Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ono teillä mobiilivarmenne?

Vierailija
09.10.2025 |

Mulla on puhelimeen se sim-kortti mutten ole ottanut käyttöön.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ottanut käyttöön SIM-korttia? Miten sitten käytät puhelintasi?

Mobiilivarmenne siis on sinun puhelinliittymääsi lisätty palvelu, ja tuosta aloituksestasi jotenkin päättelsi, että se mobiilivarmenne kuuluu nyt automaattisesti liittymäsopimuksesi hintaan. Ja joo, mobiilivarmenne pitää ottaa erikseen käyttöön, mutta kyllä sä sen SIM-kortin siis jo olet ottanut käyttöön jos kerran uutta liittymääsi käytät.

Ja kyllä, mulla on mobiilivarmenne, jota käytän kaikkialle muualle kirjauduttaessa paitsi pankkiin. 

Vierailija
2/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käytössä. Kannattaa ottaa etenkin jos on ilmainen kuten Telialla. Samoin häiriönestokoodi siihen.

Vierailija
4/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin, Telialla ilmainen kun on, pankkitunnuksia käytän vain pankkiasiointiin, kaikkeen muuhun mobiilivarmennetta.

Vierailija
5/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi turhuuksia

Vierailija
6/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin, Telialla ilmainen kun on, pankkitunnuksia käytän vain pankkiasiointiin, kaikkeen muuhun mobiilivarmennetta.

Pankkiasiointiinkin voi ja kannattaa käyttää mobiilivarmennetta.

Vierailija
7/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, mutta kun muuttui maksulliseksi, lopetin sen. Oli Elisan mobiilivarmenne.

Rehellisesti en kokenut eroa pankin mobiilitunnistautumiseen. Se on ihan yhtä helppo ja turvallinen. Johan niitä on ollut huijauksia mobiilivarmenteenkin kanssa.

Vierailija
8/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käytössä. Kannattaa ottaa etenkin jos on ilmainen kuten Telialla. Samoin häiriönestokoodi siihen.

Kyllä se Teliallakin on hinnassa.

Vierailija
9/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ottanut käyttöön SIM-korttia? Miten sitten käytät puhelintasi?

Mobiilivarmenne siis on sinun puhelinliittymääsi lisätty palvelu, ja tuosta aloituksestasi jotenkin päättelsi, että se mobiilivarmenne kuuluu nyt automaattisesti liittymäsopimuksesi hintaan. Ja joo, mobiilivarmenne pitää ottaa erikseen käyttöön, mutta kyllä sä sen SIM-kortin siis jo olet ottanut käyttöön jos kerran uutta liittymääsi käytät.

Ja kyllä, mulla on mobiilivarmenne, jota käytän kaikkialle muualle kirjauduttaessa paitsi pankkiin. 

Mulla on sellanen sim-kortti nyt joka ei tue mobiilivarmennetta. DNA lähetti nyt sellasen sim-kortin joka tukee mobiilivarmenteen mutta mulla on käytössä se alkuperäinen sim-kortti joka ei siis tue mobiilivarmennetta.

Vierailija
10/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkiasiointiinkin voi ja kannattaa käyttää mobiilivarmennetta.

Ei se käy siihen, hölmö.

Vierailija
11/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseli jotain salasanan salasanaa, josta minulla ei ollut hajuakaan, joten jäi asentamatta. Älytöntä, ettei ohjeita voi tehdä sellaiseksi, että tietäisi edes mitä salasanaa kysytään.

Vierailija
12/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin.

Vierailija
13/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseli jotain salasanan salasanaa, josta minulla ei ollut hajuakaan, joten jäi asentamatta. Älytöntä, ettei ohjeita voi tehdä sellaiseksi, että tietäisi edes mitä salasanaa kysytään.

Itse luot sen salasanan, ei ole vaikeaa.

Vierailija
14/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luot sen salasanan, ei ole vaikeaa.

Kyllä tuo nyt yleensä ohjeessa lukee, ollaanko luomassa uutta salasanaa vai pitääkö syöttää jokin olemassa oleva. Jos ohjeessa lukee vain salasana, on ohje silloin virheellisesti laadittu.

Vierailija
15/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti en kokenut eroa pankin mobiilitunnistautumiseen. Se on ihan yhtä helppo ja turvallinen. Johan niitä on ollut huijauksia mobiilivarmenteenkin kanssa.

On mobiilivarmenne huomattavasti turvallisempi, koska sillä ei voi tyhjentää pankkitiliäsi.

Vierailija
16/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Teliallakin on hinnassa.

Ei ole. Telia omistaa koko järjestelmän ja ottaa sen hinnan Elisalta ja DNA:lta. 

Ja tarjoaa omille asiakkailla ilmaiseksi. Kilpailuvaltti.

Vierailija
17/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mobiilivarmennetta ei oikein pysty huijaamaan, jos olet itse tarkkana, etkä hukkaa puhelintasi. Koodipyyntö tulee aina siihen puhelimeen, jossa kirjautumisnumeron sim-kortti on. Eli vaikka huijari tietäisi sun puhelinnumeron ka kirjautumiskoodin, niin ei pysty kirjautumaan niillä, ellet itse syötä koodia puhelimeesi tai sim-korttisi ole jotenkin päätynyt huijarin haltuun.

Vierailija
18/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mobiilivarmennetta ei oikein pysty huijaamaan, jos olet itse tarkkana, etkä hukkaa puhelintasi. Koodipyyntö tulee aina siihen puhelimeen, jossa kirjautumisnumeron sim-kortti on. Eli vaikka huijari tietäisi sun puhelinnumeron ka kirjautumiskoodin, niin ei pysty kirjautumaan niillä, ellet itse syötä koodia puhelimeesi tai sim-korttisi ole jotenkin päätynyt huijarin haltuun.

Kyllä pystyy.

Siksi 2FA-autentikointi sms-palvelulla on suositeltu lopetettavaksi. Sama tapa toimii sim-kortin vahvistamiseen ja nuo koodipyynnöt on huonoja.

Vierailija
19/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mobiilivarmenne huomattavasti turvallisempi, koska sillä ei voi tyhjentää pankkitiliäsi.

Jos ei syötä niitä pankkitunnuksia mihin sattuu, niin ei sitä tiliä silloinkaan kukaan pysty tyhjentämään. Turvallisuutta voi parantaa omilla teoilla ja valinnoilla, kuten esimerkiksi kirjoittamalla itse sivuston osoitteen selaimeen, eikä hakemalla googlesta ja sitten klikkaamalla jotain hakutuloslinkkiä. 

Vierailija
20/28 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei syötä niitä pankkitunnuksia mihin sattuu, niin ei sitä tiliä silloinkaan kukaan pysty tyhjentämään. Turvallisuutta voi parantaa omilla teoilla ja valinnoilla, kuten esimerkiksi kirjoittamalla itse sivuston osoitteen selaimeen, eikä hakemalla googlesta ja sitten klikkaamalla jotain hakutuloslinkkiä. 

Et sä Googlen haulla epäonnistu kun olet tarkkana. Tarkkuutta ja keskittymistä vaaditaan kaikissa kirjautumistavoissa.

Hakutuloksissa näkyy osoitteet ja älykäs ja tyhmäkin osaa päätellä mikä on oikea/väärä osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi