Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin Mirtazapiinia 5mg eilen illalla ennen kahtatoista, normaalia että vieläkin väsyttää?

Vierailija
12.07.2017 |

Eli otin kolmasosan 15mg tabletista. Lienee normaalia että on ihan väsynyt olo vieläkin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole käyttänyt lääkettä säännöllisesti, niin on ihan normaalia, että nyt väsyttää. Ainakin minulle lääkäri suositteli lääkkeen käytön aloitusta viikonloppuna (annostus oli 1/4 15 mg tabletista) nimenomaan siksi, että ensimmäisinä päivinä aloituksen jälkeen saattaa väsyttää. Parin päivän päästä en enää tuntenut väsymystä päivällä.

Vierailija
2/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.. Itelläki jtn 5mg ja otin ensimmäistä kertaa kokonaisen ja olin koko päivän pihalla kaikesta. Unta olisi riittänyt ainakin 16h... Mirtsapiinin ottaessa pitäis unta olla ainakin 8h+2h alun vaikutusaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole käyttänyt lääkettä säännöllisesti, niin on ihan normaalia, että nyt väsyttää. Ainakin minulle lääkäri suositteli lääkkeen käytön aloitusta viikonloppuna (annostus oli 1/4 15 mg tabletista) nimenomaan siksi, että ensimmäisinä päivinä aloituksen jälkeen saattaa väsyttää. Parin päivän päästä en enää tuntenut väsymystä päivällä.

Mä oon käyttäny nyt vajaa 4,5 viikkoa. Ensin 1/4 ja nyt 1/3. -ap

Vierailija
4/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa hyvissä ajoin illalla ja ennen nukkumaan menoa, sitten ei aamulla väsytä.

Vierailija
5/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia.. Itelläki jtn 5mg ja otin ensimmäistä kertaa kokonaisen ja olin koko päivän pihalla kaikesta. Unta olisi riittänyt ainakin 16h... Mirtsapiinin ottaessa pitäis unta olla ainakin 8h+2h alun vaikutusaika.

Täytynee siispä ottaa tänään aikaisemmin. -ap

Vierailija
6/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa hyvissä ajoin illalla ja ennen nukkumaan menoa, sitten ei aamulla väsytä.

Mietinkin että monelta se kannattaa ottaa, kun näihin aikoihin haluan olla hereillä, eli herärä tuossa yhdeksän jälkeen. -ap

Vierailija
7/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mihin kellon aikaan tabu kannattaa ottaa jos uni tulee n22.30? Tai alkaa nukuttaa n 23.

Vierailija
8/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mihin kellon aikaan tabu kannattaa ottaa jos uni tulee n22.30? Tai alkaa nukuttaa n 23.

Mietin ihan samaa. Mennään yleensä 23 jälkeen nukkumaan. -ap

Vierailija
9/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.

Vierailija
10/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sitä nukahtamisvaikeuksiin vuosia sitten ja en pystynyt sitä käyttämään, koska olin tokkurassa koko seuraavan päivän. Vaikka kuinka aikaisin otin ja nukuin vaikka kuinka kauan, niin silti olin ihan jähmeessä. Ihan hirveä olo oli. Ois vielä pitänyt pientä lasta hoitaa:/ Joten mieluummin olin vähillä unilla/nukkumatta.

Mutta jos masennuslääkkeenä ottaa niin varmaan ajan kanssa tottuu siihen ja ei väsytä. Käsittääkseni unettava vaikutus lisääntyy, kun otetaan pienellä annostuksella.

11/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reilusti ennen nukkumaanmenoa. Ehtii vaikuttaa ja nukahdat heti mentyäsi nukkumaan.

Vierailija
12/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2576 kirjoitti:

Ota reilusti ennen nukkumaanmenoa. Ehtii vaikuttaa ja nukahdat heti mentyäsi nukkumaan.

Mitä tarkoittaa reilusti ennen? Tuntia ennen? Kahta tuntia? Kolmea tuntia?

Vierailija
13/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2576 kirjoitti:

Monelta kannattaisi ottaa jos nukkumaan menee 23 aikoihin? Yleensä oon ottanu vähä ennen nukkumaanmenoa.-ap

Vierailija
14/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kaukana siitä myrkystä. Melkein mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi.

Vierailija
15/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy kaukana siitä myrkystä. Melkein mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi.

Esim?

Vierailija
16/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kokeilis ottaa tuntia ennen. -ap

Vierailija
17/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtatsapiini väsyttää sitä enemmän, mitä pienempi annos. Alussa päiväväsymyksen määrä on suurempi.

Itse olen syönyt sitä vuosia annoksella 15mg.

Otan sen arkisin viimeistään klo 22. Vaikutus alkaa tunnin sisällä.

Vierailija
18/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtatsapiini väsyttää sitä enemmän, mitä pienempi annos. Alussa päiväväsymyksen määrä on suurempi.

Itse olen syönyt sitä vuosia annoksella 15mg.

Otan sen arkisin viimeistään klo 22. Vaikutus alkaa tunnin sisällä.

Voisin kokeilla ottaa tuohon aikaan. Ja katsoa kuin käy. -ap

Vierailija
19/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä.

Vierailija
20/21 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni seuraavan päivän päiväväsymys ei kadonnut käytön aikana mihinkään vaikka otin lääkkeen jo ennen klo 20. Olisin voinut nukkua koko ajan. Lopetin lopulta koko Mirtatsapiinin kun elämä oli yhtä nukkumista.