Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tradenomi on KTM!

Vierailija
11.07.2017 |

Nykyään tradenomi hakkaa ekonomin mennen tullen ja tutkinnot ovat ihan toisiaan vastaavia ja yhtä vaativia.
Varsinkin YAMK (ylempi amk) tradenomi on ihan sama asia kuin maisteri.
Amk opinnäytetyöt ovat myös yhtä laajoja ja haastavia tehdä siinä missä joku gradukin.
Miksi tätä on joidenkin niin vaikea käsittää? Miksi ktm kuvittelee olevansa jotenkin parempi ja tästä saa kuulla koko ajan? Mikä siinä yliopistossa muka on parempaa tai vaikeampaa kuin Amkssa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10/10 hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Hauska juttu

Vierailija
2/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään. Vaikka eihän noi ktm ja ekonomit kovin kummoista sakkia ole.

Vierailija
5/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajalin on lääkäri

Vierailija
6/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KTM, palkka bruttona vähän yli 8000 e/kk. Sihteerini on tradenomi, tienaa noin 3100 e/kk brutto. Hän on minua näppärämpi erilaisissa näperrettävissä esityksissä, mutta minä ymmärrän huomattavasti paremmin rahoitusalaa.

Vierailija
7/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta, jotka on opiskellut tradenomiksi, olen kuullut, että aikamoinen leikkikoulu se ammattikorkea on. Meno kuin yläasteella. Ja kyllähän se tasosta kertoo jos pääsin itsekin Haaga-Heliaan lukematta sisään, mutta kauppakorkeaan vasta toisena pääsykoevuotena. Onneksi pääsin molempiin samana vuonna sisään niin ei tarvinnut mennä amkiin leikkimään. Sitä kyllä ihmettelen, että työhakuilmoituksissa usein vaatimuksena lukee "tradenomi tai KTM". En koskaan hae sellaisiin paikkoihin, koska ei varmasti ole muuta kuin koiran hommaa tiedosssa. T. KTM

Vierailija
8/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi on kaikkein paras!

Vierailija
9/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän viimeistään työmarkkinat selvitä eron, mutta aina voi kokeilla onneaan. Tosin olen elänyt siinä luulossa, että tradenomit olivat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla vuosituhannen vaihteessa ja sen jälkeen heistä on ollut ylitarjontaa. Mitään oikeaa tietoa minulla ei ole, joten rauha kaikille.

Vierailija
10/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä. En ymmärrä,Miks se yliopiston linja edes pitää olla. AMK on paljon laajempi koulutus ja esim. Matikka on vaikeampaa. Amkissa ei pärjää lyhyellä matkalla,mutta yliopistossa pärjää. Palkka on amkilaidilla paljon suurempi. KTM tienaa 3000 toimistossa tai tradenomi 10 000 pankinjohtajana. KTM ei pääse enää pankkiin töihin,koska on katsottu,että amkilaiset osaavat laskea paremmin. Ja mikä kummallisinta?! Yliopistossa ei ole edes tenttejä ja koulussa ei tartte käydä niinku amkissa pitää.

Vierailija
11/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on uudempi ja siksi ei vielä niin tunnettu tutkinto, joten työnantajat eivät vielä osaa arvostaa sitä. Mutta ehkä 20v päästä tilanne on jo eri.

Vierailija
12/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomit todella kääntää mun pään

Vierailija
13/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomi -> tradenomi -> ekonomi/KTM

lähihoitaja -> sairaanhoitaja -> lääkäri

asentaja -> insinööri -> DI

talonrakentaja -> rakennusmestari -> arkkitehti

Vierailija
14/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvesmies, rakennusmestari, arkkitehti, rakennusinsinööri AMK, DI

Arkkitehti joustaa

Vierailija
15/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä. En ymmärrä,Miks se yliopiston linja edes pitää olla. AMK on paljon laajempi koulutus ja esim. Matikka on vaikeampaa. Amkissa ei pärjää lyhyellä matkalla,mutta yliopistossa pärjää. Palkka on amkilaidilla paljon suurempi. KTM tienaa 3000 toimistossa tai tradenomi 10 000 pankinjohtajana. KTM ei pääse enää pankkiin töihin,koska on katsottu,että amkilaiset osaavat laskea paremmin. Ja mikä kummallisinta?! Yliopistossa ei ole edes tenttejä ja koulussa ei tartte käydä niinku amkissa pitää.

Ainoastaan yhdessä asiassa olit oikeassa. Siinä, ettei yliopistossa enää tarvitse käydä koulussa, sillä koulut on käyty jo sitä ennen. Yliopisto ei ole koulu.

Noihin muihin haaveuniisi auttaa, jos käyt katsomassa tilastoja KTM ja tradenomien palkoista ja työllistymisestä.

P.S. Ilmeisesti tradenomien ei tarvitse edes osata kirjoittaa...

Vierailija
16/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan yhdessä asiassa olit oikeassa. Siinä, ettei yliopistossa enää tarvitse käydä koulussa, sillä koulut on käyty jo sitä ennen. Yliopisto ei ole koulu.

Noihin muihin haaveuniisi auttaa, jos käyt katsomassa tilastoja KTM ja tradenomien palkoista ja työllistymisestä.

Tyhmä on KTM,joka ei provoa ymmärrä :D ihan läpällä kirjoitin. Jos tuon vertaa ei pysty päättelemään,mikä on tosissaan kirjoitettu ja mikä ei niin huhuh..luulisi,että siinä palkka kohdassa ois ihminen ymmärtänyt hiukan huumorilla höystetyn asian+muutkin kohdat. Tarkoituksena oli katsos laittaa vettä myllyyn myös kyseiseen tyhmään provoon.

Vierailija
17/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinuna olisin kattonut kyllä peiliin ennen kun alan haukkumaan muita . Jos yliopiston käynyt/käyvä ei tunnista leikillä kirjoitettua asiaa,niin ei paljon päässä pyöri. Tukinpa kukaan tuollaista tosissaan kirjoittaa...mikä mahtaa olla äo-tasosi ja miten se on yliopistoon riittänyt?

KTM ei ilmeisesti tarvitse osata erottaa vitsiä ja totuutta. Sen verran heikko taso.

Vierailija
18/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on ihan loistavaa settiä:D

Vierailija
19/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Et ilmeisesti sinunkaan aivokapasiteetti riittänyt tulkitsemaan provoa..huhuh..

Vierailija
20/27 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Et ilmeisesti sinunkaan aivokapasiteetti riittänyt tulkitsemaan provoa..huhuh..

Mitäpä muuta voisi tradelta odottaakaan....?