyt töitä nuoresta pitäen. Tämä kaverinsa tulee olemaan luultavasti keskituloinen tai alle ja joutuu itse hankkimaan osaamisellaan työpaikkansa tulevaisuudessa sekä tienaamaan rahat kotiin ja elämiseen. Tämä pomon poika saa luultavasti asunnon ja auton iskän avustuksella. Nyt jo oli iskä ostanut kuuden tonnin mopon synttärilahjaksi.
Ei mene tasan tässäkään yhteiskunnassa nallekarkit. Syntymällä tiettyyn perheeseen, saa aika paljon taloudellista etumatkaa johonkin toiseen perheeseen syntyneisiin nähden.
Onhan se saattanut maksaa sen puolet itse. Tosin rahoilla joita on laitettu sen tilille vanhempien toimesta jo nuoresta iästä alkaen :o)
Vierailija kirjoitti:
Ei mene tasan tässäkään yhteiskunnassa nallekarkit. Syntymällä tiettyyn perheeseen, saa aika paljon taloudellista etumatkaa johonkin toiseen perheeseen syntyneisiin nähden.
Voisiko esim. lapset sijoittaa eristyksiin hoitokoteihin, niin kaikki on samalla tasolla? Ei mene kyllä nallekarkit todellakaan tasan, kun joidenkin lapset syntyvät niin kateellisille vanhemmille, että oikein inhottaa.
Näin se menee. Ei maailma mikään reilu ole. Mutta menkööt. Maallinen omaisuus tasataan siinä vaiheessa kun meistä kaikista tulee multaa.
Onnellisuus on läheiset, jokaisesta päivästä nauttiminen ja Suomen luonto.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin tänä kesänä pomon poika kaverinsa kanssa kesätöissä. Pomon poika velmuili ja pakoili hommia kun kaverinsa teki töitä niin kuin pitää. Luultavasti tämä pomon poika tulee olemaan näistä kaveruksista se kovatuloisempi isona ja kehua retostelee kuinka kovasti hän on tehnyt töitä nuoresta pitäen. Tämä kaverinsa tulee olemaan luultavasti keskituloinen tai alle ja joutuu itse hankkimaan osaamisellaan työpaikkansa tulevaisuudessa sekä tienaamaan rahat kotiin ja elämiseen. Tämä pomon poika saa luultavasti asunnon ja auton iskän avustuksella. Nyt jo oli iskä ostanut kuuden tonnin mopon synttärilahjaksi.
Kaikilla on kuitenkin oikeus hankkia lapsia. Myös niillä, jotka eivät pysty tukemaan lapsiaan taloudellisesti yhtä paljon kuin joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
kukaan ei säästele ensimmäisiä lukio/amisaikana kesätyörahojansa.
Ai kauheeta. Minä varmaan olen sitten joku satuhahmo, joka ei ole oikeasti olemassa.
Kiva kun kuitenkin pystyn kirjoittelemaan av:lle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pomon poika oli töissä klo 5.30, muut tuli töihin vasta 7.30. Mutta kun on aina kaiken saanut, niin eihän silloin tajua, että töitä pitäisi ymmärtää jättää muillekin eikä ahnehtia.
En nyt tiedä, mihin FB-keskusteluun ap viittaa, ja ap kirjoitti sen verran sekavasti, että ei oikein käy ilmi, puhuiko hän lukion aikana säästetyistä palkoista vai opiskeluaikana säästetyistä, mutta totta kai kotona asuva ja kotimuonilla elävä teini saa säästettyä, jos on duunissa. Aika harva vanhempi kehtaa lapseltaan vaikkapa lukiovaiheessa kyniä vuokria.
Eikä se mitään "kermaperseilyä" ole, vaan täysin normaalia keskiluokkaista elämää, ap.
Jos kysyt, miksi joku selittää ansainneensa itse, niin luepa aggressiivinen aloituksesi uudelleen. Ajatuksella tällä kertaa.
Juuri sinunkaltaistesi ihmisten takia joku saattaa "selitellä". Vit.uakos se sinulle kuuluu, miten ihmiset elämäänsä rahoittavat? Lopeta kadehtiminen ja keskity omaan elämääsi.
Fakta on, että aina on maailmassa hyväosaisia, huono-osaisia ja valtaosa ihmisistä on noiden kahden ääripään välissä. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Pitää valehdella vaikka mitään todellisuudentajua ei ole. Viime viikolla oli HS.n uutisissa tämä Helbuksen "mainos", niin kun luki facebookin kommentteja, niin taas siellä joku selitti, että vanhemmat maksoivat puolet ja itse maksoin loput(yht. 28k€) Haluaisin nähdä sen lukion käyneen kaverin joka opiskelun ohessa tienaa 14k€ kahdessa vuodessa säästöön. Toki mahdollista, että lukion ohessa ollut töissä mitä kyllä epäilen tai kesätöistä säästänyt, mutta kukaan ei säästele ensimmäisiä lukio/amisaikana kesätyörahojansa. Miksi näiden kermaperseiden pitää valehdella ja miksi niillä ole mitään todellisuudentajua näissä jutuissa? Tuo 14k€ on lähempänä kokonaisansiota tuolta ajalta koulun ohessa ja jollakinhan sitä pitää elääkkin. Moni opiskelija ottaa yliopiston aikana noin 15k€ opintolainaa ja sen maksamiseen menee täysillä tunneilla isommalla palkalla useampi vuosi kuin 2v.
Ärsyttää nämä tyypit, ei voi suoraan sanoa, että isi makso, koska isillä on fyffee.
Poikani otti opintolainat ja sijoitti rahat. Valmistuessaan hänellä oli tuottona noin 8000 e enemmän kuin mitä oli lainaa nostanut. Kun on sen kultalusikan kanssa aina oppinut toimimaan, niin ymmärtää, että raha poikii paremmin sijoituksissa kuin bilekaljoissa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, mihin FB-keskusteluun ap viittaa, ja ap kirjoitti sen verran sekavasti, että ei oikein käy ilmi, puhuiko hän lukion aikana säästetyistä palkoista vai opiskeluaikana säästetyistä, mutta totta kai kotona asuva ja kotimuonilla elävä teini saa säästettyä, jos on duunissa. Aika harva vanhempi kehtaa lapseltaan vaikkapa lukiovaiheessa kyniä vuokria.
Eikä se mitään "kermaperseilyä" ole, vaan täysin normaalia keskiluokkaista elämää, ap.Jos kysyt, miksi joku selittää ansainneensa itse, niin luepa aggressiivinen aloituksesi uudelleen. Ajatuksella tällä kertaa.
Juuri sinunkaltaistesi ihmisten takia joku saattaa "selitellä". Vit.uakos se sinulle kuuluu, miten ihmiset elämäänsä rahoittavat? Lopeta kadehtiminen ja keskity omaan elämääsi.
Fakta on, että aina on maailmassa hyväosaisia, huono-osaisia ja valtaosa ihmisistä on noiden kahden ääripään välissä. Elämä on.
Kyllä Westend on täynnä teinejä joiden tileillä on varmasti enemmän rahaa kun normiduunarilla, mutta pointti on, että miksi pitää valehdella vanhemmilta saaduista rahoista kuinka olet tienannut ne opiskelun ohessa alepan kassalla alle 1000€/kk tuloilla ja asut vielä Helsingissä.
Samoin kaikki kultalusikka suussa syntyneet kertovat tehneensä papan firmassa kovasti työtä nuoresta pitäen, ettei mitään ole tullut ilmaiseksi. Töitä on heille ollut aina tarjolla tarvittaessa.